בראשית המאה הנוכחית סקודה הייתה בעיצומו של תהליך שיכיר בה כמותג מודרני מן השורה, תוך הסרת החלודה מימי הגוש הקומוניסטי. עם הפאביה והאוקטביה נקטו סקודה באמירה עדכנית, חפה מיומרנות שפונה לקהל הרחב עם שפת עיצוב צעירה ומחיר עממי, ולכן הצגת ה-ניו-סופרב בספטמבר 2001 במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט עוררה לא מעט מחלוקות וסימני שאלה אם בעל הבית השתגע; סקודה שרטטה מכונית חסונה עם אופי מעונב, יוקרתי, והצמידה לה כותר שהצניעות היא ממנו והלאה. אולם הבחירה בשם זה, הייתה שמורה לה מבחינה הסטורית: סקודה הציגה Superb בשנות השלושים והארבעים ובאופן דומה, ייצגה את הטוב ביותר שיש בה.
לסופרב המודרנית ניתה משימה דומה אבל בתנאים הרבה יותר מורכבים; עם אורך מרשים של 4.80 מטר, פותחה מכונית מרווחת מהממוצע שניסתה לגשר על שתי קבוצות רוכשים, עם מנועים חזקים אך חסכוניים יחסית ואמצעים רבים שהעלו את הבטיחות והנוחות לרמה גבוהה יותר. הדור הראשון סימן את החזרת שם הדגם SUPERB ובסופו של דבר הניח את היסודות לדור השלישי הנוכחי, שבין כל רבדיו הטכנולוגיים ניתן לרכישה גם עם תחנת כוח היברידית.
היוקרה בילט אין
סקודה הייתה למודת נסיון עם רכבי "פרמיום" כשהציגו את ה-טייפ FF, בערך תריסר שנים אחרי שהוקמה החברה עצמה ('לורן אנד קלמנט'). אולם השם 'SUPERB' מוזכר לראשונה במסמכים פנימיים רק באוקטובר 1934.ייצור ספינת הדגל החדשה החל באביב 1935, מהם נבנו כמעט 900 יחידות עד 1949. היא הייתה זמינה בחמש גרסאות שונות, עם שישה צילינדר או מנוע V8 ורוב העותקים הורכבו בהתאמה אישית על פי רצונו של הקונה עם שינויים קוסמטיים מפורטים. כמעט חמישים שנה יעברו, עד שהיא תחזור אל הסופרב פעם נוספת.
במחצית השניה של שנות ה-90, תחת כנפיה של חברת האם פולקסווגן, סקודה הצליחה לאתחל את המיזם 'סופרב' עם פלטפורמה מודרנית, נגזרת של רצפת B5 PL45, שבניגוד לאמונה הרווחת - אינה בדיוק זהה לזו המשרתת את פולקסווגן פאסאט B5. למרות שסקודה סופרב הייתה קשורה בחבל הטבור לפאסאט האירופית היא עמדה על בסיס מוגדל של פאסאט B5 L שנמכרה בסין. בשל פערים אלה, סקודה סופרב הייתה ארוכה ב-10 סנטימטרים מפולקסווגן פאסאט B5 ולכן נתפשה כבעלת פוטנציאל לצוד לקוחות חדשים.
במחיר נוח יחסית, הציעה הסופרב שטח מחיה ניכר, שווה ערך לרכבי סאלון מקבוצות בכירות יותר, אולם נהגים שחוו אותה ציינו כי הסופרב קצת מבולבלת בתוך עצמה, עם שילוב חבילה פסאודו-יוקרתית, לא לגמרי מהודקת שעמדה בסתירה מוחלטת ל-DNA של היצרן; ריפודי עור ודיפוני עץ נפרשו בקבינה, מערכת מדיה מתקדמת במרכז ובהמשך גם מטריות הנשלפות מדלתות המכונית בהשראת גאדג'ט ממותגי אולטרא-פרמיום כמו רולס רויס. כמו כל רכב חריג היה לה את הקהל הנאמן שלה אך זו לא הייתה, עדיין, ההבטחה לקלאסה אחרת.
שערי המפעל
ייצור ניו סופרב הוזנק בתחילת אוקטובר 2001 בקבסיני שבצ'כיה, לאחר הסבה טכנולוגית של המפעל המרכזי תמורת השקעה מסיבית של 200 מיליון יורו דרך אפיקי הקונצרן הגרמני. היחידות הראשונות, עם אחריות מורחבת כחלק משיטת הפיתוי נמסרו באביב 2002. עד 2008 נמשכה הקדנציה של הדור הראשון ממנו נבנו יותר מ-136,000 יחידות. בנוסף לצ'כיה, הדגם הורכב גם בסין, באוקראינה ובקזחסטן.
במרץ 2008 הציגה סקודה את סופרב דור 2 בתערוכת הרכב בז'נבה. שנה אחרי שהוצג דגם ההצ'בק עם דלת תא המטען החדשנית 'טווינדור' (מפוצלת) הופיע לראשונה גם מרכב הסטיישן (קומבי) והפך אותה לכרכרה ענקית שיכולה לשרת גם בעלי עסקים וציים. עד שהייצור של הדור השני הסתיים בשנת 2015, מעל 618,000 יחידות התגלגלו החוצה מפס הייצור.
עם הדור השלישי, שייחשף בפראג בשנת 2015, לא רק העיצוב שיקף רפורמה משכנעת של המותג אלא גם הנדסת האנוש והמגוון הרחב של מערכות הסיוע, המנועים ואיכויות הגימור. סקודה ביצעה בסורב ליטושים במשך השנים, האחרון ב-2019 והציגה בעקבותיו במהלך 2020 את הסופרב ההיברידית עם 62 קילומטרים טווח נסיעה על הסוללה וכ-220 כ"ס, יחד עם טכנולוגיות תאורת מטריקס חדישה ועזרי בטיחות נוספים וכן את הגרסה החזקה ביותר שלה אי פעם עם הנעה כפולה ו-280 כ"ס. יותר מ-700,000 יחידות מהדור השלישי יוצרו ולפרקים, הובילה את סגמנט המשפחתיות הגדולות בישראל.
עשרים שנה אחרי, שלושה דורות של סקודה סופרב מסתכמים ביותר מ -1.5 מיליון מכירות. האם יהיה לה דור רביעי? בסקודה רומזים על יורשת בשנת 2023 אבל לא היינו בונים, בינתיים, על דור חמישי.