סקודה תחשוף בסוף 2021 מכונית סדאן חדשה וקומפקטית המיועדת לשווקים מרוחקים באזור המזרח: סקודה סלאביה (Slavia). הסלביה תירש את מקומה של חביבת ציי הרכב הישראלית לשעבר סקודה ראפיד שככבה פה מול דגמים מקבילים של יונדאי (i25) למשל, אך לא ממש הצליחה בסופו של דבר לפרוץ אל השוק הפרטי כפי שאולי שיערו בתחילת הדרך. לאחר שהופסק הייבוא, סקודה סקאלה נכנסה לנעליה באירופה וגם בארץ.
יחד עם סקודה קושאק (כן, יש דגם כזה), סקודה סלאביה היא השנייה שפותחה במיוחד להודו. בדיוק כמו אותו רכב כביש-שטח צנוע, סלאביה מוברגת על פלטפורמת MQB-A0-IN. זוהי גרסה זולה יותר של רצפת MQB-A0 שאנו מכירים בישראל מסיאט ארונה, המותאמת במיוחד לצרכי השוק ההודי.
מסתבר שחליפת ההסוואה של סלאביה, המשמשת קדימון לרכב הסדרתי הייתה מקור לחילוקי דעות, ולכן סקודה קיימה תחרות פתוחה כדי למצוא את הנוסח המעניין ביותר; יותר מ -200 איש הגישו שרטוט משלהם עבור הסלאביה וגרסה זו, הכתומה זכתה כמנצחת. הזוכה המאושר, Shreyas Karambelkar, זכה בטיול לפראג. אבל זה רק חצי מהפרס. קרמבלקר זוכה גם בפגישה של אחד על אחד עם ראש העיצוב של סקודה, אוליבר סטפני. בהתחשב בהתעניינותו של קרמבלקר בתחרות, אנו מניחים שספטני שבע רצון מהתוצאה. בהערת שוליים, נראה כי לסקודה יש העדפה להדפסי הסוואה צבעוניים לדגמים המיועדים במיוחד להודו. גם Kushaq הוצג בהדפס כתום-אדום לפני חשיפתו.
סקודה חווה השנה צמיחה מסיבית בהודו עם גידול בשיעור של 280% במכירות; בחודש אוגוסט האחרון נמסרו מעל 3,200 יחידות של המותג, בהשוואה ל-1,100 בתקופה המקבילה אשתקד. סקודה קושאק נותן ליצרן דחיפה גדולה, אבל ראפיד, סופרב ואוקטביה דוחפות אף הן כלפי מעלה (במיוחד הראשונה, ובפער גדול). נכון להיום, סקודה משווקת את מכוניותיה בהודו ביותר מ-100 נקודות הפצה.