$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המתקפה החשמלית של טויוטה

מעל 16 דגמים חשמליים למותג היפני בשנים הקרובות. גם לקסוס בתמונה עם כמה הפתעות

ניר בן טובים   15.12.21 - 08:19

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...

קבוצת טויוטה הכריזה אמש (שלישי) על תכנית ארוכת טווח לחשמול מכוניותיה בשנים הקרובות. המעבר לדגמים חשמליים יעשה בהדרגה תחת משפחת BZ החדשה עם שדה מלא של רכבי EV עממים וביניהם יש גם ארבעה דגמי לקסוס. החל משנת 2035, למעשה, מותג הפרימיום יציע רק מכוניות מונעות על יד סוללות בשווקים העיקריים שלו (אירופה, צפון אמריקה וסין), ובכך יוסיף לרשימה ההולכת וגדלה של יצרנים המתכוונים לנטוש כלי רכב עם מנועי בערה בצורה חד צדדית. הידיעה הופצה לכלי התקשורת על ידי נשיא קבוצת טויוטה, אקיו טויודה, במהלך "יום הסוללה", אירוע דומה למה שארגנו בחודשים האחרונים חברות גדולות אחרות במגזר כמו פולקסווגן או סטלנטיס.

במהלך המצגת התווה הנשיא את האסטרטגיות שהציבה היצרנית הגדולה בעולם בכל הכרוך בטכנולוגיית חשמל במכוניות, ובכך הצליח לדחות מן הביקורת המתמדת שזורמת לכוון טויוטה, במיוחד מקרב משקיעים פיננסיים שהביעו חוסר שביעות רצון בשל הגישה המהוססת של טויוטה לרכבי חשמל. לפי פרסום לוח הזמנים, החברה מתכננת להגדיל את השקעותיה בסוללות ב-500 מיליארד ין עד ל-2 טריליון ין (15.6 מיליארד יורו בשער החליפין הנוכחי), מתוכם 25% בייצור וטכנולוגיות נלוות. בסך הכל, האסטרטגיות חוזות השקעות של 8 טריליון ין (62.4 מיליארד יורו) בכלי רכב מחושמלים, מתוכם 4 טריליון ין רק על חשמל. המשאבים מרוכזים היטב להשגת היעד של מכירת 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים מדי שנה כבר עד 2035, כמעט כפול בהשוואה ליעד הקודם של 2 מיליון כלי רכב עם אפס זיהום אוויר שנקבע לשנת 2030.

בשמונה השנים הקרובות יהיו זמינות בשוק 30 מכוניות טויוטה מחושמלות. עם זאת, טויודה, חזר על אמירותיו הקודמות והדגיש שאין לו שום כוונה לנקז את כל תשומת הלב רק אל רכבי סוללה והוא שומר על דלת פתוחה לשיטות אחרות בפיתוח כמו תאי דלק ומימן - חלופות ידידותיות לסביבה שגם יונדאי מביעה בהן אמון. מצד שני, טויודה הבהיר את הצורך הדחוף "להפחית את הפליטות ככל האפשר, בהקדם האפשרי" כדי להשיג ניטרליות פחמן עד שנת 2035.   

הסנונית הראשונה של טויוטה בחזית החשמלית היא ה-4X של משפחת ה-BZ, קרוסאובר חשמלי מלא עם טווח של כ-450 קילומטרים לפחות, עליו תוכלו לקרוא כאן. בלקסוס מבשלים במקביל את ה-RX "החשמלי", ה-RZ450e שאמנם חולק דמיון רב לדגם של טויוטה אבל יהיה חזק ממנו וכמובן הרבה יותר מפואר ואיכותי. בלקסוס גם מתכננים מכונית קצה חשמלית שתאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2 שניות ואולי תקרא תגר, כמו שעשתה פעם ה-LFA על רכבי הספורט של מיטב מותגי אירופה. 

לסיכום אמר נשיא טויוטה: "אנחנו רוצים שהעולם יהיה בשל למכונית החשמלית. ויחד עם זאת, נציע ללקוחות שלנו את המגוון המלא ואפשרויות רבות לבחור איזו מכונית מתאימה להם. אנחנו מבינים היטב לאן העולם צועד". טויודה כזכור התנגד בחריפות להצטרף בנובמבר האחרון לאמנה עליה חתמו שש יצרניות רכב, כולל פורד וג'נרל מוטורס שהביעו מחויבות להפסיק למכור מכוניות עם מנועי בערה עד שנת 2040. "לא כל האזורים בעולם יהיו ערוכים למהפכה הזו", כך ציין במעמד ההסכם.