אלה ימים מעניינים מאוד בקרב יצרניות הרכב בעולם. בעוד האמריקאים, הקוריאנים והסינים רצים בטירוף קדימה עם המכוניות החשמליות ומקצרות מועדים ותכניות, היצרנים באירופה מתנהלים בצורה זהירה יותר ובודקים כל אפשרות לחסוך בכסף ולא להסתער על הפלח החשמלי בשיקול דעת ובניסיון לשמור על מחירים תחרותיים. ברקע נמצאות ההצהרות של רוב היצרנים כי הם יגיעו ל-2025 עם פורטפוליו גדוש בחשמליות, אבל עוד חזון למועד.
ביגואר-לנדרובר שרטטו את המפה לשנים הבאות ולאחר בחינה מדוקדקת הם החליטו לפתח בעצמם פלטפורמה חשמלית חדשה שתקבל את השם Electric Modular Architecture או בקיצור EMA ולא לרכוש פלטפורמה קיימת מיצרן רכב אחר וגם לא לפתח פלטפורמה בשיתוף מותג אחר. "החלטנו ללכת על פלטפורמה מודולארית עצמאית שתשרת את דגמי יגואר בשנים הבאות ולהיערך לייצור שלהם עד 2025" אמר מנכ"ל יגואר תיירי בולרו.
על פי החזון של היצרן הבריטי שפורסם לפני שנה, כל המכוניות העתידיות תהיינה חשמליות ולא מדובר רק במכוניות קיימות שיוסבו לחשמל כי אם בשינוי מערך המכוניות הקיים. הכותרת הגדולה שיצאה מיגואר בעבר כי היא מתכוונת לייצר מכונית סדאן גדולה שתיתן תשובה לטסלה מודל S נגנזה. דגמי הסדאן XE הקטנה ו-XF הגדולה כנראה יעלמו מהמפה לגמרי ובמקומם נקבל דגם אחד חשמלי. לעומת דגמי הסדאן, הקרוסאוברים המוצלחים F-PACE וגם E-PACE דווקא כן יוסבו לחשמל כאשר שני הדגמים יגיעו לשלב שצריך להחליף אותם. ביגואר רוצים לשמר את ה-DNA הספורטיבי ודגם F-Type הספורטיבי יהפוך לחשמלי בגרסת קופה וגם בגרסת קונברטיבל.
ומה באשר למכונית החשמלית הראשונה של יגואר, ה-I PACE? כנראה שמדובר בסוף דרכו של הדגם הזה שלא מצליח לספק את הסחורה והמכירות שלו רחוקות מהציפיות. "לנדרובר מוזמנים להשתמש בפלפורמה החדשה שלנו" אמר המנכ"ל של יגואר אך ליצרן האח יש תכניות אחרות ושם הם מתכננים להמשיך ולייצר מכוניות על פלטפורמת MLA שמאפשרת המשך שימוש במנועי בעירה פנימית או מנועים היברידיים ולאו דווקא לעבור לגרסאות חשמליות מלאות.