$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרצדס: מכונית ה-1000 קילומטרים עוברת לשלב ניסוי

היצרן הגרמני ינצל טכנולוגיות של מכוניות הפורמולה 1 כדי למקסם את טווח הנסיעה במכוניות החשמליות. על הכוונת - טסלה מודל 3 ו-ב.מ.וו I4

ניר בן טובים   06.04.22 - 14:53

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...

בלא מעט הזדמנויות, יצרני הרכב הגדולים משתמשים באפיקי הטוויטר כדי להעביר מסרים למתחרים שלהם. וכך, גם מרצדס-בנץ אישרה בציוץ קטן ולא ממש מסתורי, שהיא החלה במבחני דרכים יסודיים על רצפת ה-Vision EQXX, מכונית ה-1000 קילומטרים הרעיונית שהוצגה בתחילת השנה, ומייצגת את פסגת הטכנולוגיות של החברה ועתידה להתחרות חזיתית מול טסלה מודל 3.   

זוהי איננה אמירה חלולה של יחצנים או מערכת השיווק שמתפעלים את עמודי הטוויטר של מרצדס. הקונספט החשמלי, למעשה, משמש עבורם סוג של מעבדה על גלגלים, המצוידת בפתרונות שהיצרן הגרמני מתכוון להביא לכביש ולדגמי הסדרות הקומפקטיות כבר בשנת 2025, היינו C קלאס ודומותיה. מרקוס שפר, סמנכ"ל הטכנולוגיה של דיימלר AG, אימת את הדברים לאחרונה בפני כלי התקשורת באיטליה, והדגיש כי ארכיטקטורת MMA המתוחכמת תגיע לשווקים בשנתיים הקרובות, תמוצב מעל ה-EVA של דגמי ה-EQ הנוכחיים ותעניק למכונית הזו בסיס גלגלים של 2.8 מ' לפחות.

המטרה כמובן מאוד שאפתנית, טווח של 1,000 ק"מ על סוללה מלאה. כדי להשיג תוצאה כזו, נעשו בחירות עיצוב קיצוניות, אך החידושים המעניינים ביותר הם אלו שיושמו בסוללות. מרצדס תשתמש בטכנולוגיית סוללת הליתיום-יון העדכנית ביותר של CATL, יצרנית סוללות שפועלת בסין. שיטה זו משיגה הפחתה של 50 אחוז בגודל הפיזי של הסוללה והפחתה משמעותית במשקל של כ-35 אחוז בהשוואה לחבילת הסוללות של EQS, לה 107.8 קווטש שנערמים לכ-670 ק"ג.

ממדים חצויים בגודל הסוללה, משקל מופחת, כימיה חדשנית, קיבולת של פחות מ-100 קילוואט ופתרונות שמקורם בפורמולה 1 יתורגמו למכונית וורסטילית מבחינת טווח, יכולת וכישורים דינמיים. גם הנתון של המסה הכוללת של המכונית מרשים עם 1,750 ק"ג, מתוכם 495 ק"ג שמורים לסוללות ולמערכות בקרה. המבנה המודולרי נועד לנהל הספקים משתנים מ-190 עד 680 כ"ס עם מנוע אחד או יותר, כך שמכונית הסדאן החשמלית תוכל למלא שורה של תפקידים בשורות היצרן וברמות מחיר שונות, בכפוף לחבילות הסוללה והאבזור. 

למרות שמרצדס משקיעים לא מעט בביצועים, כפי שמחויב מהם, ולמרות שנאמר שגם AMG מעורבים בפיתוח מערכות ההנעה של הרכב, הם בפרוש לא מטרגטים קהל שמעוניין (רק) בדגמי פרפורמנס דמיוניים כמו טסלה מודל S פלייד, אלא מכוונים לסחוט את הסוללה לטווח המרבי - ולהוביל את הענף בתחום זה. בשנה הקרובה, נדע יותר אודותיה וגם לגבי התמחור.