$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אודי אי-טרון ספורטבק S בישראל

צ'מפיון מוטורס מרחיבה את משפחת האי-טרון החשמלית בארץ עם דגם דמוי קופה מחוזק בחבילת S

עמית מרצ'לי   21.02.22 - 15:01

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...

יבואנית רכבי אאודי לישראל, צ’מפיון מוטורס, מעמיקה את אחיזתה בתחום כלי הרכב החשמליים ומשיקה את גרסת הביצועים אי-טרון s ספורטבק, גרסת הקצה של משפחת האי-טרון שהושקה לראשונה בישראל בסוף 2018 והיוותה את ירית הפתיחה של אאודי במעבר לעידן החשמלי.

מערך הסוללות בקיבולת 86 קוט״ש מפיק הספק מירבי של 503 כ״ס ומומנט שיא של 99.2 קג״מ אשר מתקבל כאשר בוחרים במצב ״בוסט״. נתון התאוצה מעמידה למאה קמ״ש עומד על 4.5 שניות בדרך למהירות מירבית של 210 קמ״ש. טווח הנסיעה מסתכם ב 365 ק״מ הודות ליעילות אווירודינאמית גבוהה של מרכב גג הקופה, בין היתר בזכות מקדם הגרר שעומד על 0.26 בלבד. 

מערכת ההנעה האייקונית של אאודי, קוואטרו, משודכת לשלושה מנועים חשמליים, שניים מהם ממוקמים על הציר האחורי ומספקים שליטה מלאה על המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים האחוריים ובכך מאפשרת לגרסת ה s לספק יכולות דינאמיות גבוהות משמעותית מהגרסאות הרגילות אשר מתבטאת גם בהיגוי יתר נשלט יותר. במצב נהיגה רגיל ההנעה מופקדת בידי המנועים האחוריים בלבד לצורכי חיסכון באנרגיה, המנוע הקדמי נכנס לפעולה עם דרישת הנהג לביצועים מוגברים ובתנאי אחיזה ירודים.

בחטיבת s דאגו לצייד את המכונית גם במערכת מתלי אוויר אשר עברו התאמות לגרסאות ביצועים ומאפשרים לשנות את גובה המכונית בטווח של 76 מ״מ מהמצב הנמוך ביותר לגבוה ביותר. כמו כן מערכת הבלימה שודרגה וכעת מתהדרת בקליפרים עם שש בוכנות הנתמכים במערכת בלימה רגרנטיבית (אגירת אנרגיה מבלימה) ב-3 דרגות חוזק אשר מאפשרת לנהוג עם דוושה אחת - ותורמת לאחזור האנרגיה חזרה אל הסוללות.

מידות המכונית נותרו ללא שינוי, למעט בתי הגלגלים שהורחבו ב 23 מ״מ בכדי להקנות לרכב מראה שרירי יותר. כמו כן במחלקת העיצוב דאגו לאפיין את המכונית בעזרת כונסי אוויר בצורת משולש בפגוש הקדמי עם תעלות לקירור הבולמים, קליפרים בצביעה כתומה, חצאיות צד ספורטיביות, ספוילר אחורי וחישוקים כהים בעיצוב כוכבי יהלום בקוטר 21 אינץ׳. חתימת האור של המכונית נוצרת הודות לתאורת מטריקס לד קדמית לצד איתות דינמי מלפנים ומאחור.

בחלל הנוסעים שני מסכי מגע מחולקים: העליון שולט על המדיה והתחתון על בקרת האקלים בגודל 10.1 אינץ׳ ו-8.6 אינץ׳ בהתאמה המריצים את ממשק ה mmi touch, לוח מחוונים דיגיטלי 'וירוטאל קוקפיט' בגודל 12.3 אינץ׳, מושבי ספורט קדמיים עם חימום ותמיכה לגב התחתון מתכווננים חשמלית עם זיכרון למושב הנהג, חלון גג חשמלי פנורמי, תאורת אווירה מורחבת ומשטח טעינה אלחוטית ועוד. כמו כן ניתן לזהות מיתוג של חטיבת s במגוון מיקומים כגון מושבי הספורט, ספי דלתות מוארים ועל גלגל ההגה. מערכת השמע הופקדה בידי חברת  'באנג אנד אולפסון' עם 16 רמקולים באפקט תלת ממדי.

בתחום מערכות הבטיחות והסיוע לנהג מוצעת חבילה מקיפה כסטנדרט. זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח מת, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בעת חירום, מצלמת 360 מעלות, חיישני חנייה היקפיים ו-6 כריות אוויר. מחיר האאודי אי-טרון s ספורטבק יעמוד על 665,000 שקל, בתוספת אגרת רישוי.