התקנות של זיהום האוויר באירופה הולכות להחריף ולהחמיר בשנים הבאות ויצרניות הרכב חייבות להמשיך ולפתח בקצב מלא את הדגמים החשמליים הבאים שלהן. הכיוון בכל אופן כבר ברור, פיתוח של פלטפורמות שונות שעליהן תתבססנה המכוניות בתצורות שונות וברמות גימור שונות. הכיוון של תאגיד סטלנטיס או תאגיד פוקסוואגן וגם תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי הוא הכיוון הברור שמסתמן לתעשייה העולמית עד שהגל החשמלי ידעך ואחריו העולם יחפש את הדבר הבא, ככל הנראה מימן וגם שם השיטה תהיה דומה ככל הנראה, אבל זה יהיה בשנת 2035 לפחות.
יצרנית המכוניות הגרמנית פורשה שכבר מזמן הפכה ליצרנית בקנה מידה גדול עם מגוון דגמי ספורט, משפחתיים וכביש-שטח, לרבות דגמים היברידיים מצוינים כמו פורשה פנאמרה ודגמים חשמליים כמו פורשה טאייקן, חייבת לנוע קדימה ולהחליט על המכוניות המחושמלות הבאות שלה. אכן, יש שם חשיבה משותפת עם בעלת הבית פולקסוואגן ועם האחות היוקרתית מבית אאודי, אבל בפורשה חייבים לשמר את המסורת והמורשת ואחרי הטאייקן המוצלחת, צריכים לקבל החלטה על המכונית החשמלית המלאה הבאה שלהם והכיוון הוא ל-718 בוקסטר או קיימן, הקטנה שבמשפחה.
לפי מקורות בתוך פורשה, המדיניות המתגבשת היא אכן לחשמל את המכונית באופן מלא, ולהשלים את הפיתוח עד שנת 2024, אז היא תוצג לעולם. לדברי אותם מקורות, המכונית תיבנה על פלטפורמה חדשה ולדברי מנהל המוצר, פראנק ווליצר, אם אכן זה יקרה, אזי ה-718 החשמלית החדשה עשויה להיות המייצגת של הדור הבא של מכוניות הספורט. בראיון של ווליצר לתקשורת הגרמנית הוא אמר כי מכונית חשמלית שכזאת חייבת להציע טווח נסיעה של 400 ק"מ לפחות ומשקלה העצמי לא יעבור 1,650-1,680 ק"ג (משקל ה-718 הנוכחית הוא 1,335 ק"ג).
פורשה מישן R (צילום: usanewslab)
פורשה הציגה לאחרונה רעיון מסוים שאולי מסמן את תחילת המהפכה. דגם הקונספט החדש שנקרא Mission R Concept שהוצב בתערוכת המכוניות של מינכן. מכונית זו, בפורמט של רכב תחרותי, מצוידת בשני מנועים חשמליים על הציר הקדמי ועל הציר האחורי, כאשר ההספק המשותף שלהם הוא 1,000 כוחות סוס. ההספק האמיתי מעט נמוך יותר כאשר עיקר הכוח נמצא בציר האחורי אבל אנחנו לא חוששים מפני ביצוע עצל. כך או כך זוהי בהחלט בשורה מפי יצרנית מכוניות הספורט משטוטגארט וימים יגידו מתי נראה את הסנונית החשמלית.