הונדה תחשוף גרסה חשמלית של ה-HR-V בשנת 2023. למרות שנצטרך, כאן בישראל וגם ביבשת אירופה להתאזר בסבלנות, הצרכן הסיני יוכל ממש בקרוב לחוות דגם מקביל, ה-e:NP1 וה-e:NS1. אם נחזור לשנה הקודמת, זו הייתה שנה מכוננת עבור הונדה שבמחציתה הציגה את ה-SUV:e בשנחאי. רכב הראווה SUV:e היה תצוגה מקדימה בסך הכול אבל קונקרטית של גרסה חשמלית של ה-HR-V. כמה חודשים לאחר מכן כבר דלפו התמונות הראשונות של גרסת הייצור (בתמונה הראשית), וכעת הונדה פותחת את ספרי ההזמנות לשני הדגמים, ה-e-NS1 וה-e-NP1 - שניהם נגזרת חשמלית של הונדה HR-V.
מדוע שני דגמים כמעט זהים? ובכן, להונדה יש שני מיזמים משותפים גדולים בסין: GAC Honda ו-Dongfeng Honda. המגוון של שתי החברות הללו מורכב ברובו מדגמים חופפים שנבדלים זה מזה רק בפרטים ובמונחים של שמות וסימונים כאלה ואחרים מבחוץ ובפנים. ה-e-NS1 מגיע תחת המטריה של דונגפנג הונדה, ה-e-NP1 מופץ דרך הזרועות של הונדה GAC. הזוג המחושמל בהחלט מאותת לנו שה-HR-V החשמלי בדרך לכאן, כפי שהונדה פרסמה לאחרונה.
מפרט טכני של הגרסה החשמלית של ה-HR-V אינו ידוע במלואו. הונדה גם לא בדיוק חולקת ערכים ביד חופשית בכל הנוגע ליכולת הדינמית של e:NP1 ו-e:NS1 הסיניים. הונדה אמנם אומרת שהשניים מוברגים על ה-e:N Architecture F, רצפה שונה מזו של ה-HR-V, אך בהונדה כבר מדברים על טווח חשמלי של 510 קילומטרים ומעבר לכך. זה נשמע קצת מופרז, וסביר שלפי מחזור ה-WLTP הנהוג גם בישראל הערכים ידרימו מעט, שכן 510 קילומטרים אלו נקבעו על פי מחזור ה-CLTC הסיני.
למרות שהונדה לא מפיצה נתוני ביצועים, כלי התקשורת בגרמניה הצליחו בשנה שעברה ללקט מספר היבטים טכנולוגיים אודות המכונית, יחד עם תמונות הפטנט של ה-e:NS1. בין היתר, ההונדה החשמלית תקבל סוללה של 68.8 קווטש, ולא רק גרסה אחת עם מנוע חשמלי בהספק של 182 כ"ס, אלא גם גרסה מתוגברת אל 204 כ"ס שתאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בסביבות 7 שניות, וכן נראה שהמהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 150 קמ"ש.
בהונדה מאיצים כידוע את תכנית החשמול יחד עם ג'נרל מוטורס, ועתידים להשיק עשרות דגמים חשמליים עד שנת 2030 והלאה. ה-HR-V החשמלי אמור להיות נכס אסטרטגי חשוב עבורם בשל מיצובו כג'יפון בסגמנט B שהולך וצומח וגם מצמיח יריבות מהמזרח הרחוק לאור הפלישה הסינית וחברות ההזנק הרבות שצצות שם מדי שבוע. ליפנים בהחלט צפויה תחרות מאתגרת.