$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"לטסלה אין מערכת נהיגה אוטונומית"

יו"ר המועצה לבטיחות בכבישי ארה"ב טוענת שחברת הרכב של אילון מאסק מטעה את הציבור. "זו אמירה חסרת אחריות"

ניר בן טובים   22.09.21 - 08:59

תגיות: טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

מערכת היחסים הטעונה בין טסלה ל-NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, איננה מערכת יחסים יציבה, יש יגידו  על גבול עוינת. אחרי הכל, החדשות החמות של הקיץ בארגון הן פתיחת חקירה רשמית של מערכת 'הטייס האוטומטי' של טסלה בשל הקושי של מערכת הסיוע לזהות רכבים שעוצרים עצירת חירום ולמנוע התנגשות. וכאילו לא די בכך, נערמו על שולחן הסוכנות מעל 30 קבצי תאונות דרכים בהם מעורבות מכוניות טסלה עם הטייס האוטומטי, כולל 10 הרוגים.

כדי לשפוך עוד קצת דלק למדורה, ג'ניפר הומנדי, יו"ר המועצה לבטיחות לאומית בכבישים, ה-NTSB, שמונתה לתפקיד זה ממש בחודש היוצא, ונחשבת לפעילה אגרסיבית במאבק נגד תאונות דרכים אומרת בראיון יחסית נדיר ל"וול סטריט ג'ורנל" שהמצב הרבה יותר מורכב מכפי שאנשים חושבים, ולא חוסכת ביקורת נגד האיש שעומד בראש חברת טסלה ומביעה מחויבות לשקיפות מלאה מול הציבור.

הומנדי מאשימה את טסלה שהטעתה אנשים רבים בניצול לרעה של הטכנולוגיה של החברה. לדברי הומנדי, עצם שמו של הטייס האוטומטי הוא "מטעה וחסר אחריות", מכיוון שבעוד המערכת יודעת לבצע השתלטות על ההיגוי, המאיץ והבלם, היא דורשת את מלוא תשומת הלב של הנהג, אם המערכת משתבשת פתאום - מצב שהרכב אינו כשיר להתמודד מולו ולמנוע תאונה. לאחרונה אמרה לכלי התקשורת בדטרויט: ""אנשים מקשיבים לנו כי הם יודעים שאנחנו מבוססי עובדות, הם יודעים שאנחנו יסודיים, הם מכירים את המוניטין של החוקרים שלנו",כך  אמרה ל'דטרויט ניוז'. "הם יודעים שאנחנו בוחרים מה הדבר הנכון לעשות כדי למנוע את ההתרסקות-לא רק מה שחשבנו שנוכל להשיג בהינתן ניתוח עלות-תועלת".

טסלה אמנם מכנה חלק מהטכנולוגיות שלה "נהיגה עצמית מלאה" ו"טייס אוטומטי" , אולם כלי הרכב אינם מסוגלים לנהוג באופן אוטונומי על פי ההגדרות המקובלות בתעשיית הרכב. לדברי הומנדי, טכנולוגיית הנהיגה של טסלה, שמשתמשת כיום רק במצלמות ובינה מלאכותית (החברה היחידה שמשתמשת בגישה מסוג זה) היא "אוטומטית למחצה" בלבד, ומכאן סלע המחלוקת והעימותים בין הגוף שאחראי על בטיחות הכבישים בארה"ב לבין חברת הרכב האמריקנית.   

מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, צייץ בתחילת החודש בטוויטר כי יצרנית הרכב תשיק את הגרסה העשירית של טכנולוגיית הנהיגה עצמית המלאה (Fsd) עד סוף ספטמבר. זוהי הגרסה המלאה של הטייס האוטומטי ומיועדת ל -3,000 משתמשים שהם חלק מתוכנית FSD (נהיגה עצמית מלאה). יש להניח שהמחלוקות בין גופי הבטיחות לחברת תמשכנה עוד זמן רב, קל וחומר כאשר מדי כמה זמן אנו מדווחים על תאונת דרכים בה מעורבים כלי רכב של המותג.