חברת 'מטרו מוטור' ממשיכה לחמם את הקרקע עד להזנקת הפעילות שלה בתחום הרכב החשמלי בישראל. אחרי שהכריזה בתחילת השנה כי עתידה לשווק בארץ את רכבי מותג פיסקר היוקרתי מארה"ב, מודיעה היום (רביעי) כי תגדיל את נכסיה אחרי שרכשה את הזכיון למכור בישראל את רכבי מותג הרכב הסיני החשמלי Leapmotor. מדובר בחברה טכנולוגית צעירה שהוקמה בשנת 2015 אך היא נמצאת במגמת התחזקות משמעותית; אשתקד מסרה מעל 40 אלף כלי רכב, ולאחרונה הונפקה בבורסת הונג קונג ומושכת אליה השקעות במאות מיליוני דולרים.
בין הדגמים שישיווקו בארץ נראה בכבישים המקומיים גם רכב סדאן חדש, גדול ממדים (אורך 5 מטרים), דמוי קופה שיתחרה (גם) ישירות בטסלה מודל 3 בשם C01, המאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ובעל קיבולת סוללה של 90 קווטש וטווח נסיעה של כ-700 קילומטרים לפי מדדי ה-NEDC, או כ-580-600 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP הנהוג גם אצלנו. המידע אודותיו מועט שכן נחשף רק בקדימונים בודדים בחודשים האחרונים. חשיפתו הרשמית מתוכננת לתערוכת בייג'ין בחודש הבא.
שני כלי הרכב הנוספים שתשווק מטרו מוטור עשויים לעורר בשוק הישראלי הרבה סקרנות אף הם; אחד מהם הוא רכב קומפקטי-עירוני בעל ארבעה מושבים בסגנון הצ'בק חייכני משהו, בשם TO3. בקרביים מציע הספק מרבי של 107 כוחות סוס ו-17 קג"מ וטווח נסיעה של 300 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP. גודלו כשל מכונית מיני על גבול סופר מיני עם אורך של 3.6 מ', רוחב של 1.65 מ', בסיס גלגלים של 2.4 מ' וגובה של 1.57 מ', עם תא מטען צנוע בנפח 210 ל' (ממוצע של דגם מיני טיפוסי כמו טויוטה אייגו). הוא מצויד במערכת טעינה מהירה שמאפשרת החזרה של 80% לסוללה ב-36 דקות. המהירות המרבית היא 124 קמ"ש.
גולת הכותרת אולי טמונה במחיר לצרכן; ה-TO3 עשוי להיות הרכב החשמלי הזול ביותר בישראל בהתחשב בתמחור שלו ביפן שמתחיל בגרסת בסיס ב-10,000 יורו לפני מס ועד 12 אלף יורו לדגמים מאובזרים. הוא מצויד בין היתר במערכת מדיה ראשית בעלת צג גדול ברזולוציה גבוהה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, קישוריות חכמה לטלפונים ו-11 מערכות בטיחות חכמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטומטית, חיישנים היקפיים וכן מערכת חניה אוטומטית. כמו הרבה דגמים חשמליים הוא מעדכן את בסיס הנתונים והמערכות שלו דרך OTA, או תוכנה מקוונת מרחוק.
הקרוסאובר C11 הוא רכב מסגמנט D, בעל עיצוב דינמי (דלתות קדמיות ללא מסגרת), בעל חמישה מושבים, בסיס גלגלים של 2.93 מ', אורך של 4.74 מ', עם רוחב של 1.89 מ' והוא מוצב, פחות או יותר מודל טסלה מודל Y או MG מארוול R. יש לו שני מנועים חשמליים בגרסה שתשווק בישראל (בעולם יהיה גם דגם הנעה אחורית) המפיקים יחדיו הספק מרבי של 540 כוחות סוס, 73 קג"מ וטווח נסיעה מרבי שמוערך בסביבות ה-450 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה (90 קווטש). מעמידה ל-100 קמ"ש יאיץ ב-4 שניות בלבד. מדובר ברכב בעל מוטיב יוקרתי עם תא נוסעים רווי צגים דיגיטליים כולל אחד מול הנוסע, ריפודי עור נאפה, מערכת שמע 12 רמקולים עם חווית צליל היקפית, בקרה קולית חכמה וכל מערכות הבטיחות החכמות. המחירים שלו באירופה, לגרסאות הבסיסיות ביותר מתחילים ב-33-35 אלף יורו.
הדגמים, החבילות והמחירים יפורסמו במועד השקתם הרשמי בישראל לקראת סוף השנה. תומר קמורוב, מנכ"ל מטרו מוטור מסר: ""ההסכם עם LEAPMOTOR והכניסה לתחום הרכב הוא מנוע צמיחה משמעותי וצעד נוסף בהפיכתה של מטרו לחברה שמציעה פתרונות תחבורה בכל התחומים. מטרו מתכוונת להרחיב את פעילות הרכב בחברה ולהוות שחקן משמעותי גם בתחום זה. בכוונתנו לרכז את כל המשאבים הנדרשים על מנת להיות גורם משמעותי בשוק הרכב בישראל בשנים הקרובות" .