המחסור בשבבים והביקוש הרב למכוניות חשמליות ממשיך לחולל שמות בתעשיית הרכב באירופה. בכל הקשור בזמני האספקה של דגמים בודדים מדברים כעת על המתנה של עד לשנה וחצי, כך על פי הערכה של מומחי הענף בגרמניה. בהתבסס על פורטלים מקוונים עדכניים לרכישת מכוניות חדשות, רק שישה מתוך 30 הדגמים החשמליים הפופולריים ביותר בגרמניה ניתנים למסירה תוך שלושה חודשים. במקרה של ההיברידיות פלאג-אין, זמן ההמתנה הממוצע למכוניות אלה הוא חמישה עד שישה חודשים.
זמן ההמתנה הארוך ביותר הוא עד 15 חודשים עבור אודי Q4 e-tron, ועשרה חודשים עבור הפולקסווגן ID.3, מרצדס EQC ו-מכונית התקציב הרומנית דאצ'יה ספרינג. לוקח בין שמונה לתשעה חודשים לקבל סמארט פור טו ו-VW ID.4, ויונדאי איוניק-5- בדיוק באותה הסירה. המותג היחיד שעומד כרגע בזמני אספקה סבירים הוא טסלה: דגם 3 ודגם Y תוך חודש עד חודשיים. גם האיטלקים בתמונה עם שלושה חודשי המתנה לפיאט 500e, וכן חברת אופל עם דגם אופל קורסה-e ואופל מוקה-e. גם חברת פולסטאר עומדת יפה בביקושים.
זמני ההמתנה, כידוע, לא יתקצרו בזמן הקרוב. הגרעון העולמי בשבבים משליך בצורה בוטה על תעשיית הרכב, והביקוש למכוניות חשמליות נותר גבוה במדינות רבות בשל חבילות סבסוד אטרקטיביות. "בניגוד לציפיות קודמות רבות, כושר הייצור בשדה של ספקי השבבים עדיין לא התאושש, והרמה שלפני המשבר עדיין רחוקה מלהגיע למה שהייתה לפני כם", אמר מרקוס קליינפלד מחברת הייעוץ הניהולי AlixPartne
עם היברידיות פלאג-אין התמונה קצת יותר מורכבת; הרוכשים ממתינים הכי הרבה זמן לדגמים של מרצדס וקבוצת פולקסווגן. למרצדס GLE 350 e זמן אספקה של 14 חודשים, ואחריו מרצדס A קלאס 250. לסיאט לאון 1.4 e-Hybrid זמן אספקה של תשעה חודשים, ל-1.4 d-Hybrid של מותג קופרה שישה עד תשעה חודשים, וכך גם שני דגמי פולקסווגן פאסאט פלאג-אין הייבריד (GTE).