פאוזי מסמר, מנהל העיצוב של סדרות Battlefield ו-Star Wars: Battlefront של DICE, החליט לעזוב את החברה בעקבות שחרורו של באטלפילד 2042.עזיבתו של מסמר הועברה דרך מייל פנימי ב-DICE, כנראה כדי לא למשוך תשומת לב יותר מדי לעניין שהמעצב הראשי של אחד המשחקים המאכזבים של שנה. מסמר ששימש בעבר כמנהל הסטודיו של מפתחת המשחק קנדי קראש, King. מאז ניהל מחלקת העיצוב של DICE מאז 2019.
מסמר הביע את המילים הבאות במייל ששלח לצוות:
"היה לי העונג הגדול לשרת את צוות העיצוב הטוב ביותר בגלקסיה. העבודה המדהימה שאתם עושים ממשיכה לעורר בי השראה בכל יום. תודה שבטחתם בי, ואני מקווה שלא אכזבתי אתכם.קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה מחברה אחרת שהייתה אדיבה מספיק לחכות לי עד שחרורו של באטלפילד 2042. אבל להיות חלק מצוות DICE היה חשוב לי מאוד שכן השגנו את ההצלחה ההיסטורית הזו. אוסקר גבריאלסון ואני דיברנו על העתיד שלי ב-DICE במשך זמן מה, אבל בחרנו לדחות את השיחה הזו עד לאחר ההשקה כדי שנוכל להתמקד בפיתוח המשחק".
לא ידוע באמת אם עזיבתו קשורה למצב המשחק אחרי השקתו, אך נראה כי עזיבתו לא תשפיע על התוכניות של DICE לשפר את באטלפילד באמצעות מספר עדכונים.ביום שלישי סיפקה DICE פרטים על התוכניות שלה לשיפורים עתידיים למשחק, כמו גם פרטים על עדכון התיקון הגדול השני של 2042 שתוכנן לצאת השבוע.
"לא יכולנו להיות נלהבים יותר מהמשחק הזה ונתמוך בו ונפתח אותו במשך שנים רבות", נמסר מהאולפן.
"אישרנו לפחות שני עדכוני משחק מרכזיים שיצאו בשבועות הקרובים, ואנו נהיה כאן בקשר רציף עם הקהילה לגבי השינויים שאנו מבצעים, כמו גם תוכן חדש שמגיע למשחק. הצוותים ברחבי העולם עובדים 24/7 כדי להתפתח ולספק שיפורים למשחק."
באטלפילד 2042 שוחרר בשבוע שעבר לקבלת פנים מאוד שלילית מצד המעריצים. למשחק יש כרגע את ציון הגרוע ביותר של השנה ב-Steam, הודות ליותר מ-26,000 ביקורות "שליליות בעיקר". על פי הביקורות, רוב קהילות השחקנים מתוסכלות מבעיות כמו היעדר לוח נקודות (Scorepoints), מפות ריקות ושלל בעיות עם כלי רכב בתוך המשחק.