$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורד מונדאו חדשה הוצגה בסין

מכונית המנהלים המשפחתית זוכה לחיים חדשים במזרח הרחוק

ניר בן טובים   18.01.22 - 08:51

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

המטה של פורד באירופה מכין את הקרקע לפרידה מוחלטת מהמונדאו כבר בחודש מרץ הקרוב (האמריקאים כבר נפרדו לשלום מהקבילה פורד פיוז'ן די מזמן). אבל, השלוחה הסינית של פורד מוטור העולמית ממשיכה קדימה ומציגה במזרח הרחוק מונדאו חדשה לגמרי, לפחות בעיני המתבונן. מדובר בדגם המיועד רק לשוק המקומי חובב מרכבי הסדאן הארוכים, תוצר של אותה אסטרטגיה שנקראת China 2.0 שהובילה להולדתו של הקרוסאובר של Evos ב-2021 (מונדאו מוגבהת שהוצגה באפריל של השנה הקודמת).

המונדיאו משווקת בסין מאז 2002 עם אותם מאפיינים כמו הגרסאות המוכרות בעולם, אך עבור הדור החדש נבחרה גישה המוקדשת לצרכים ולטעמים של לקוחות מקומיים, היינו לא בהכרח מותאמת לתדמית המותג. למעשה, כאן אנו מוצאים עיצוב מובחן עם נורות לד ברוחב מלא עם פריסה מוגזמת מעט, קשתות גלגלים בנוסח מיוחד וחיתוך דק של הגג, שבזכות הצביעה הדו-גוונית נראה כמעט דמוי קופה. שימושית היא קצת יותר גדולה מהמונדאו היוצאת עם 63 מ"מ תוספת לאורך ו-23 מ"מ נוספים ברוחב וכן הפרופורציות ספורטיביות יותר מהדור הקודם.

המונדאו בתמונות היא תאומה טכנית לינקולן זאפיר שגם היא משווקת רק בסין. בדיוק כמוה למונדאו החדשה יש ידיות דלת מוסתרות והילה יוקרתית יותר. הפרטים הבולטים יותר הם האורות האחוריים שמנסים לדמות דפוס שמזכיר את האורות האחוריים של פורד מוסטנג. תא הנוסעים, עיצובו והאבזור נשמר בסודיות אך כן נמסר כי המונדיאו מתהדרת  בבסיס גלגלים שגדל ל-2.95 מטר - לא רחוק מרכבי סאלון נדיבים.

"לעצב את הדור הבא עם שם כמו מונדאו הייתה זכות ואתגר עבור הצוות שלנו", אמר מאוריציו טוקו, המעצב הראשי של פורד. "רצינו לכבד ולהכיר בהיסטוריה שבאה לפנינו תוך העלאת חווית הלקוחות לשלב הבא".

פורד עדיין לא חולקת שום דבר לגבי המפרט הטכני של המונדאו. החברה האמריקנית יכולה להטמיע כאן שורה של מנועים, החל ב-2.0 ל' טורבו בסיסיים עם 245 כ"ס וכלה במנועים מוקצנים יותר של אותה יחידת 4 בוכנות עם למעלה מ-300 כ"ס. שותפות צ'אנגן פורד תייצר את המונדיאו החדשה בסין. כאמור, הרכב לא יגיע לאירופה אבל זה לא אומר ש-2022 תהיה הפעם האחרונה שנשמע על הסדרה הזו בצד המערבי או במזרח התיכון.