$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

העסקה המצמררת ביותר בשוק מכוניות האספנות

יד שישית מצורר: מכונית הפאר של אדולף היטלר הגיעה לכתובת חדשה

בועז קורפל
בועז קורפל   06.03.22 - 16:37

תגיות: אדולף היטלר

Getting your Trinity Audio player ready...

מכוניות אספנות מוגדרות לפי כמה פרמטרים חשובים כמו למשל רמת הנדירת שלהן, רמת התחזוקה בה הן השתמרו עם השנים, איכות ומצב המכונית ומקוריותה ביחס ליום שהיא עזבה את שערי המפעל, אבל יש שם פרמטר נוסף שקשור לבעלים שלה ולאירועים והגלגולים שהיא עברה מאז ייצורה ועד היום.

אין ספק כי מכוניות של כוכבי קולנוע, כוכבי ספורט, זמרים גדולים ושחקנים ודמויות אחרות שנחשבות לסלבריטאים נחשבות לקצת יותר כאשר בקצה העליון אפשר לצוא את המכוניות של האפיפיור, אלביס פרסלי, מוחמד עלי ודוגמאות אחרות, אולם לצד כל אלה אין ספק כי המכונית הכי מיוחדת בגלל הייחוס הבעייתי שלה היא המרצדס 770 בגרסת Grosser Offender Tourenwagen ששימשה את הצורר הנאצי בכבודו ובעצמו, אדולף היטלר.

המכונית שיוצרה ב-1939 התגלגלה עד לידיו של מיליארדר אוליגארך רוסי ששמו לא פורסם, אבל לאחרונה הוא מכר אותה לאיל המכרות האוסטרלי קלייב פאלמר שאף היה מועמד לממשלה האוסטרלית אך הוא ידוע יותר בדמותו השנויה במחלוקת והמעורבות שלו בכל מני דברים שערוריתיים והוא זה שרכש את המכונית בסכום שלא פורסם, אבל ההנחה היא כי מדובר במיליונים רבים. על פי מה שפורסם באוסטרליה, פאלמר מתכוון להציג את המכונית יחד עם עוד כמה מכוניות קלאסיות שברשותו במוזיאון מיוחד שהוא יקים בקווינסלנד שבאוסטרליה וזה בפני עצמו יעורר שערוריה חדשה.

המכונית המיוחדת וחסינת הכדורים (מחשש להתנקשות בחיי הפירר הצורר) מכילה מנוע בנפח 8.0 ליטרים עם 8 בוכנות בשורה והוא מפיק רק 238 כוחות סוס אך באותם ימים זה נחשב להספק מנוע עוצמתי והגיעה למהירות מרבית של 190 קמ"ש באמצעות תיבת הילוכים ידנית בת 5 מהירויות כשהיא חורשת את כבישי הרייך השלישי ומשמשת את היטלר גם במצעדים ובאירועים מיוחדים. היטלר לא שמר את המכונית רק לעצמו ובשנת 1940 הוא אירח על סיפונה את שליט איטליה הפשיסטית, בניטו מוסלינ בעת ביקורו בברלין. היטלר עצמו בחר לצאת איתה לנסיעה ברחובות אחרי כיבוש יוגוסלביה, יוון וגם אחרי כיבוש צרפת.

אחרי מלחמת העולם השנייה ותבוסתה של גרמניה הנאצית, המכונית התגלגלה לידיו של סוחר טבק אמריקאי בשם טום אוסטין ומאז היא החליפה בעלים ארבע פעמים והפעם האחרונה הייתה ב-2017 כאשר אותו אוליגארך רוסי רכש אותה וכאמור עכשיו הוא מכר אותה למיליונר האוסטרלי. הדעות בעולם אודת המכונית חלוקות בין אלה שרואים חשיבות בשימור שלה כפריט היסטורי לבין אלה שחושבים כי היא הייתה צריכה להיות מושמדת ולהימחות מהעולם כמו היטלר עצמו.