מיקרו רעידת אדמה בתעשיית הרכב והאלקטרוניקה. הונדה וחברת סוני תשתפנה פעולה כדי לתכנן מכוניות חשמליות ולייצר אותן בצורה סדירה. לשם כך יווסדו שתי החברות מיזם טכנולוגי שטרם נבחר עבורו שם אך לפחות על פי הדיווחים בכלי התקשורת בטוקיו, עולה כי הונדה תטפל בייצור המכללים המרכזיים, בעוד סוני אחראית על ההיבטים שכרוכים בחומרה והמחשבים. הדגם הראשון אמור לרדת מפס הייצור ב-2025.
נכון לעכשיו, השותפות בין הונדה לסוני מבוססת על מכתב כוונות. עם זאת, שני הצדדים רוצים להבשיל את התנאים במהירות. המיזם המשותף אמור לצאת לדרך עוד השנה ושני הצדדים יחתמו על חוזים מחייבים. במהלך שלוש השנים הקרובות, החברה המשותפת הזו תתחיל לתכנן, לעצב, לפתח ובסופו של דבר למכור את הרכב החשמלי הראשון משנת 2025. שני הצדדים אומרים כי המטרה היא "להפגיש את החוזקות של שתי החברות". עבור סוני כחברת טכנולוגיה, מדובר בנתיב המראה אידאלי להיכנס במהירות לתעשיית הרכב.
הדגם הראשון יחלוק דמיון לרכב הראווה Sony Vision-S 01 או 02, שני דגמי קונספט/מחקר שעליהם סוני עובדת עם חטיבת הרכב שלה Sony Mobility. עד כה, סוני עדיין לא מצאה שותף שאיתו תוכל לקחת את המכוניות לייצור אך הונדה כבר צברה ניסיון עם דגמים כמו הונדה E, מכונית הרטרו החשמלית והיא עתידה להציג דגמים נוספים במשפחת הקראוסאוברים והג'יפונים הקומפקטיים.
סוני הציגה פרשנות שניה בדמות SUV למכונית האב טיפוס ויז'ן S בינואר האחרון. כזכור, הראשונה הייתה מכונית במרכב דמוי קופה (פאסטבק) עם 4 דלתות והספק מרבי של כ-280 כוחות סוס, בעוד הקרוסאובר לו נתונים דומים הפגין עיצוב קונבציונלי יותר, עגלגל ובעל בסיס גלגלים של 3 מ' עם חשיבה משפחתית ואף מוצע בתצורה של שבעה מושבים. טווח הנסיעה המשוער הוא באזור ה-500 קילומטרים בין טעינות אך כאמור, הרכב לא עבר לשלבי הייצור.
מנכ"ל סוני, קניצ'ירו יושידה: "באמצעות הברית בין סוני ל-הונדה, שצברה ניסיון עולמי נרחב והצלחה בתעשיית הרכב במשך שנים רבות וממשיכה לעשות התקדמות מהפכנית בתחום זה, אנו רוצים לבנות על החזון שלנו להפוך את מרחב הניידות לאחד. ליצור מרחב רגשי ולתרום לפיתוח ניידות המתמקדת בבטיחות, בידור ויכולת הסתגלות, כך ציין. לדבריו הוסיף מנכ"ל הונדה טושיהרו מיבה: "למרות שסוני והונדה הן חברות שחולקות קווי דמיון היסטוריים ותרבותיים רבים, ההתמחויות הטכנולוגיות שלנו שונות מאוד. לכן, אני מאמין שהברית הזו, שמפגישה את הרפטואר של שתי החברות שלנו, מציעה הזדמנויות נהדרות לעתיד הניידות".
נותר לראות אם אחת מהמכוניות החשמליות של סוני תהווה את התשתית למיזם החשמלי. החברה טרם חשפה פרטים טכניים על הארכיטקטורה, כמו גם גם ערכים רשמיים עבור גדלי וטווחי סוללה. לדברי סוני, מגוון הפונקציות הניתנות להרחבה על הפלטפורמה שלה כולל לא רק טכנולוגיות תמונה וחיישנים, אלא גם תוכנות מתחומי הבינה המלאכותית, טלקומוניקציה ושירותי ענן. לבניית המכוניות החשמליות, קבוצת האלקטרוניקה קיבלה תמיכה מספקי הרכב מובילים בעולם כמו Benteler, Bosch, Magna ו-ZF.
הייצור, כמובן יעשה במתקנים של חברת הונדה. בחודשים הקרובים יפורסמו פרטים נוספים אודות המיזם.
ה-SUV של סוני