$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרטים חדשים: מיצובישי אאוטלנדר פלאג-אין

כלמוביל תשווק את הקרוסאובר ההיברידי הנטען במחצית השניה של 2022

ניר בן טובים   28.10.21 - 12:00

תגיות: מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...

בפברואר 2021, במסגרת השקה מקוונת בארה"ב, הוצג מיצובישי אאוטלנדר החדש. אולם עד עכשיו, הופצו רק גרסאות בערה מסורתיות שלו במספר שווקים מרכזיים כדי להניח את היסודות למשפחה המורחבת. בימים אלה אם כן עושה את צעדיו הראשונים למחזור המכירות האאוטלנדר PHEV פלאג-אין הייבריד, מי שעתיד להיות מחוזר מאוד בשנים הקרובות עקב הירידה התלולה במכירות של מנועים קונבציונליים ותקנות זיהום האוויר המחמירות. כמה הוא אקוטי להצלחה של המותג? מתחילת שיווקו נמסרו מעל 290 אלף יחידות שלו.  

לאאוטלנדר היוצא, כזכור, מערכת הנעה היברידית נטענת בהספק משולב של 225 כ"ס המורכבת ממנוע בנזין 2.4 ל' המחלץ 135 כוחות סוס וזוג מנועים חשמליים בהספק של כ-160 כ"ס, בעוד הסוללה במכונית היא 13.8 קילוואט שמניבה טווח חשמלי של 45 קילומטרים עד התרוקנות. ההספק המרבי של הדור החמישי יהיה גבוה במעט, אם כי אין לצפות לשיפור עצום בתאוצות. הפרט החשוב יותר נוגע לשימוש במערכת החשמלית, שכן האאוטלנדר PHEV החדש אמור לכסות מרחק של 87 קילומטרים הודות לסוללה מוגדלת של 20 קוט"ש. המשמעות: הטווח החשמלי של האאוטלנדר צמח ב-93 אחוז ביחס לדור הקודם. כמו כן, מיכל הדלק של האאוטלנדר PHEV הוגדל ל-56 ל' (46 ל'לפני כן) והוא עשוי מחומרים קלים, כך שבשקלול כל הערכים הוא מספק טווח נסיעה כולל שימושי יותר.  

במצב חשמלי מלא, קיימת האפשרות להאיץ ולהאט את האאוטלנדר PHEV  באמצעות נהיגה בדוושה אחת על בסיס טכנולוגייה של ניסאן, ה-E-pedal, שהינה פתרון אידאלי במצבים מפוקקים בהם מרפים מהדוושה הימנית בתדירות גבוהה. מיצובישי גם אומרים שהמערכת החשמלית מבודדת היטב משום שהמנוע האחורי משולב כעת עם יחידת הבקרה, כך שחווית הנסיעה שקטה יותר ולכן גם התאפשר לפנות מקום בחלק האחורי ולשתול שורה שלישית ולמצב אותו כרכב 5+2 עם שבעה מושבים, תכונה שבלטה מאוד בחסרונה בדור הרביעי. 

המראה של האאוטלנדר PHEV החדש מובחן מאחיו הסטנדרטי רק עם חריץ לשקע החשמלי וכיתובי 'פלאג-אין' באנגלית. מבחינה טכנית הוא יושב על רצפה מודולארית משותפת לניסאן אקסטרייל החדש עם קשיחות מבנית מחוזקת במידה ניכרת מקודמו, ותהיה לו מערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים שנעזרת בחיישנים כדי לזהות איבוד אחיזה ושולחת את הכוח לאחד הצירים בהתאם להוראות המחשב; ניתן יהיה לכייל את סגנון הנהיגה עם שבעה מצבים שונים כולל בוץ, שלג, ספורט, אקו ועוד. תא הנוסעים אינו שונה מהותית מהדגם הבסיסי ומגיע עם מערכת מדיה ראשית 12 אינץ', ממשק אפל ואנדרויד, טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, מערכת בלימה משופרת, ארסנל מערכות בטיחות וכולל גם הקרנה נפרדת בלוח המחוונים למערכת הטעינה החשמלית. זמן הטענת הסוללה עומד על 40 דקות ל-80% בתשתית מהירה ובסביבות 8 שעות מקופסא ביתית.

המחירים עוד בגדר סימן שאלה, אך הערכות בענף הן שהפערים בין דגם הבנזין לדגם הפלאג-אין ישמרו, כלומר תוספת של כ-15-20% מעל ל-184 אלף השקלים שתשלמו תמורת הדגם הרגיל בישראל בחבילה בסיסית. מהיבואנית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי דגם ה-PHEV יגיע לארץ במחצית השניה של 2022.