מעבר לים, וקצת מתחת לרדאר שלנו, מתחוללת מהפכה טכנולוגית במסדרונות קיה. היצרן הקוריאני, שצובר הזמנות עבור הקרוסאובר החשמלי EV6 מאז אמצע השנה הקודמת, מציב עכשיו בחזית את ה-EV6 GT שנחנך באופן רשמי במסגרת מבחני דרכים ביבשת המערבית. זה אולי נשמע לא רלוונטי למותג עממי, אבל הוא רוכש את התואר "הדגם החזק ביותר של קיה בייצור סדרתי", מנשל את קיה סטינגר (365 כ"ס) מכס המלכות. על אף הצמחונות בצנרת, ביחס לצילינדרים הנוהמים של הסטינגר, הדרום קוריאנים מבטיחים "ביצועים מרתקים", התאמה לשימוש יומיומי ואיכות פרימיום.
כמו כל EV6, גם גרסת ה-GT, המבוססת על רצפת E-GMP, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, ומהירותה המרבית היא 260 קמ"ש. ההנעה לכל הגלגלים מורכבת משני מנועים חשמליים: מנוע 160 קילוואט (218 כ"ס) מלפנים יחד עם מנוע ה-270 קילוואט (367 כ"ס) האחורי, כאשר שניהם מניבים הספק משולב של 430 קילוואט (585 כ"ס) ומומנט של 76 קג"מ. עם סוללת 77.4 קילוואט, ניתן לבלוע מרחק שימושי של 424 קילומטרים לפי מחזור ה- WLTP, וכשמגיעים לטעון את הסוללה מ-10 ל-80 אחוזים, מסיימים את הכול בפחות מ-20 דקות בתשתית מהירה.
לדגם ה-GT יש כמה מאפיינים ספורטיביים יוצאי דופן בקטגוריה הזו שמעניקים לו קצת ערך מוסף; דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שמכוון אוטומטית מומנט לגלגלים בהתאם לרמת האחיזה, מערכת בלימה עם דיסקים גדולים ומאווררים מלפנים (380 מ"מ) ומאחור (360 מ"מ) עם "ביצועי בלימה יוצאי דופן", אומרים בקיה וכן יש לרכב מחשב עם מספר מצבי נהיגה בעלי כיול מובחן שמשפיעים ישירות על תגובותיו הדינמיות.
מצבי הכיול ב-GT, הניתנים להגדרה באמצעות מתג בגלגל ההגה, הם בעלי השפעה לא שולית, והם תורמים על פי קיה לחוויית הנהיגה בצורה משכנעת. בנוסף לשלוש ההגדרות בתוך ברירת המחדל הרגילה (אקו, רגיל, ספורט), מצב הנהיגה GT מחדד אוטומטית את תפקודי המנועים החשמליים, מערכת הבלימה, ההיגוי, השלדה, הדפרנציאל מוגבל ההחלקה ותוכנית היציבות של המחשב. במצב "My drive", הנהג יכול להתאים כל אחת מהמערכות הללו לפי העדפותיו האישיות.
"המטרה העיקרית הייתה להבטיח נוחות נסיעה מרבית גם במהירויות גבוהות", מציינים אנשי קיה. "ה-EV6 GT יציבה מאוד על הכביש בכל מהירות מכיוון שזווית גלגול הגוף בפינות, התנודות בהאצה חזקה וצלילה בבלימה צומצמו". עוד הם מוסיפים כי ניתן לבטל את בקרת היציבות כדי לשחרר קצת את הזנב, וחלק מרכזי מהכוח של המערכת החשמלית מוסט לכוון הגלגלים האחוריים ומאפשר לנהג לבצע דריפטים סמליים.
בחלק החיצוני קיה דואגת להבליט פנסי LED כפולים ואיתותים אדפטיביים עם תבניות אור עוקבות, פגושים שריריים ומכסה מנוע "צדפה" בעל מבע "כבד" הנמשך לרוחב לקשתות הגלגלים כמו מעטפת. ניתן לראות קליפרים בלמים בצבע ניאון מאחורי חישוקי הסגסוגת בגודל 21 אינץ', ואלמנטים אופייניים בתכנון הזנב של ה-GT הם ספויילר הגג דמוי הכנף, יחידת תאורת LED אחורית ופגוש GT המעוצב בלעדית לדגם זה, כולל דפיוזר.
חלל הפנים מאופיין עם מושבי ספורט (חצי באקט כאלו) עם כיסויים טבעוניים במראה זמש, יישומי מתכת עם כיתוב "GT" והדגשים בצבע ניאון. "החלק הפנימי מצויד בחומרי פרימיום, בעוד שאלמנטים בהשראת ספורט תורמים לתמה הדינמית", אומרים ביצרן. מוטיב פסים מעטר את לוח המחוונים ואת משענת היד המרכזית הקדמית, תאורת הסביבה בדפנות הדלתות, הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים, כולם משרים אווירה הייטקית מעניינת. שני מסכים מעוקלים בגודל 12.3 אינץ' מחוברים ביחד, יוצרים אשכול מכשירים דיגיטלי מרשים בסך הכול.
קיה EV6 GT תהיה זמינה באירופה החל מהמחצית השנייה של 2022. הייצור עתיד להתחיל בספטמבר, כשהמשלוחים הראשונים מתוכננים אל סוף השנה. הדגם הבסיסי עולה 44,990 יורו, ה-EV6 GT מתחיל ב-65,990 יורו, וזו בהחלט עליה תלולה תמורת חווית נהיגה קצת יותר מרגשת. ה-EV6 אמורה להגיע לישראל בחודשים הקרובים. המחירים טרם נקבעו.