הפלישה הסינית לישראל ממשיכה ללא הרף. היום (רביעי) השיקה יבואנית דגמי אלפא רומיאו, פיאט, ג'יפ, מזראטי, סובארו ועוד, קבוצת 'סמלת' את מותג היוקרה הסיני הונגצ'י (Hongqi), מהיצרנים הוותיקים ביותר מסין, אשר הוקם בתחילת שנות ה-50 ומשרת בנאמנות את ראשי המדינה ונמצא בבעלות ממשלתית, תחת חברת FAW. בשנים האחרונות, בדומה לשאר המותגים הסינים חווה מיני רפורמה מיצרן קונבציונלי ליצרן רכבי חשמל, וכיום מגלגל שלושה מיליון כלי רכב בשנה מקווי היצור, תוך שיתופי פעולה עם מותגים מובילים בהם טויוטה, פולקסווגן ועוד. לאחרונה אף הזניק את פעילותו (המצומצמת) בנורבגיה וכעת הוא כאן בארץ עם השגריר הראשון לעת הנוכחית, ה-SUV החשמלי הונגצ'י E-HS9.
מדובר בקרוסאובר גדול ממדים בקטגוריית ה-SUV הבכירים (ב.מ.וו X5 למשל) ומרשים בנוכחותו, שהוצג לראשונה לפני שנתיים. על עיצובו חתומים בכירי רולס רויס לשעבר שהעניקו לו מעט סגנון מערבי ורבוע, ושנמכר בסידור הושבה שבין ששה לשבעה מושבים, בכפוף לקונפיגורציה; בסיס הגלגלים הוא 3.10 מ', רוחבו קצת יותר מ-2 מטרים, משקלו כ-3.1 טון, גובהו 1.74 מ' ואורכו 5.20 מ', עם תא מטען שנפחו כ-800 ל' או כ-230 ל' כאשר שלוש השורות זקורות במקומן.
הוא נחלק בישראל בין 3 רמות גימור: פרמיום, לקשרי ו-אקסלוסיב (מורחבת). בציוד התקני שלו תמצאו מערכת מדיה ראשית עם צג 16 אינץ', חישוקי 21 אינץ', בקרת אקלים 4-אזורית, דיפוני עץ מהודרים מושבי עור חשמליים עם זכרונות ומערכת חימום, חיישני חנייה ומצלמות, וכן טעינה אלחוטית לסלולרי וכן לוח מחוונים דיגיטלי מלא. רמה אחת מעל משודרגת בקרת האקלים לפיצול לששה אזורים, גג שמש פנורמי עם וילון הצללה, במת סאונד עם 12 רמקולים ותאורת LED מטריקס. הגרסה היקרה ביותר מעודכנת עם עיסוי במושבים ומיזוג, מושבי קפטן, וכן במערכת מתלים אדפטיבית עם מספר מצבי כיול מובחנים.
את הכוח הוא מקבל ממערכת חשמלית עם הנעה כפולה, כאשר לכל דגם איפונים מעט שונים; בגרסת הכניסה שלו מוצע עם הספק מרבי של 435 כוחות סוס ו-62 קג"מ, עם סוללת 84 קווטש. טווח הנסיעה המרבי הוא 380 קילומטרים לפי מחזור WLTP ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-6.5 שניות בלבד. קפיצת מדרגה אל הדגמים המחוזקים, מניבה כבר הספק מרבי של 551 כוחות סוס, 77 קג"מ וסוללת 99 קווטש. כאן ההאצה ל-100 קמ"ש מסתכמת ב-5.9 שניות וטווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 440 קילומטרים עד התרוקנות. מערכת הטעינה מסוגלת להחזיר לסוללה 80% בחצי שעה בתשתית מהירה, בעוד טעינה ביתית אורכת כ-5 שעות לערך. לדגם הבכיר גם פונקציית אובר בוסט לפרק זמן קצר שמורידה שניה שלמה בהאצה ל-100 קמ"ש, עד 4.9 שניות.
כל הדגמים של הונגצ'י (משמעות המילה בעברית אגב, היא "דגל אדום"), מגיעים כסטנדרט עם מערכות בטיחות מתקדמות: התרעת פתיחת דלת אחורית, בלימת חירום עצמאית, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית, פיקוח על שטח נסתר במראות הצד, מצלמות היקפיות וכדומה וכן שמונה כריות אוויר. המחירים בישראל יחלו ב-399 אלף שקלים לדגם פרמיום 7 מושבים, כ-459 אלף שקלים לדגם לקשרי 7 מושבים ועד 499 אלף שקלים לדגם אקסקלוסיב עם ששה מושבים.
"המותג אותו השקנו הבוקר מציב רף חדש של יוקרה חשמלית בכבישי ישראל, לרכב שטרם נראה כמותו בשוק הרכב המקומי ובמידה רבה גם בעולם", כך אומר שי פלדמן, מנכ"ל סמלת. עוד הוא מוסיף כי "אנו גאים להוביל את כניסת FAW לישראל, תאגיד הרכב מהגדולים בסין ובעולם. ענף הרכב חווה שינויים רבים בשנים האחרונות, ואני בטוח כי שיתוף הפעולה בין הקבוצות יוכל להניב הישגים חדשניים ופורצי דרך לטובת הלקוחות בישראל . אנו רואים בקבוצת FAW שותף אסטרטגי לחזון שלנו לפתח את ענף הרכב בישראל במגוון תחומים. הדגם הנוכחי הנו ראשון בסדרה של דגמים שיגיעו בשנים הקרובות לישראל באמצעות סמלת״.
מסגרת האחריות לרכב היא חמש שנים או 150 אלף קילומטרים, ולסוללה אחריות של שמונה שנים או 160 אלף קילומטרים. כל הדגמים זוכים לתכנית טיפולים מקיפה ללא עלות.