$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מחקר: מכוניות חשמליות הכי פחות רגישות להתלקחות

כך עולה מנתונים שפורסמו בארה"ב על ידי מנהל הבטיחות בכבישים

ניר בן טובים   07.02.22 - 17:55
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

מכוניות חשמליות רכשו לעצמן מוניטין גרוע בכל הנוגע לבטיחות אש. עם זאת, מחקר אמריקאי מראה כי סכנת השריפה האמיתית אינה טמונה דווקא בקרביה של המכונית החשמלית הטהורה אלא ההיברידית, בעוד הרכב החשמלי המלא, זה שעמוס בסוללות וחיווטים הוא דווקא הבטיחותי ביותר גם ביחס למנועי בערה.

לפי אנליסטים ב-AutoInsuranceEZ, סיכוייה של מכונית היברידית להתלקח גדול מאשר מכוניות חשמליות ומכוניות עם מנוע בעירה גם יחד.  הנתונים הופקו מהמועצה הלאומית לבטיחות התחבורה והאיגוד הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב והושוו עם נתוני מכירות לפי קטגוריות. המסקנה:  לכלי רכב רכב חשמליים בארה"ב יש סיכוי נמוך בהרבה להתלקח מאשר מכוניות עם מנוע בעירה פנימית.

דגמים היברידיים הם בעלי פוטנציאל ההתלקחות הגבוה ביותר. היברידיות היו מעורבות בכ-3,475 שריפות לכל 100,000 מכוניות שנמכרו בשנה שעברה. מכוניות בנזין עלו באש כ-1,530 פעמים באותה כמות, אך במכוניות חשמליות היו רק 25 שריפות לכל 100,000 כלי רכב שנמכרו. התמונה לא לגמרי זהה למצב האירופי בגלל מותגים ודגמים אחרים, אבל ההבדלים בכל זאת משמעותיים.

לא ידוע מדוע רכבי כלאיים מתלקחים לעתים קרובות יותר. סברה אחת במכון האמריקני טוענת שהמערכות הפנימיות "דורשות" מהסוללות הקטנות, במיוחד ברכבי פלאג-אין הרבה מאוד מאמץ - לעתים קרובות הן צריכות להניע את המכונית כולה במשך 10 או 20 הקילומטרים הראשונים - עד שמנוע הבנזין נכנס לפעולה. אם התוכנה לא מווסתת את המתחים כראוי, הסוללה עלולה להינזק, כך שברגע שעמדת בתחנת הטעינה, החשמל לא נאגר אלא מומר לחום.

המחקר מפריך חלק מהדעות הקדומות בכל הכרוך לשימוש ברכב החשמלי בצורה בטוחה, או במילים אחרות - נראה כי התנגדות מרכזית אחת הוסרה מהדרך. עם זאת, המכונית החשמלית עדיין סוחבת עליה כמה תמרורי אזהרה: נזכיר כי מכונית חשמלית שעולה באש דורשת מיומנות, אמצעים וניסיון כדי לכבות אותה בצורה נכונה, ולא פעם המשימה מתארכת בהרבה בהשוואה לכיבוי פשוט (יחסית) של רכב בנזין או דיזל.