$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה מודל 3 - המכונית הנמכרת באירופה

לראשונה באירופה מכונית חשמלית עוקפת את מנועי הבערה, ובפער לא מבוטל

ניר בן טובים   26.10.21 - 14:00

תגיות: טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...
סוכנות טסלה בברלין (צילום: Getty)
סוכנות טסלה בברלין (צילום: Getty)

ספטמבר 2021 ייזכר כנקודת המפנה של שוק הרכב האירופי: לראשונה בהיסטוריה, המכונית הנמכרת ביותר ביבשת המערבית איננה "ילידת המקום". אבל יותר מהכול - מדובר בדגם חשמלי, וזו כבר בשורה עם הרבה השלכות חברתיות וכלכליות שכן מכירות רכבי הדיזל, פעם ברירת המחדל האירופית נמצאות בירידה דרמטית של למעלה מ-51% בספטמבר, כמו גם רכבי הבנזין אולם ברמה מתונה יותר.

על פי נתוני מכירות שפורסמו על ידי חברת המחקר Jato Dynamics ודווחו לאחרונה על ידי 'בלומברג ניוז', טסלה מודל 3 הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה בחודש שעבר. נזכיר כי טסלה מודל 3 היא הקטנה והפחות יקרה (המחיר ההתחלתי הוא קצת פחות מ-50 אלף יורו) מבין המכוניות שמייצר אילון מאסק, אבל היא ללא ספק הפופולרית ביותר ואחראית לצמיחה המטאורית של המותג. בדירוג האירופי מנסים להדביק את הפער דגמי בערה בסיסיים כמו רנו קליאו, דאצ'יה סנדרו ופולקסווגן גולף, אולם טסלה פתחה מבערים ולא הסתכלה לאחור: 24,591 מודל 3 נמכרו, בעוד 18,264 מסדרת רנו קליאו ו-17,988 דאצ'יה סנדרו.

תוצאות ספטמבר מצביעות על כך ששוק הרכב האירופי נסוג ממנועי בעירה ומוכן לעשות את הקפיצה לרכבים חשמליים. שינויים אלה מיוחסים בחלקם להטבות הממשלתיות שדוחפות כלי רכב מחושמלים ולמדיניות התמחור של טסלה, שבאופן מסורתי הופכת לאגרסיבית מאוד בספטמבר. עם זאת, עדיין מדובר על שינוי מגמתי; לפי בלומברג, מכירות של כלי רכב חשמליים והיברידיים היוו 23% מסך המכירות של כלי הרכב החדשים בספטמבר, כמעט כפול מנתח השוק ב-2020. ברקע נתונים אלה, אילון מאסק מכין את השמפניות לפתיחת מפעל הג'יגה פקטורי בברלין, תוך שהוא מביע אמון שהייצור באירופה יצא לדרך עוד השנה ויגדיל משמעותית את האחיזה של המותג ביבשת.  

טסלה מודל 3 מקבלת חיזוק גם מ-מודל Y, שהינו הרכב החשמלי השני הנמכר באירופה אחריה. ביחד, הם מהווים כמעט רבע מסך המכירות של כלי הרכב החשמליים (BEV) באירופה במהלך ספטמבר. פולקסווגן דולקת בעקבותיה עם נתח שוק של 22% בזכות משפחת ה-ID, תאגיד סטלנטיס עם 13%, יונדאי 11%. בישראל אם תהיתם, טסלה מודל 3 נמכרה בלמעלה מ-5,000 יחידות מאז נפתחו ההזמנות המקוונות לפני חודשים אחדים.

עוד ממצאים מפרסומי Jato מעלים כי בדומה לדפוסי הצריכה בישראל, האירופים מכורים לרכבי SUV. כמעט 47% מכלל המסירות בספטמבר היו ממשפחות כביש-שטח, והצפי הוא שהמספרים יגדלו לכוון ה-50% בחודשים הקרובים. "למרות המשבר הנוכחי עימו מתמודדים יצרני הרכב בכל הנוגע לשבבים ומוליכים, כלי רכב אלה ממשיכים לצבור תאוצה בזכות הגעתם של אלטרנטיבות חשמליות והיברידית פלאג-אין, כמו דגם Y של טסלה, כך אומר פליפ מונוז, אנליסט בכיר ב-Jato. "אם המגמה תימשך, כבישי אירופה עשויים להיראות בקרוב בדומה לארה"ב, שבה יותר ממחצית מהמכוניות החדשות הנמכרות הן רכבי SUV".