מאז הצגת הדור הראשון של הונדה סיוויק ב-1972, יותר מ-27.5 מיליון יחידות נמכרו ברחבי העולם על פני עשרה דורות. פרט לטויוטה קורולה, שהופיעה ב-1966, לא הייתה מכונית סדאן מבוקשת יותר מהסיוויק. ואולם כאשר הונדה בחנה את טכנולוגיית החשמול עבורה, אי שם ב-2001, ואחכ ניסתה לאתגר את הפריוס עם האינסייט, התכניות לא ממש עלו בקנה אחד עם התחזית. האם הפעם הטכנולוגיה תאיר לה פנים?
עם חשיפתה הרשמית של ה-Civic e: HEV ההיברידית, שחוזרת לשורות היצרן אחרי הפוגה של 7 שנים, כל דגם שהונדה מספקת באירופה למעשה יצויד במערכת הנעה מחושמלת. בכך השלים המותג היפני את הצעד הראשון באסטרטגיית החשמול שלו עליה הכריז לפני שנים אחדות. מה יקרה בשנה הבאה? לא מעט, כולל תחילת השיווק של ה-HR-V ההיברידי בחודשים הקרובים. אבל הסיוויק ההיברידית היא זו שצריכה לסלול לכולם את הדרך למעלה ולחזק את הונדה E הקטנה.
למרות שהסיוויק פופולרית כמכונית סדאן, בין היתר, הונדה תשלח לאירופה רק את הדור האחד-עשר החדש של הדגם במרכב הצ'בק קומפקטי. גרסה זו נושאת בקרביים מערכת מוגדלת של הג'אז, עם 2.0 ארבעה צילינדרים חדש לגמרי, חטיבת כוח שפועלת לפי מחזור אטקינסון ללא סיוע של מגדש טורבו. מנוע הבנזין משודך אל שני מנועים חשמליים, כאשר הספק המערכת הוא 184 כ"ס ו-32 קג"מ. מפרט טכני מלא עדיין לא פורסם, למרות שאנו יודעים שהצריכה הממוצעת צריכה להיות בסביבות 20-22 ק"מ לליטר, לפחות.
התשתית הטכנולוגית, נזכיר שונה מרכב היברידי רגיל. עם שני מנועים חשמליים, ה-Civic e: HEV היא מכונית הנעה קדמית - מכיוון שמנוע אחד משמש להנעה ישירה של הגלגלים הקדמיים (עם או בלי המנוע, תלוי בעומסים), בעוד שהשני הוא 'גנרטור' שמסובב על ידי מנוע ומשמש לטעינת סוללת הליתיום-יון. הונדה אומרת שהמכונית "מסוגלת לעבור בצורה חלקה בין הנעת EV, היברידית ומנוע בערה בצורה חלקה". בנסיעה איטית, המנוע חשמלי הוא ברירת המחדל. עם הגברת המהירות, מנוע הבנזין מתניע כמו מאריך טווח ותופס פיקוד עם רגל כבדה על דוושת ההאצה.
עיצובית, הסיוויק ההיברידית מובדלת מאחותה המסורתית רק בקטנה, ואין מחלוקת שהיא פחות קרבית מהדור הקודם; הקמטים החדים, הקווים התוקפניים, והפתחים הגדולים בפגושים מפנים את מקומם לאלמנטים עיצוביים בעלי מראה רגוע יותר. גם הספוילר האחורי שפיצל את החלון האחורי של הסיוויק הקודמת לשני חלקים הוסר. בחזית ניכרים הקשרים המשפחתיים לכל דגמי הונדה 2022 ויש שיגידו שהיא קצת משעממת. פנסי הלד האחוריים פשוטים יחסית בעיצובם והם מאוחדים בקורת LED דקה. מה עוד? מראות הצד מחוברות כעת לדלתות במקום לקורות הקדמיות (A).
בהשוואה לדור הקודם של הסיוויק, הדגם החדש צמח ב-4 ס"מ אל אורך של 4.55 מ'. בנוסף, בסיס הגלגלים (+3.5 סנטימטר) גדול מזה של הדגם היוצא ומשפר משמעותית את המרחב מאחור. לפי הונדה, הסיוויק האצ'בק החדשה גם נוקשה ב-19 אחוזים מקודמתה ומסתמן שהמכונית חוזרת לאופי הדינמי שפעם אפיין אותה (גם במבחנים שבוצעו בארה"ב הגיעו למסקנות חיוביות). חלק מהשינויים כרוכים גם בהפחתת קילוגרמים; כדי שהמשקל לא יעלה בצורה תלולה, מכסה המנוע עשוי אלומיניום.
הפנים של הסיוויק החדשה צועד בעקבות הדור הקודם, עם עיצוב מינימליסטי יחסית עם פס העובר לכל רוחב לוח המחוונים המאכלס את פתחי האוורור. בקונסולה הראשית אנו מוצאים מערכת מידע ובידור בגודל 9 אינץ' שעברה התאמות כדי למנוע היסח הדעת, וזאת על ידי מיצובה בקומה נכונה (בגובה העיניים). הממשקים חדשים לגמרי כולל בקרה אלחוטית שיכולה להתממשק Apple Carplay ו-Android Auto כנהוג כיום בכל כלי הרכב. מערכות הבטיחות של הסיוויק עמוסות לעילא.
הונדה סיוויק e: HEV החדשה תושק בסתיו השנה. לישראל תגיע ככל הנראה רק בשנה הבאה. המחירים באירופה יחלו באזור ה-30 אלף יורו.