$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

שדרוגים בג'יפ רנגייד ו-קומפס

מנועים היברידים חדשים לטובת הפחתת פליטת המזהמים וגם חידושים בחלל הפנים

ניר בן טובים   22.01.22 - 14:24

תגיות: ג'יפ

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'יפ מנערת את היצע דגמי רנגייד ו-קומפאס עם מקצה חידושים ויזואלי וטכנולוגי שנועד להפחית את רמת הזיהום של שני הדגמים ולהכין את המותג לרפורמה החשמלית הגדולה ביותר בתולדותיו, כפי שהופצה על ידי תאגיד סטלנטיס. אחרי דגמי הפלאג-אין שהוצגו בשנה הקודמת בסדרות רנגלר, גרנד צ'ירוקי החדש וכן בקומפאס, החברה כעת פונה להרחיב את השורות של הדגמים ה"ירוקים" הבסייסים עם מנועי הייבריד חדשים לשני הקרוסאוברים המשפחתיים. עבור הרנגייד שהוצג בשנת 2014 זהו העדכון השלישי, ואילו עבור הדור השני של קומפאס שהוצג ב-2018 מדובר במיני-שדרוג.

במסגרת זו, ג'יפ מציגים מנוע טורבו חדש בנפח 1.5 בעל ארבעה צילינדרים (משפחת Gse, מיוצר בטרמולי, איטליה) עם הזרקה ישירה, ראש צילינדר חדש ויחס דחיסה מוגדל של 12.5: 1. ל-e-Hybrids הספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25 קג"מ נמוך ברצועת הכוח, החל ב-1,500 סל"ד ומשתמשים בשתי יחידות חשמליות, אחת עם חגורת Bsg (ראשי תיבות של מתנע-גנרטור, כלומר מיילד הייבריד) ועוד אחד משולב בתיבת ההילוכים. אלה מסוגלים לספק 20 כ"ס ו-13.5 קג"מ נוספים. הצימוד פה הוא אל תיבת הילוכים דו מצמדית שבע מהירויות ( סדרת 7HDT300). 

מבחינת ביצועים, בחברה מצהירים כי הצריכה והפליטה הופחתו ב-15% ביחס למנוע ה-1.5 טורבו הרגיל. הרנגייד למשל, שמשקלו 1,420 ק"ג יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9.7 שניות ויכול להגיע למהירות מרבית של 191 קמ"ש עם צריכת דלק ממוצעת במחזור ה-Wltp של 5.7-6.1 ליטר/100 ק"מ עם פליטת CO2 של 130-139 גרם/ק"מ. ה-Compass e-Hybrid שוקל 80 ק"ג יותר ממנו, משלים האצה אל 100 קמ"ש בעשר שניות, מעפיל ל-193 קמ"ש ומציע צריכת דלק ממוצעת של 5, 6 -6.0 ליטר / 100 ק"מ עם פליטת CO2 של 128-136 גרם לק"מ.

גם עם האבזור החדש, הממדים החיצוניים של שני רכבי הכביש-שטח לא השתנו. ה-Renegade e-Hybrid שומר על אורך של 4,236 מ"מ, רוחב 1,805 מ"מ, גובה של 1,684 מ"מ (כולל מוטות גג), בעל בסיס גלגלים של 2,570 מ"מ ותא מטען של 351 ליטר, הניתן להגדלה ל-1,297 על ידי קיפול משענות הגב של המושב האחורי. ל-Compass e-Hybrid, לעומת זאת, שמוצג בהררכיה קצת מעליו, אורך של 4,404 מ"מ, רוחב של 1,874 מ"מ, גובה של 1,629 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ עם 424 ליטר מקום מטען (1,270 עם ספה מתקפלת).

חידוש מעניין מגיע בסדרת Upland, שנועדה לבטא את התדמית הירוקה של המכוניות וזמינה גם לגרסאות ה-4xe Plug-in ההיברידיות שנטענות מהשטקר. כדי לממש את המיזם, Jeep השתמשו בחומרים בני קיימא, צבעים אקולוגיים וגימורים אקסקלוסיביים, כמו פרטי הברונזה MetaKrome: המהדורה המיוחדת מזוהה על ידי הצבע הבלעדי Matter Azure עם גג שחור וגלגלי סגסוגת 17 אינץ' על Renegade ו-18 אינץ' במשפחת קומפאס. בתוך תא הנוסעים יש ציפויי Seaqual העשויים מפלסטיק ממוחזר שנלקח מהים התיכון וגם רכיבים ותוספות שונים מתרכובת מיחזור הפלסטיק של הפנסים.

ג'יפ מנסים לגשר על הבעיות שגרם משבר הקורונה ולכן ניתן לרכוש את הדגמים באינטרנט ואפילו מותר להחזיר במקרה של חוסר שביעות רצון לאחר 14 יום; Jeep פתחה מגוון אפשרויות דרך הקוניפוגרטור של אתרי הבית של המותג שם תוכלו לבחור את כל האפשרויות ולבצע את ההזמנה בתשלום מקדמה בסך של 500 יורו (באיטליה לפחות). לאחר מכן, המכונית תיאסף בסוכנות בה נחתם החוזה.

המכוניות תהיינה זמינות רק במחצית השניה של 2022, כך שמוקדם לדעת מתי נראה את החידושים גם בארץ.