$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה אייגו X, מיני כביש-שטח

טויוטה מקשטת את האייגו החדשה בסממני קרוסאובר, מגביהה, מעצבת מחדש ומעדכנת. בארץ ב-2022

ניר בן טובים   08.11.21 - 07:36

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

בשוק הולך וקטן כמו של הדגמים האולטרה-קומפקטיים שמאכלסים בצמצום את סגמנט A, הבחירה של טויוטה להציג יורשת ל-Aygo, ששמה שונה בדור השלישי אל Aygo X - היא בהחלט בשורה מעניינת, גם אם סותרת 95% מדרכם של יצרני הרכב האחרים. מצד שני, אנחנו מדברים על מכונית "מוצלבת" לכאורה עם רכב כביש-שטח שצריכה להיות פופולרית יותר. היא מעודכנת, בוגרת יותר ובטיחותית, אבל עדיין נשארת מכונית עירונית, זולה וחסכונית כפי שהייתה החל בשנת 2005.

ה-Aygo X  שתוכננה, עוצבה ומיוצרת באירופה, מגיעה לכביש בתקופה שבה כאמור, יצרנים כמו פולקסווגן ופיג'ו סיטרואן נסוגו מהקבוצה הזו. עם זאת, היא עדיין מסתמנת כמו פתרון אידאלי לשוטט בערים; אורכו של ה-Aygo X הוא 3.7 מטר, רוחבו 1.74 מטר, מה שמאפשר להגדיל את מרווח הכתפיים ב-45 מילימטרים. הגובה הוא כעת 1.51 מ', נפח תא המטען צמח ומגיע כעת ל-231 ליטר, המהווה גידול של 60 ליטרים לעומת הדור הקודם של האייגו.  ל-X יש גם רדיוס סיבוב יעיל יותר של 4.70 מטר בין מדרכות, מהקטנים בסגמנט.

אמרנו קרוסאובר, אז מרווח הגחון גדל ב-11 מ"מ המושבים גבוהים ב-55 מ"מ, זווית קורה A (הקדמית) הוגדלה ב-10%, כך שהתוצאה היא שדה ראיה רחב יותר. בכל הנוגע לבטיחות, הדגם החדש משלב כסטנדרט את Toyota Safety Sense המאחדת בתוכה חיישנים ומצלמות, בלימה אוטומטית, ומערכת התרעה לפני התנגשות המאפשרת זיהוי רכבים במהירויות גבוהות מבעבר וכן הולכי רגל ביום ובלילה. דגם בכירים יוסיפו גם בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ומרכוז נתיב.  

טויוטה משפרת מאוד את חווית המשתמש בחלל הפנים, שם יוכלו הנהגים להישאר מחוברים באמצעות אפליקציית Toyota Smart Connect, מקושרת אל מסך מגע בגודל 9 אינץ' עם חיבור אלחוטי של אנדרויד ואפל קאר פליי. עוד בחבילת האבזור תאורת LED חיצונית, מערכת אמביינט פנימית, בקרת אקלים דיגיטלית וכניסה והנעה ללא מפתח.

האייגו X מבוססת על רצפה גלובלית, משותפת ליאריס, ממנה היא קטנה למשל ב-7 ס"מ בבסיס הגלגלים, אולם היא ארוכה יותר מהדגם היוצא של האייגו ב-23 ס"מ והחישוקים מגיעים כעת בגודל 18 אינץ'. טויוטה מספרים על חידודים דינמיים מהותיים, בעיקר בתחום הניהוג, אולם בכל הקשור למנועים או לסוג ההנעה (קדמית בלבד), האייגו ממשיכה עם יחידת 3 בוכנות אטמוספרית בסיסית, פשוטה וחסכונית; זו מחלצת 72 כ"ס מ-1 ליטרים בחיבור אל תיבה ידנית 5-מהירויות או תיבת הילוכים רציפה מסדרת S-CVT לה ששה הילוכים מחולקים מראש (ממוחשבים), המניבים צריכת דלק ממוצעת של כ-20 ק"מ לליטר. 

טווח המחירים צפוי להתייקר במעט, אך לא ברמה מופרזת. המחירים באירופה ינועו באזור ה-15 אלף יורו. לישראל היא תגיע בשנה הבאה. "סגמנט ה-A חשוב לנו מאוד. לא רק שזה הביא לקוחות חדשים רבים לטויוטה, זה גם ממלא את המשימה שלנו לספק לכולם את פתרון הניידות הנכון", כך אומרת אנדריאה קרלוצ'י, סגנית נשיא, מוצר ושיווק, טויוטה מוטור אירופה.