ניסאן מציגה תוכנית מקיפה לעתיד בה היא שואפת למלא את שורותיה בדגמים חשמליים ולהנגיש את רף הכניסה לעולם החשמלי. המותג היפני ישקיע לא פחות מ-15.6 מיליארד אירו במערכות הינע חלופיות במהלך 5 השנים הבאות, ולפי הוגיה מסתמן שלפחות 50% מסך המכירות עד שנת 2030 יורכב מכלי רכב חשמליים. בתמצית הדברים, ניסאן תשיק 28 דגמים מחושמלים חדשים, 15 מהם יהיו 100% ללא סיוע ממנוע בערה או היברידיים למחצה. "עד 2050, ניסאן רוצה להיות ברמת אפס זיהום אוויר", כך נאמר. היעדים שנקבעו מתייחסים לא רק לניסאן עצמה אלא גם למותג היוקרה אינפיניטי שנמצא תחת חסותה, שלפחות בשלוש השנים האחרונות מנסה לחשב מסלול מחדש.
המכוניות ייצאו לשוק בחמש השנים הקרובות, ולפחות 20 מהן יהיו מצוידות בסוללה. ניסאן שרטטה לעצמה תכנית יעדים די מגובשת: להגדיל את המכירות של דגמים מחושמלים באירופה ב-75 אחוז עד 2026. עוד חדשות חשמליות מעניינות: ניסאן מפנה משאבים לפיתוח סוללות Solid state (אלקטרודות מוצקות). בשנת 2028, המותג ישיק את הסנונית הראשונה שלו עם סוללות מוצק ללא קובלט. סוללות במצב מוצק נתפסות כגביע הקדוש של טכנולוגיית הסוללות שכן יש להן צפיפות אנרגיה גבוהה יותר, עמידות בפני טמפרטורות גבוהות וישנה סברה שיש להן תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר סוללות ליתיום-יון קונבנציונליות.
לדברי ניסאן, ההשקעה בטכנולוגיית סוללות חדשה והמשך הפיתוח של סוללות ליתיום-יון, יחד עם הגדלת ייצור הסוללות ופיזור העלויות בצורה מושכלת, יביאו, בקונסטלציה מסוימת להוזלה של המכוניות החשמליות בשיעור חדש. לפי הערכות בענף, סוללות למכוניות חשמליות תהיינה זולות בשיעור של 65 אחוז עד 2028 לעומת עלותן כיום. לדברי ניסאן, קיצוץ המחיר יאפשר להם להציג מכוניות חשמליות בסגמנטים זולים יותר ונגישים, כך שהבשורה הצרכנית, גם אם תהיה בעוד מספר שנים, איננה קוסמטית.