גרסת קופה/דמוית קופה של רכב כביש-שטח מבית סקודה עשויה להיות המיזם הנועז ביותר שלהם מזה שנים. עבור מותג צנוע שלנגד עיניו חסכון, שימושיות ובטיחות, שמרני ביסודו זהו בהחלט רכב שמגיע מהקצה השני של קו המחשבה אבל ההצלחה של ה-Enyaq פתחה להם את התאבון ואת הרצון לברר עד כמה הביקושים אליו יכולים להתרחב - במיוחד כשמדובר ברכב חשמלי. עם דגם הדמוי קופה הראשון שלהם, סקודה גם נותנים לו משמעות כפולה: לראשונה מתווספת כאן גרסת ה-RS החשמלית המלאה הראשונה של היצרן.
RS היא הגרסה שאנו רואים בתמונות (ירוקה ובולטת) אבל תהיינה גם גרסאות פחות מוגזמות בהופעה והביצוע. בסך הכל, סקודה מציעה מבחר של ארבעה מנועים בצימוד אל שתי רמות אבזור. המשותף לכולם, פיזית, הוא סיומת התקרה האחורית עם משטח זכוכית פנורמי מלא שזורם כמעט ללא הפרעות לתוך החלון האחורי, ומעניק לה משהו שמזכיר אקווריום עם שטח זכוכית גדול - דומה אולי לעיצובים של טסלה. בזכות מקדם גרר יעיל יותר ומשקלה המופחת, הקופה אף תהיה מעט יותר יעילה אנרגטית מהאחות הרגילה שלה.
סידור ההושבה זהה לגמרי לדגם הרבוע והקלאסי של האנייק, כלומר חמישה מושבים ועם 570 ליטר זמינים מאחורי שורה שתיים על 4.63 מטר אורך. כדי להדגיש או לבדל את הקופה, סקודה יציעו רק שתי רמות גימור: Sportline ו-RS, שתיהן מתאפיינות במתלים מונמכים, פנסי Matrix Led, חצאיות צד תואמות וחישוי 19 אינץ' תקניים (ה-21 אינץ' יהיו לפי דרישה). ה-RS בולט בגימור השחור המבריק והלוגואים הייחודיים לו.
הרכב תחנות הכוח החשמליות מורכב מארבע גרסאות: iV 60 עם סוללה של 58 קוט"ש ו-180 כ"ס, 204 כ"ס בדגם אחד מעליו עם סוללה של 77 קוט"ש (שתיהן הנעה אחורית) והדגמים המחוזקים מעט להם 265 ו-300 כ"ס. האחרון, לעומת זאת, הוא היחיד עם מגביל מהירות המכויל ל-180 קמ"ש במקום 160 קמ"ש ועם מומנט מרבי של 47 קג"מ, מכוון לנהגים שרוצים ביצועים משכנעים יותר. הוא מאפשר להגיע ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 6.5 שניות. הגרסה היעילה ביותר היא ה-iV 80 כפולת ההנעה, המסוגלת לנסוע עד 545 ק"מ בטעינה אחת. מ-10% ל-80% סוללה תאלצו להמתין רק חצי שעה ובקופסא ביתית בסביבות 7 שעות.
חלל הפנים שומר על הנראות המקורית, כאשר תצוגת ה-5.3 אינץ' לנהג ותצוגת ה-13 אינץ' מנהלות את כל האופרציה. חבילת ה'לופט' היא סטנדרטית, עם גווני אפור ושחור, כאשר שתי גרסאות נוספות זמינות כאופציה: טרקלין, עם ריפוד מחומרים בני קיימא ומאופיין בשילוב של בד, עור וטכנו-פייבר וכן וסוויטה, מרופדת עור. ל-Sportline לבדה תמה שחורה, עם מושבים מרופדים בפרופילי Tecnofibra ו-carbonlook, כאשר ל-RS יש שתי חבילות בלעדיות, הנקראות RS Lounge ו-RS Suite. הראשון עם מוטיב תפרים שחורים של Tecnofibra ו-Lime למושבים, דוושות אלומיניום וגימורים באפקט קרבון, בעוד השני מציע עור שחור מחורר עם תפרים מנוגדים ולוח המחוונים מכוסה תרכובות דמוי עור.
סקודה אירופה תחל לשווק את האנייק קופה במאי הקרוב. המחירים יהיו גבוהים ב-3-4%, כך מעריכים בכלי התקשורת בגרמניה. בישראל נראה אותו ברבעון 4 של השנה הנוכחית, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית צ'מפיון מוטורס.
מבחן דרכים ראשון בישראל: סקודה אנייק חשמלי - חבילה חכמה