האם תהיה לנו בעתיד הנראה לעין מכונית קצה צרפתית שאינה פרי ידיה של חברת בוגאטי? אולי. ה-DS E-Tense Performance היא מכונית ספורט קופה רעיונית, דו-מושבית המבוססת בחלקה על אב הטיפוס שהוצג לפני שש שנים. היא פותחה בשנים שלאחר מכן על בסיס הניסיון שצבר מותג היוקרה DS במירוצי פורמולה E חשמליים. כל זאת, במטרה לבדוק פתרונות חלופיים שבעתיד נוכל לחוות אותם בכל מוצרי החטיבה שכן כבר ב-2024, כפי שהוכרז, DS ישווק רק מכוניות חשמליות.
DS מתיזים על ה-E-Tense Performance מעין מרקחת צהובה מהולה בגוון ירקרק מושחר, "אדפטיבית", שמשנה את צבעה בהתאם אל זווית הראיה ומיקום קרני האור. הגג של ה-E-Tense Performance נמוך, נמשך ממש עד הזנב ואם יש משהו מקורי מאוד הוא העדר חלון אחורי. מאחור, מפזר גדול (דפיוזר) עם פנס ערפל ממורכז (הומאז' לפורמולה 1) מגדירים הנראות של העכוז המרשים, בעוד האורות האחוריים הם יחידות LED גדולות עם מוטיב יהלומים (כנהוג בכל דגמי החברה).
בניגוד לדגמי "מחקר" שלעתים חסרים בהם ליבה או מכללים, ה-E-Tense Performance הוא לא סתם קליפה ריקה שאפשר רק להביט בה. מתחת למעטה שלדה קלה על תרכובת סיבי פחמן ותחנת כוח חשמלית תרומת מכונית הפורמולה E. מערכת ההנעה מורכבת משני מנועים חשמליים והנעה כפולה המספקים יחד הספק של 600 קילוואט (815 כ"ס). יחד עם זאת, היא עדיין מצוידת במערכת בלימה קונבנציונלית מכיוון שהחוק מחייב זאת, אך בפועל מערכת חידוש האנרגיה הפנימית - מופעלת תוכנה, מספקת לה כושר האטה עוצמתי דיו כדי לא להשתמש כלל בבלמים המסורתיים (כלומר להפעיל את הרפידות בצורה רגילה).
הסוללה מושתלת סנטימטרים בודדים מאחורי מרכז השלדה, מעניקה לרכב (ולנהג) חלוקת משקל מיטבית - משהו מהשיטות המיושמות במירוצי פורמולה E. כמו כן, הודות לסוג מיוחד של נוזל קירור, 'Quartz EV Fluid', ניתן לפרוק ולהטעין את הסוללה מהר יותר ובצורה בטוחה. נתוני הביצועים של ה-E-Tense Performance עדיין אינם ידועים, אך מהחודש תבחן DS לראשונה את מכונית הקונספט בצורה מעשית ותפרסם חלק מהתוצאות של נהגי המבחן - ז'אן אריק ורן הצרפתי ואנטוניו פליקס דה קוסטה הפורטוגזי. ישנם דיווחים שאומרים שהיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.1 שניות. נחכה ונראה.
האם DS אכן תיקח את ה-E-Tense Performance לייצור? שאלה מעניינת. המותג כן רוצה להשתמש בידע שהוא צובר עם מכונית הקונספט בדגמים סדרתיים וייתכן שאם התנאים יבשילו לכך, ה-DS הזו אכן תוצג בגרסת ייצור - כנראה במספרים קטנים. "אנו רואים בה מעבדה שבה אנו מנתחים ומפתחים את ההתנהגות של רכיבים לייצור", אמר תומאס שבאוצ'ר, מנהל DS Performance. "הרעיון מאחורי זה הוא למצוא פתרונות חדשים להפחתת עלויות, לפשט את הייצור ולבחון אפשרויות יישום בדגמי ייצור. הדור החדש של דגמי E-Tense נהנה מהפיתוחים הללו".