$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרוץ שלישי של ספארקו 206 קאפ: בצל השרב ללא צל

המרוץ השלישי של הליגה, שנערך במסלול מרוצים ערד, הביא עימו מזג אוויר שרבי שהיווה אתגר לא פשוט לנהגים ולכלי הרכב

יובל לוי   03.04.22 - 10:16

תגיות: ספארקו 206

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילומים: יובל לוי)
(צילומים: יובל לוי)

המרוץ השלישי של ליגת ספארקו 206 נערך בשבת האחרונה, ה-2 באפריל. בניגוד לשני המרוצים הראשונים, שהתקיימו במסלול פצאל, המרוץ השלישי נערך במסלול מרוצים ערד. מסלול ערד נחשב מסלול טכני יחסית בשל הפניות ההדוקות ושינויי הגובה אותם הוא מציע, שמוסיפים אתגר לא קטן. מסלולים טכניים מטיבים עם רכבים קלי משקל, כדוגמת הפיג'ו 206, בשל יכולתם של רכבים אלו לבצע שינויי כיוון בקלות גבוהה יחסית. התוואי הנבחר כלל 8 פניות, ביניהן 2 פניות פרסה עוקבות מאתגרות במיוחד ועיקול ייחודי, הנמצא בשיא גובה, דבר שגרם ללא מעט נהגים להרים את גלגלי הרכבים באוויר ותרם למספר תמונות פוטוגניות במיוחד.

בתום המרוץ השני הובילו את הליגה: אדר מלמד בקטגורית הפרו עם 295 נקודות, אליהו בן עיון בקטגוריית הסילבר עם 230 נקודות וציון מסיקה בקטגוריית הרוקי עם 91 נקודות. למרוץ השלישי התייצבו 13 נהגים נחושים שנחלקו בין שלושת הקטגוריות, ובניהם, אביעד ירמרקוב, מתחרה חדש שהצטרף לליגה ויובל רביץ, נציגת המין הנשי שהשתתפה כזכור גם במרוצים הקודמים העונה. מזג האוויר, שהיה שרבי, העמיד את הנהגים והרכבים במבחן חדש אותו לא חוו עד כה העונה. מבחן אותו צלחו ללא יוצא מן הכלל, אם כי תשישותם של הנהגים בסוף יום המרוץ היתה ניכרת. מזג האוויר החם אתגר גם את יובל מלמד – מפיק הליגה, רן שמולביץ - מנהל המרוץ, השופטים המקצועיים ניצן לוי ובר ברוך והמרשלים המסורים, בניהולו של אביב קולין.

מקצה הדרוג, שקבע את סדר הזינוק של מקצה חצי הגמר, ארך 20 דקות והסתיים ללא אירועים מיוחדים. במקום הראשון, עם ההקפה המהירה ביותר: 57.300 שניות, סיים אדר מלמד. אחריו, במקום השני, טל בן ארי עם זמן של 57.433 שניות ואת השלישיה סגר אליהו בן עיון עם זמן של 58.120 שניות. כ-3 שניות הפרידו בין המקום הראשון למקום האחרון, מה שאומר שמקצה הדירוג היה צמוד ומותח.

מרוץ הטורינג כולל שני מקצי חצאי גמר (10 הקפות בכל מקצה) ושני מקצי גמר (12 הקפות בכל מקצה), כאשר בכל אחד מהמקצים מזנקים פעם אחת לפי הסדר שנקבע בשלב הדירוג, ובפעם אחת הפוך מסדר הזמנים שנקבע בשלב הדירוג. נציין כי כל הקטגוריות מתחרות יחד על המסלול ולכן המקצים מספקים עניין רב.

חצי גמר ראשון  
בתום ההקפה הראשונה טיפס ויקטור קוחניצקי למקום השלישי והותיר לאליהו בן עיון את המקום הרביעי. טל בן ארי, שהתחיל שני, החליק מהמסלול אל העפר ואיבד ארבעה מקומות. בתום הישורת הארוכה, יעקב שימול הצליח להעפיל למקום השלישי. את שאר המקצה הוביל מלמד בבטחה, אך לעומת זאת, הקרב על המקום השני, בין שימול לקוחניצקי היה צמוד ומותח. הקרב הסתיים בפער קטן למדי לטובת קוחניצקי שהסתבסב עם רכבו מיד לאחר חציית קו הסיום.

