$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קארלוס סאיינז: "אני לא רוצה להיות עוד באריקלו"

הנהג הספרדי של פרארי נחוש לקחת את הקבוצה האיטלקית לאליפות הפורמולה 1

ניר בן טובים   23.09.21 - 08:18
Getting your Trinity Audio player ready...
קארלוס סאיינז, פרארי (צילום: Getty)
קארלוס סאיינז, פרארי (צילום: Getty)

קארלוס סאיינז, נהג קבוצת ה-F1 של פרארי משוכנע שניתן לשפר את תמונת הסיום של העונה הנוכחית ולהגיע להישגים חשובים. עם 97 נקודות בקופה שלו, קצת פחות מבן קבוצתו שארל לקלר שמדורג שישי בטבלת הנהגים עם 104 נק', הספרדי שואף להשיג את המקסימום מ-8 מירוצים שנותרו לנעילת 2021. בראיון לכלי התקשורת בספרד הוא נוסך בטחון עצמי וגם מחויב שלא להיות שחקן משנה של אף אחד אלא להוביל את האיטלקים בחזרה למקום הראוי להם. "אני רוצה להלחם על פודיומים במרוצים האחרונים של השנה. אני לא יהיה שני לאף אחד היום ולא בעתיד. אני רוצה להפוך לאלוף העולם ב-F1 עם פרארי". 

סאיינז התייצב במדריד לאירוע חגיגי של נותני החסות של פרארי, ובין צילומים לשיחות חולין עם מכובדים הרשה לעצמו להשיב למספר שאלות עיתונאים, מדבר על ההווה והעתיד, כולל התייחסות קטנה אל מכונית ה-F1 החדשה שתגיע בשנת 2022 תחת תקנות טכניות חדשות: "היום עם SF21 אני מהיר ונינוח, אבל אני עדיין עושה טעויות בגלל חוסר ידע מלא על המכונית", כך אומר סאיינז. "לוקח זמן להפיק את המקסימום ולפעמים אתה משלם את התוצאות במהלך המירוץ. אבל הטוב עוד לפנינו".

רגע השיא של סאיינז ארע בגרנד פרי מונאקו אותו סיים במקום השני אחרי מקס וורשטאפן, אולם השמחה הייתה מהולה בתסכול; "נהניתי להיות על הפודיום. אבל עדיין הייתי כעוס בשל המקום הרביעי במקצה הדירוג כי הרגשתי שיש לי את המהירות לנצח את המירוץ. יש מסלולים שאני אוהב כמו אוסטין ומקסיקו סיטי. המטרה תהיה להתחרות יותר ויותר בנינוחות ב- SF21, להכין אותה כמיטב יכולתנו. הלוואי שיכולתי להיות תחרותי כמו שעשינו במונאקו ובסילברסטון. אפילו בהונגריה לא ציפינו למקום השלישי שלי. אבל אם להיות כנה, אנחנו מקדישים כמעט את כל המאמצים שלנו על מכונית פרארי של 2022". לגבי המכונית של השנה, אומר סאיינז: "עבדנו עליה מאז ינואר, 90% מהזמן על הסימולטור. במראנלו כולנו נפגשים לדבר על זה וממשיכים לעצב את התכנית לחודשים הקרובים".

הסרט התיעודי של נטפליקס על מיכאל שומאכר עורר אצל סאיינז רגשות מעורבים. "זה לא היה מתאים לי בדיוק כמו שאולי חשבתי לפני כן. אני הייתי עושה 10 פרקים עם תשתית טכנית מושקעת יותר. אבל זה מרהיב ומרגש איך שלא יהיה", כך ציין. "האם אני רוצה להיות כמו באריקלו? (לשעבר נהג מס' 2 בפרארי בשנים 2000-2005) לא. כמובן שלא. אני רוצה להיות אלוף עולם. הזמן יגיד לי אם אני מסוגל". 

הדו -קרב הפנימי מול לקלר מייצר הרבה מתח, הן על המסלול והן בנקודות הדירוג: "עם שארל אני מרגיש שאנחנו מאוד שווים. אנחנו נצמדים בפניה האחת אל אחרת, אין הבדלים טלמטריים, וכל זה נותן לי ביטחון. עכשיו יש לשארל עוד יותר בטחון בעקיפה וביציאות. הוא מבחינתו נוהג היטב במכונית גם בתוך עומס תנועה על המסלול, וגם כשיש בעיות במזג האוויר או ליקויים בראות הוא מתגבר על הכול. אני עדיין לא הקרלוס האגרסיבי שתמיד הייתי, זה שזורק את עצמו לכל פניה עד הגבול, אבל אני אהפוך לאחד כזה. אני לא אנליטי ומחושב".

סאיינז, שציין 27 שנים להולדתו בתחילת החודש נשאל בין היתר האם הוא מביע חרטה על הפרידה מקבוצת מקלארן: "אני אומר שלא. אני חי את השנה הטובה ביותר בחיי בפרארי ולא הייתי משנה שום דבר. זה לא הולך רע בכלל אבל היו לי סופי שבוע מושלמים גם במקלארן. נראה בעונות הקרובות אם עשיתי את הבחירה הנכונה".

לבסוף, החיים במראנלו רכשו לו חוויות מוטוריות נדירות, מסיבות רבות ומגוונות וסאיינז שמח לחלק מחמאות לקבוצה ולאנשים סביבו: "אני אתן לך דוגמא; בפרארי יש להם מכונית F1 תלת מושבית. ניתנה לי ההזדמנות לקחת את ההורים שלי לסיבוב כפי שמעולם לא עשיתי קודם. מה עוד? נהיגה על פרארי משנות ה-70, נהגתי על פרארי SF90  לה 1000 כוחות סוס עם חברים או עם אבא שלי (פעמיים אלוף העולם בראלי לשעבר וכיום נהג בראלי דקאר). פרארי זה הכול מהכול. מאוד מיוחד שם".

סבב הפורמולה 1 מתחדש במהלך הסופ"ש במסגרת הגרנד פרי ברוסיה (סוצי'). ישיר בספורט5.