$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טביעת האוניה של פולקסווגן: לקוחות יפוצו

בין הדגמים שטבעו למצולות היו גם 15 דגמים בייצור ידני ואחרון של למבורגיני אוונטדור אולטימט בשווי חצי מיליון דולר ליחידה. למנכ"ל הקונצרן תשובות

ניר בן טובים   20.03.22 - 08:32
Getting your Trinity Audio player ready...

על סיפונה של אוניית המשא 'פליסיטי אייס', שנשרפה על בטנה ב-16 בפברואר, ושקעה במצולות ב-1 במרץ האחרון היו כמעט 4,000 מכוניות של קונצרן פולקסווגן. הספינה התלקחה מסיבות שטרם הובהרו סופית, וכל הניסינות לחלצה עלו בתוהו וכיום קבורה בעומק שלושה קילומטרים. מדובר בהפסד עצום, המוערך בשווי של כמעט 356 מיליון יורו על ידי קבוצת 'ראסל', או רשת של 24 אוניברסיטאות בריטיות שגויסו כדי לכמת את גודל הנזקים. מדובר ביגון לא רק ליצרני הרכב, אלא גם לבעלים שחיכו לקבל את מכוניותיהם בארה"ב (הסירה יצאה מאמדן שבגרמניה בדרכה לאמריקה). ואולם, כפי שעולה מדברים של בכירים בפולקסווגן, לקוחות רבים עדיין יקבלו את ההזמנות שלהם, כפי שאושר בפגישה מקוונת עם עיתונאים בארה"ב ובבריטניה על ידי המנכ"לים של מותגי הפרימיום של הקונצרן. 

אם ניקח את חברת למבורגיני כדוגמא, המנכ"ל סטפן וינקלמן אישר כי 15 ה-Aventador Ultimae בעבודת יד, בשווי 500,000 דולר כל אחד (453,400 אירו) שנקברו בקרקעית האוקיינוס, ייוצרו מחדש. כולם אבודים בים ותהליך ייצורם, לפני התאונה, למעשה הסתיים, כלומר לא היו תכניות לגלגל החוצה עוד עותקים דומים מרצפת ההרכבה בעתיד. על פליסיטי אייס, בנוסף למכוניות הקצה, היו גם 85 רכבי כביש שטח מסוג אורוס (הדגם הנמכר ביותר שלהם עד היום). "נוכל להחליף את כל המכוניות - אמר המנכ"ל, אך הוסיף כי "עבור האוונטדור אולטימט זה היה יותר מסובך, כי אלו שהיו על הסיפון היו האחרונים לפני הסגירה הסופית. אבל איחדנו כוחות ונוכל לייצר את כל הדגמים, כך שאין הפסד ללקוחותינו בארה"ב".

גם מרקוס דוסמן, האיש החזק ביותר ב-אאודי אישר כי 1,800 המכוניות של המותג שהיו הסיפון יוחלפו: "אנחנו יכולים" הוא אמר. "זה ייקח זמן, אבל נעשה כמיטב יכולתנו". עם זאת, לגבי בנטלי, המנכ"ל אדריאן הולמרק אישר שמותג היוקרה "כבר מצא פתרון" לייצור מחדש של יותר ממחצית מ-189 הבנטלי שהיו על ספינת המשא. "על השאר נאלץ לחשוב  בתוך שישה חודשים".

גם פורשה הייתה בין הקורבנות. לפי כמה דיווחים היו על הספינה 1,100 כלי רכב של היצרן משוטוגרט. במהלך הפגישה להצגת התוצאות השנתיות של החברה, אמר המנכ"ל אוליבר בלום כי "עכשיו זה תלוי בנו לשחזר את הייצור, בעוד אנחנו צריכים להתמודד עם כל האתגרים: מוליכים למחצה ושרשרת האספקה, במיוחד עם המלחמה באוקראינה. אבל אנחנו רגילים לעבוד באתגרים כמו בשנתיים האחרונות". המותג, לעומת זאת, לא ציין אילו דגמים היו על הסיפון, וגם לא את התאריכים לאספקה ​​החדשה ללקוחות. 

חשש נוסף, מעבר לכל ההיבטים הפיננסיים של הקונצרן ומזעור הנזקים מול הלקוחות הפרטיים, הוא שהפליסיטי אייס, שמקום שקיעתה כ-220 מייל מול האיים האזורים, עלולה לזהם מאוד את מימי האוקיינוס ​​האטלנטי, שכן הסירה נשאה 2,200 טון דלק ואותה כמות נפט, וסוללות הליתיום איון של הדגמים החשמליים עלולות להוות סכנה נוספת. גורמים שמעורבים בחקירה מעריכים שהזליגה של הנפט תהיה מבוקרת ועתידה להתפוגג, שעה שהם ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות דרך רשת לווינים ואמצעים אחרים לניטור זיהומים. בתוך כך, אקולוגיים, מומחים באזור טביעת אוניית המשא חרדים ל"מצע" ורשת החיים של שוכני האוקיינוס סמוך למקום שקיעתה. "הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שהים העמוק אינו מדבר", אומרת האקולוגית אנה קולקו. "אם הספינה נמצאת על משקעים רכים, ישנם מלפפוני ים, סרטנים ותולעים שחיים על קרקעית הים הזו. ייתכנו ספוגים ואלמוגים. כמובן, יש דגים מכמה סוגים - המגוון של הים העמוק הוא מאוד גבוה".