חצי גמר שני
סדר הזינוק בחצי הגמר השני היה הפוך למיקום הנהגים בחצי הגמר הראשון, כלומר, הנהגים המהירים יותר זינקו אחרונים, מה שיצר עניין רב במהלך המקצה. איתי בורנשטיין זינק מצוין מהמקום הראשון ושמר עליו במהלך ההקפה הראשונה בזמן ששי שמעוני טיפס אל המקום השני ודלק אחריו. במהלך ההקפה השניה, שמעוני ושימול עקפו את בורנשטיין וטיפסו אל המקום הראשון והשני. במקביל, מלמד טיפס אט אט אל המקום השלישי מהמקום האחרון ממנו זינק, כאשר אליעד דהן טיפס בעקבותיו למקום הרביעי, אותו איבד לקראת סוף המרוץ לזוהר שמשי.

מקצה גמר ראשון

סדר הזינוק של מקצה הגמר הראשון הינו הפוך, מה שהציב את יובל רביץ ואת איתי בורנשטיין בראש הטור בעמדת הזינוק עם 11 נהגים רעבים לגביע מאחוריהם. בתום הזינוק, טל בן ארי זינק מצוין ועלה למקום השני כבר בתחילת ההקפה הראשונה. ההקפה עוד לא הסתיימה ואליהו בן עיון הסתחרר וירד למקום האחרון. בתום אותה הקפה ניב עמר העפיל למקום השלישי, כאשר הצליח לעקוף את בורנשטיין. לאחר מספר נסיונות עקיפה שלא צלחו, בן ארי הצליח לבסוף לעקוף את רביץ ולעלות למקום הראשון. בהמשך המקצה, רביץ איבדה את המקום השני לניב עמר שמשך אחריו את ויקטור קוחניצקי אשר יחד, הותירו את רביץ מאחור. בצידה השני של השיירה הצבעונית, מלמד הצליח לבצע מספר עקיפות קריטיות שהעניקו לו בסופו של דבר את המקום השלישי, ממש בהקפה האחרונה למקצה.

מקצה גמר שני
מזג האוויר התחמם ביחס לשעות הבוקר הקרירות ויחד איתו גם האווירה. בראש סדר הזינוק מצאנו את מלמד, שזינק ראשון, שימול, שזינק שני, ושמשי, שזינק שלישי. בתום ההקפה הראשונה סדר המובילים נשמר, בעוד מלמד פתח פער בטוח משימול, שעבד קשה על מנת להגן על המקום השני משמעוני. במהלך המקצה איבד שימול את השליטה ברכבו, ירד אל השוליים וזכה להשיגה מחדש תוך כדי שהוא מצליח לשמור על המקום השני. ההחלקה גרמה לשמעוני להאט ולאבד את מקומו לשמשי, שעלה למקום השלישי זמן קצר לפני ההקפה האחרונה.

תוצאות המרוץ לפי קטגוריות:
קטגוריית פרו –
מקום ראשון: אדר מלמד
מקום שני: יעקב שימול
מקום שלישי: טל בן ארי

קטגוריית סילבר –
מקום ראשון: ניס עמר
מקום שני: אליעד דהן
מקום שלישי: אליהו בן עיון

קטגוריית רוקי -
מקום ראשון: אביעד ירמרקוב
המרוץ הבא יערך ביום שישי ה-13 במאי במסלול המרוצים מוטורסיטי, מסלול הנחשב למסלול המהיר ביותר בארץ. מארגני המרוץ מזמינים את הקהל הרחב להגיע למסלול ולצפות במרוץ או להיכנס לערוץ היוטיוב של ספארקו ישראל על מנת לצפות במרוץ בשידור חי.