$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסוואגן: מי שלא מכר מספיק מכוניות, לא יקבל חשמליות

הקונצרן העמיד בפני הדילרים שלו תנאי מכירה נוקשים לאור המגבלות בשרשרת האספקה

בועז קורפל
בועז קורפל   15.02.22 - 15:22

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

זהו סימפטום ישיר, ברור ומובהק של תקופת החיים שאנחנו עוברים בשנים הללו הן בהיבט השפעות המגיפה העולמית והן בגלל השינוי בתעשיית הרכב העולמית שעוברת מהנעה בדלק להנעה חשמלית. תוסיפו לאלה את משבר השבבים, את המחסור האדיר בכוח אדם בכל המקומות בעולם ובכל תחום אפשרי לרבות בתעשייה ובהובלה היבשתית עם מחסור עצום באמצעים וחומרים שיוצר צווארי בקבוק שטרם נראו בשרשראות האספקה ותקבלו בשורה התחתונה חשיבה מחדש על כול מה שקורה ועל מה שיקרה. וכאשר מדובר בייצור והפצת מכוניות בעולם, לפולקסוואגן יש רעיון חדש שאותו היא מיישמת בגלל הביקוש הגדול למכוניות חשמליות, קוראים לזה הקצאות.

נגמרו הימים שיכולנו להיכנס לסוכנות רכב, לבצע הזמנה ולחכות כמה חודשים ולקבל את הטלפון המיוחל שהמכונית מוכנה למסירה. היום זה סיפור אחר לגמרי ובפולקסוואגן בדקו את הביצועים של סוכניות ההפצה שלהם והחליטו שתינתן עדיפות לסוכנויות גדולות ומפיצים ראשיים על חשבון סוכנויות קטנות ומפיצים שמכרו כמויות לא משמעותיות. המידע דלף לתקשורת בגרמניה על בסיס מכתב פנימי שהופץ בתאגיד הגרמני עם תחשיב מאד ברור לכאורה שבו נתוני המכירה קובעים ולא הביקוש. עפ"י אותו מכתב, סוכנויות קטנות שמכרו עד 999 מכוניות בשנה יוכלו לקבל רק 15 מכוניות מדגם I.D3 ו-25 מכוניות מדגם I.D4 ואין ספק כי מדובר בכמות מזערית שמטרתה לפנות יותר מכוניות למקומות עם דרישה גדולה יותר.
 
מההדלפה של המכתב עולה כי בפולקסוואגן יבחנו בזמן אמת נתוני מכירות במהלך השנה וייתכן כי ההקצאות יעודכנו אבל לא ברור באיזה אופן ויחס העדכונים יבוצעו. בדרך הזאת פולקסוואגן תימנע מאספקת מכוניות למקומות שבהם המכירות דלילות כי גם ככה אין ביכולת החברה בתקופה הזאת לייצר את המלאי שהיא רוצה וההעדפה היא שכל מכונית שיוצרה תגיע הכי מהר לכבישים ולא תלך למלאי או לתצוגה מיותרת.

זמן ההמתנה לפולקסוואגן I.D3 באירופה לפי פולקסוואגן הוא 9 חודשים, אבל בפועל מדובר בלקוחות שממתינים קרוב לשנה עד שהטלפון המיוחל מגיע והמצב דומה למכוניות מדגם אאודי Q4 אי טרון שמיוצרות במפעלי החברה בזוויקאו. הצרה הזאת איננה רק מנת חלקה של פולקסוואגן אלא גם של סקודה שחלק מהדגמים שלה באירופה נושאים מועד אספקה מטורף של למעלה משנה כמו למשל אוקטביה פלאג אין שהוצגה אמנם בספטמבר 2020 אבל מועדי האספקה כיום מדברים על אמצע 2023.