טויוטה חשפה לאחרונה את הרכב החשמלי המלא שלה, ה-bZ4X, הראשון בסדרה של דגמים חשמליים חדשים תחת סדרת Beyond zero. ה-bZ4X פותח יחד עם סובארו בשורה של היבטים שונים; בעוד טויוטה הייתה אחראית בעיקר לפיתוח מערכות ההנעה החשמליות, סובארו התמקדה בעיקר בפיתוח מערכת ההנעה הכפולה - שהפכה לסימן ההיכר הייחודי ביותר שלה מאז ומעולם. אולם להבדיל מטויוטה, שאולי בחרה בשם שובר שיניים, סובארו מגיעה עם גרסה משלה לאותו רכב בשם 'סולטרה' אותו הציגה רשמית ביפן.
לא מפתיע לגלות שהסולטרה חולקת הרבה דמיון לטויוטה אבל יש הבדלים בפרטים הקטנים. לדוגמא, הפנסים של הסולטרה אימצו פריסה קצת שונה, כך שהם צריכים להסתדר ללא 'העפעפיים' של ה-bZ4X. הבדל עיצובי בולט יותר הוא המסגרת השחורה בחזית, שמזכירה צורה של גריל מסורתי יותר. עוד אנו מבחינים גם בפנסי ערפל בפגוש הקדמי של הסולטרה ועוד כמה שינויים מאחור - הפנסים למעשה שונים בצורתם ויש להם סיומת מיוחדת יותר בתחתית בשל שימוש בטכנולוגיית LED.
הפנים של הסולטרה, מלבד הלוגואים - תואם לחלוטין לזה של טויוטה bZ4X. גם הטכנולוגיה זהה עם ממשקי תקשורת, הנדסת אנוש שמציבה את לוח המחוונים (7 אינץ') במעין מדרגה מעל גלגל ההגה ובקרת מדיה ראשית 12.3 אינץ' עם כל האפליקציות שצריך בכלל זה קישוריות אלחוטיות לאפל ואנדרויד וטעינה אלחוטית לסלולרי. רק נזכיר כי זו מכונית חמישה מושבים באורך 4.7 מ', בסיס גלגלים של 2.85 מ' וגובה של 1.65 מ'. מיותר לציין כמובן שיש לה הנעת 4X4, מעט מיגונים וכן מרווח גחון של 21 סנטימטרים. תא המטען מגיע בגודל של 455 ל''.
הסולטרה חולקת עם טויוטה את פלטפורמת E-TNGA ותהיה לה גם גרסת הנעה קדמית. לזו מנוע חשמלי של 204 כ"ס ו-28 קג"מ על הסרן הקדמי וטווח נסיעה של יותר מ-500 קילומטרים. לגרסת ההנעה הכפולה שני מנועים חשמליים בהספק של 218 כ"ס ו-37 קג"מ. ערכת הסוללות היא 71.4 קווטש בשני הדגמים, בדיוק כמו עם ה-bZ4X, אולם הטווח החשמלי עומד על 450 קילומטרים בדגם ה-4X4 עד התרוקנות, עם מערכת טעינה מותאמת לתשתית חיצונית וביתית, כמקובל בכל הדגמים החדשים. נתונים אודות ביצועים, כמו גם מחירים אינם ידועים עדיין. בדומה לטויוטה, ניתן יהיה לאפיין את הסולטרה עם תקרה פנורמית או תקרה סולארית, שמוסיפה לטווח הכולל של המכונית 1800 קילומטרים בשנה.
השיווק הרשמי של הסולטרה מתוכנן למחצית שנת 2022. אז גם נדע מתי בדיוק יגיע לישראל.