בכל הקשור במכוניות חשמליות, נדמה שהונדה קצת יושבים על הגדר, ומסתפקים בכלי רכב מועטים שמונעים על ידי סוללות או בסיוע משני. אבל להונדה אין באמת זמן לבזבז, ולפי דיווחים ביפן יש לחברה צי של מכוניות חשמליות חדשות בצנרת שרק מחכות לצאת לאור בשנתיים הקרובות. במבט רחב יותר, המותג אומר שהוא יציג שלושים מכוניות חשמליות 100% ברחבי העולם בעשר השנים הקרובות. ההיצע החשמלי אמור לעזור להונדה למכור 2 מיליון מכוניות חשמליות מדי שנה, משנת 2030. כדי לעשות קצת סדר במספרים, הונדה מוכרת כיום כ-4.5 מיליון מכוניות בשנה, רק לחלק מהן יש מערכת מחושמלת.
התוכניות השאפתניות כרוכות בהשקעה מסיבית של תשתית וקווי פיתוח. הונדה ציינה כי תשקיע 5 טריליון ין, או 36.74 מיליארד יורו, בפיתוח מכוניות חשמליות חדשות ותוכנה במהלך עשר השנים הקרובות. מדובר בנתח חלקי, מתוך השקעה שאליה חוברת גם הזרמה של כמעט 59 מיליארד יורו בתחומים אלה; חלק מהחטיבות של הונדה גם מושקעות בסטארט-אפים ובטכנולוגית בינה מלאכותית וכן ניידות חכמה, שלא הוסברה ביתר פירוט במסגרת הפרזנטציה. אולם הבשורה החשובה ביותר לצרכנים, היא כי באמצע העשור הזה, הונדה תשיק פלטפורמת EV ייעודית בשם e: Architecture.
הרצפה החשמלית היא נדבך מתוך התוכניות האירופיות עליהן הכריזה לאחרונה הונדה. המותג ישחרר מקבילה חשמלית של ה-HR-V ורכב כביש-שטח חדש בשנת 2023 שימוקם בין ה-HR-V ל-CR-V. הונדה גם חיזקה כידוע את הקשרים שלה עם ג'נרל מוטורס, כפי שדיווחנו לאחרונה. כזכור, הונדה תפתח במשותף מכוניות חשמליות 'במחיר סביר' לשווקים בצפון אמריקה החל משנת 2027. הונדה תפתח גם מכוניות חשמליות עם סוני מ-2025. בנוסף, מאחורי הקלעים, הונדה עסוקה בפיתוח סוללות מסוג Solid state, וכן מסביבות שנת 2040 תתחיל הונדה להוציא בהדרגה את מנועי הבעירה מההיצע, עד שיעלמו לגמרי.
זאת ועוד, הונדה תשחרר סדרה של מכוניות קיי חשמליות לשוק הביתי ובקצה השני, תהיינה גם יורשות להונדה NSX ורכבי ספורט חשמליים שהפרטים אודותיהם אינם ידועים בשלב זה.