חטיבת קופרה, זרוע הביצועים של סיאט, חושפים דגם ראווה של מכונית ספורט חשמלית קטנה. מכונית האב טיפוס, שנקראת כרגע UrbanRebel משלבת הנעה חשמלית טהורה, ממשקים חכמים וביצועים "עם האסתטיקה המרגשת של העולם הווירטואלי", כפי שהם מתארים אותה. הקונספט פותח חלון לשפת העיצוב העתידית של מכונית חשמלית עירונית שתושק על ידם בשנת 2025 על פי תרשימים של רכב הקונספט קופרה טווסקאן שנחשף בשנת 2019.
"הרכב החשמלי העירוני הוא פרויקט אסטרטגי מרכזי - לא רק עבור החברה שלנו, אלא עבור כל קבוצת פולקסווגן. המטרה שלנו היא לייצר יותר מ-500,000 מכוניות עירוניות חשמליות בשנה עבור מותגי הקבוצה השונים במרטורל (מרכז הייצור של סיאט בברצלונה). עוד הם מעירים כי "המכונית החשמלית העירונית תחולל מהפך בתחום הניידות האלקטרונית ותנגיש אותה להמונים", כך אמר מנכ"ל מותג קופרה, וויין גריפית'ס.
גרסת הייצור הסדרתית של ה- UrbanRebel שתוכננה ל-2024 תמזג בין "עיצוב עוצר נשימה לדינאמיות בלתי נתפסת", כך נכתב. גרסה מקוצרת של רצפת ההנעה החשמלית המודולרית (MEB) של חברת האם פולקסווגן משמשת כבסיס הטכני שלה כפי שפורסם בעבר על ידי הקונצרן ועליה יוברגו דגמי ה-ID הקטנים ביותר של חטיבת הפרטיות של המותג הגרמני וכן של סקודה. המודל מתכתב עם התכנית של סיאט להקים משפחה חשמלית מורחבת, תוך שימור אבני היסוד של היצרן: "הספורטיביות והאופי שהופכות את קופרה למותג לא שגרתי", הוסיפו.
עם אורך של 4080 מילימטרים, רוחב של 1795 מילימטרים וגובה של 1444 מילימטר, UrbanRebel נותן לנו אינדקציה טובה כיצד תעוצבנה הפרופורציות של מכונית העיר החשמלית בתוך הקונצרן, ולפחות מזווית הראיה של הוגיה, היא מחויבת להיות מולבשת בשמלה של מכונית מירוץ. על פי המעצבים, אלמנטים של רכב הקונספט ישולבו בגרסת הכביש, כולל הכנף האחורית שככל הנראה תכווץ מעט.
הספק UrbanRebel יתייצב על 250 קילוואט (340 כוחות סוס) והספק שיא של 320 קילוואט (435 כוחות סוס בפונקציית אובר בוסט לפרק זמן מוגבל). הוא יכול להאיץ מ -0 ל -100 קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד. פרטים נוספים על הטכנולוגיה כגון הטווח אינם ידועים אך כנראה שמדובר על מעל 350 קילומטרים ריאליים.
היא תעמוד על הבמה הראשית של מותג קופרה במסגרת תערוכת מינכן שתפתח בשבוע הבא.