הדור החדש של סקודה פאביה שהוצג בשלהי השנה הקודמת ממשיך מסורת שהחלה ב-2011, אז הופיע לראשונה מוטיב ה- 'מונטה קרלו', מחווה להצלחתם בסבב הראלי שנערך בכבישי הנסיכות המפוארת בדרום צרפת. דגם זה מעולם לא שווק בישראל למרבה הצער וגם נעדר מחלק לא מבוטל ממדינות אירופה. בסקודה לא מתיימרים למצב את מונטה קרלו כדגם "ספורטיבי" כמובן בחסרונן של אותיות ה-RS, כך שמדובר בעיקר בחבילה קוסמטית שנועדה להעשיר את המשפחה של דגם הסופר מיני. או במילים אחרות, לגרום לנו לשלם קצת יותר תמורת הבידול.
המונטה קרלו מובחנת מגימורי ה-Ambition וה-Style הרגילים אותם הכרנו גם בארץ בפגוש קדמי ספציפי רק לה - ובסט גלגלים מצופים לכה שחורה בקטרים של 16 עד 18 אינץ'. הגרסה השחורה כוללת ספוילרים מלפנים ומאחור, כיסויים לספי הכניסה, מראות חיצוניות מיוחדות, גג וחלונות אחוריים כהים ועוד כמה אלמנטים קטנים. את החלק החיצוני משלימים לוחות על הפגושים הקדמיים ודגשים שחורים בזנב.
את התמה היוקרתית של סקודה אפשר לחוות על מושבי ספורט עם משענת ראש משולבת, עיצוב לוח מחוונים ייחודי, קונסולה מרכזית וידיות דלתות. תמורת תשלום נוסף, אפשר לשדרג אל לוח מחווונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' בעל מצב פרופיל מיוחד של דגם ה-מונטה קרלו וכן לקפוץ ממסך מגע 8 אינץ' ל-9.2 אינץ'. את הצבע האדום שוברים מעצבי סקודה עם מעט שחור בסביבת העבודה. את שאר העניינים משלימים חיפויי דמוי קרבון וכיסויי דוושות אלומיניום. מה עוד? סקודה השתמשה ברצועות עור דקות עם תפירה אדומה בבלם היד ובגלגל ההגה וכן נאמר כי הרכב מצויד בכל מערכות הבטיחות.
הרכב המנועים של מונטה קרלו זמין עם יחידות 1.0 ל' בסיסיות בהספק של 90 כ"ס או 110 כ"ס. הגרסה החלשה יותר מוצמדת עם חמישה הילוכים ידניים, החזקה יותר מציעה בחירה בין ידנית עם שישה הילוכים או DSG עם שבעה הילוכים. גולת הכותרת של פאביה מונטה קרלו הוא מנוע ה-4 הצילינדרים 1.5 TSI טורבו, בהספק של 150 כוחות סוס ומומנט של 26 קג"מ בחיבור אל תיבת DSG7. מנוע זה משותף לכלל רכבי הליבה של הקונצרן (סיאט, אאודי, פולקסווגן...). זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 8 שניות והמהירות המרבית היא 225 קמ"ש, לדברי היצרן. עוד אומרים בסקודה כי צריכת דלק מבוקרת תסייע לנצל מכל דלק של 50 ליטרים עד מרחק מרבי של 900 קילומטרים.
את הדור הרביעי של הפאביה נראה בישראל ברבעון ה-2 של השנה הנוכחית, כך מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס'. את דגם מונטה קרלו נפגוש גם כאן בארץ בפעם הראשונה. תמורת חבילת מונטה קרלו גובים בקונצרן בד"כ תוספת של כ-2-4% אחוזים מעל הדגם היקר ביותר במשפחה (באירופה מתומחר בערך ב-19 אלף יורו).