לא בכל יום מגיעה בשורה שמחזקת את הבטחון הרופף שלנו לגבי רכבי הספורט של העתיד, על אף כל הפשרות שנאלץ לחוות בחושים ובחדווה כשיהיה לנו את הכסף לרכוש אותן. חברת מרצדס חנכה השבוע בהשקה עולמית את דגם AMG EQS 53 4MATIC שהינו הראשון של ספינת הדגל שזוכה למנת ביצועים מבית AMG ובהספקים שצריכים להדיר שינה מעיני מהנדסי פורשה טייקן וכן מאילון מאסק והטסלה מודל S. מבעד לכל החגיגיות שנלווית לכך, זוהי בעיקר הצהרת כוונות של מרצדס ומפגן טכנולוגי למי שנחושה להוביל את ענף הרכב החשמלי בשנים הקרובות.
VIDEO
בלב המערכת טמונים שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן. הם מייצרים הספק כולל שיכול להגיע ל-658 כוחות סוס בגרסה הבסיסית ועד ל-560 קילוואט (761 כ"ס) ומומנט פנומנלי של 103 קג"מ, על ידי בחירה בחבילת AMG DYNAMIC + האופציונלית (4,050 אירו בגרמניה) עם פונקציה של אובר-בוסט לפרק זמן קצוב. זוהי מערכת הנעה חשמלית כפולה (4מאטיק) עם וויסות כוח ואחיזה משתנים בהתאם לתנאי הכביש, שבשילוב מערכת ה-Ride קונטרול האדפטיבית על בסיס מתלי אוויר, מציעים חמישה מצבי כיול מובחנים לניהוג.
בצד הביצועים, ה-AMG החשמלית, במשקל לוויתן של 2.7 טון, תאיץ בגרסת הפלוס מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות כאשר הסוללה ב-75%, ובגרסת הבסיס הזמן מתארך (רחמנא ליצלן) ל-3.8 שניות. בשני המקרים, המהירות המרבית מבוקרת ל-220 קמ"ש, אך גרסת הפלוס מסוגלת לשחרר את החסמים ולהעפיל עד 250 קמ"ש. טווח הסוללה המשולב הוא בסביבות 580-600 קילומטרים. על סיפונה בקרת טעינה אולטרא מהירה עם הזנה של 300 קילומטרים ב-19 דקות, בכפוף לתשתית DC מספיק מהירה (מעל 200 קילוואט).
במרצדס מודעים לעניין קהות החושים, ולכן דאגו לשתול בתוך מחשבי המערכת בקרת סאונד מלאכותית בשם AMG 'אקספריינס' שמדמה לא רק צלילי מנוע נוהמים אלא גם את כל שאר הפקדים המסורתיים של הרכב. היא מסוגלת לחקות צלילים של איתותים, נעילה ופתיחה וכן הנעה וכיבוי הרכב, בדיוק כמו דגמי מנוע בערה. במרצדס עשו מחקר מצומצם בקרב לקוחות מובחרים וקיבלו משובים נלהבים להוספה שלה, ומכאן ועד להענות הדרך כבר הייתה קצרה כנראה.
המחיר ל-AMG המחוזקת יעמוד באירופה על 165 אלף יורו. מהיבואנית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי החבילה תעשה עליה ברבעון השלישי של שנת 2022. המחיר אינו ידוע, אך גרסת ה-EQS הרגילה שנמכרת בארץ (דגם 450) תומחרה ב-890 אלף שקל.