$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בקרוב: מיקרובאס חשמלי

היורש הרוחני של מוביל הנוסעים המיתולוגי. דגם ה-ID באזז של קונצרן פולקסווגן יוצג רשמית בתחילת חודש מרץ

ניר בן טובים   03.02.22 - 14:49

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

פולקסווגן משתעשעים עם הרעיון להחייאת המיקרואבאס (T1) הצבעוני משנות ה-60 כבר למעלה מ-20 שנה, עת היא חשפה אב טיפוס שריכז הרבה מאוד תשומת לב בתערוכת ז'נבה 2001. ואולם דבר אחד היה ברור כבר מתחילת הדרך: הפרשנות המודרנית שלו תהיה ידידותית לסביבה. ולכן, בפולקסווגן המתינו כמעט 15 שנים עד שעלה בידם לפתח רצפה מודולארית-חשמלית בדמותה של ה-MEB כדי לממש את ההרפתקה המיוחדת הזו.  

רכב הראווה שהוצג בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס 2017 היה למעשה הראשון במשפחת ה-ID, ונקרא ID BUZZ, כותר זמני שממשיך איתו עד לרגע זה. בשבועות האחרונים פולקסווגן החלה לשחרר מידע לגבי הרכב בייצור סדרתי שיוצג ב-9 במרץ ומאחר והוא כבר מתגלגל על רצפת העריכה שנים ארוכות, יצרנית הרכב לא משאירה הרבה מקום לשאלות נוספות, פרט אולי למחיר הסופי.   לפי כלל הדיווחים מכל מקום, ה-ID באזז ישתמש באותה פלטפורמת MEB כמו ה-ID 3 האצ'בק ורכבי הכביש שטח ID 4 ו-ID 5, והיא תהיה הראשונה בשורה שתהיה זמינה בהובלת נוסעים ומסודרת גם עבור הובלה מסחרית עם בסיס גלגלים של 3.3 מ' ואורך של 5 מ' (תוצע בשני אורכים שונים).

לחובבי הטיולים מובטח גם קמפר של סדרת 'קליפורניה' - אם כי עדיין לא ברור אם פולקסווגן תפנה לאפיק הזה בצורה עצמאית או תגייס סדנאות מומחים. כך או אחרת תצוגות מקדימות של ה-ID Buzz מאשרות שהדגם הסדרתי נשאר נאמן במידה רבה לקונספט מ-2017, אם כי הוא כולל קווים יותר סימטריים כדי למקסם את המרחב הפנימי, עם עיצוב חזיתי מינימליסטי ושטח פנים רחב ידיים (רצפה שטוחה לגמרי). הוא ייבנה בפורמטים סטנדרטיים ובסיס גלגלים ארוך כאמור לצד ה-Multivan החדש במפעל של פולקסווגן בהאנובר, גרמניה.

ה-ID Buzz צפוי להציע את אותו מערך סוללות, הנעה אחורית או הנעה כפולה (תלוי בחבילה) כמו מכוניות אחרות בהיצע החשמלי של הקונצרן מה שמראה לדבריהם "עד כמה מערכת ההנעה החשמלית המודולרית שלנו גמישה ורב-תכליתית". הערכים היבשים של דגם ההנעה הכפולה עם 374 כ"ס של הקונספט צפוי להיות מופחת כוח עבור הדגם הבכיר ביותר ויסתפק ככל הנראה ב-300-310 כ"ס לכל היותר עם טווח נסיעה חשמלי של כ-500 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה.

"ה-ID Buzz הוא בהחלט הדגם החשמלי שלנו שמעורר הכי הרבה רגשות", כתב מנכ"ל מותג VW, ראלף ברנדשטטר בעמוד הטוויטר שלו ביום חמישי. "אנחנו רוצים להפוך את פולקסווגן למותג הנחשק ביותר לניידות בת קיימא וה-ID Buzz מסמל את זה כמו שום דגם אחר".

ה-ID באזז לא עתיד להיות מכונת רווחים משומנת, בטח לא כמו הקרוסאובר החשמלי ID4 שמתוכנן לייצור במפעל טנסי של פולקסווגן בצ'טנוגה מאוחר יותר השנה. ה-ID Buzz הוא דגם תדמיתי, ובתפקיד כזה מטרתו להגדיל את החשיפה של משפחת ה-ID וכפי שנגזר משמו לייצר הרבה "באזז" סביב כל הטכנולוגיה הירוקה של היצרן. בשנת 2025 פולקסווגן תשמיש אותו כרובוט-טקסי לנסיעות בתוך הערים ללא נהג (כלומר מערכת נהיגה אוטונומית מלאה), וייתכן שמשם גם יוצע עבור שירותי תיירות, עסקים שונים וציים. 

יש הרבה רומנטיקה סביב ה-ID באזז. אבל בפולקסווגן למודי נסיון עם מיזמים רטרו-מודרניים ולכן נוקטים בזהירות בכל מה שכרוך בתחזית והצלחות. פרויקטים כמו הניו-ביטל (החיפושית החדשה) שהוצגה בסוף שנות ה-90 השאירו הרבה סימני שאלה לגבי הגלגולים של הדגמים ההסטורים. אבל להבדיל מאותה תקופה קצת מעורפלת, המהפכה החשמלית נוטעת בהם הרבה בטחון.