$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשמלי אופנתי, פולקסווגן ID.5

משפחת החשמליות של VW מתרחבת עם דגם דמוי קופה המשלב גם חבילת ביצועים מרשימה

ניר בן טובים   04.11.21 - 07:07

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

פולקסווגן ID.5 שהוצגה אמש איננה מכונית חדשה לחלוטין. זוהי גרסה מוגדלת של ה-ID.4 קופה, איתה היא חולקת את רצפת ה-MEB המודולארית, מערכת ההנעה ואת רוב העיצוב, למעט הזנב. בנוסף להופעה קצת יותר אגרסיבית, דמוית הקופה אפילו מצליחה להיות יעילה ממנה אווירודינמית, עם יתרון קל במקדם הגרר שעומד כאן על 0.26, פער זניח אולם במכוניות חשמליות ההשפעה אינה מבוטלת. 

עם אורך של 4.6 מטר  ו-2.77 בבסיס גלגלים, ה-ID החדשה, על אף הסיומת בזנב, לא מקריבה את יתרונות השימושיות של הפלטפורמה. תא המטען למשל נע בין 549 ל-1,561 ואינו גובה מחיר יקר מהיושבים בשורה השניה, אפילו נוכח התקרה המונמכת ב-1.2 ס"מ בהשוואה ל-ID.4. בכל הקשור לעיצוב הפנים, סביבת העבודה מחקה את זו של ה-ID.4: מול הנהג, מסך בגודל 5.3 אינץ' שניתן לשלב עם תצוגה עלית בטכנולוגיית מציאות רבודה, בעוד שהמידע וכל הממשקים מנוהלים על ידי מסך מגע בגודל 12 אינץ' מחובר אל עדכונים מקוונים באוויר, או OTA.

במחסן תמצאו מבחר של שלוש מערכות הנעה מובחנות. דגם הכניסה יהיה ה-Pro עם 174 כ"ס על הסרן האחורי עם האצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות. ה-Pro Performance גם הוא בעל הנעה אחורית, אבל עם 204 כ"ס ונזקק רק ל-8.4 שניות כדי להעפיל ל-100 קמ"ש. בקצה העליון דגם ה-GTX, פרשנות מחושמלת ל-GTI, ובאמתחתו מנוע קדמי מחובר למנוע אחורי המניבים 300 כ"ס. הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות ומוגדר כ"רכב ספורט" בעל כיול נפרד ומגיע עד 180 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. שלוש המנועים מקבלים את סוללת ה-77 קווטש המעניקה ל-GTX טווח של 480 ק"מ לפי מחזור WLTP ולהנעה אחורית 520 ק"מ. טעינה במתח AC עם 11 קילוואט אורכת כ-7 שעות, ו-DC עם מקסימום 135 קילוואט, מאפשרת הטענה מ-5 ל-80 אחוז ב-29 דקות.

ה-GTX מקבל מספר מאפיינים ייחודיים לו על בסיס מספר מצבים. בנהיגה ספורטיבית, למשל, מנוע ה-109 כ"ס הקדמי כל הזמן פעיל, בנוסף יש בקרת משיכה אדפטיבית לנהיגה על משטחים בעלי אחיזה נמוכה, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה ואפשר להוריד לחץ "שמרטפי" של מערכת בקרת האחיזה כדי לשחק קצת עם השלדה. היגוי פרוגרסיבי, מתלים ספורטיביים DCC וחישוקי סגסוגת בגדלים של עד 21 אינץ' הם גם אופציונליים בגרסה הזו בתוספת תשלום. האבזור הסטנדרטי כולל בין היתר פנסים הקדמיים בטכנולוגיית Matrix Led IQ Light, פנסי LED אחוריים באפקט תלת ממדי וסמלים ייחודיים לו.

פולקסווגן ID5 תרד מפס הייצור בזוויקאו, גרמניה, החל מהשנה הבאה. לעת עתה היא מכונית בלעדית לאירופה אבל בעתיד תזרום למקומות נוספים. המחירים עדיין לא ידועים, אבל מקורבים ליצרן סוברים ש-ID5 יהיה יקר בכ-1,500 אירו מ-ID4 מקביל, שמתומחר בגרמניה בסביבות ה-37-43 אלף יורו, בכפוף לגרסה. 

בישראל טרם החל שיווק משפחת ה-ID ועדיין לא ידוע מתי התהליך יבשיל. בקיץ באחרון נחתו בארץ מספר דגמים בהם גם ה-ID4 לצורכי ניסוי ובדיקה, אולם בשלב זה אין בשורות חדשות מהיבואנית.