אחר הפסקה של מספר שבועות מתוחים, סקודה חידשה את הייצור של סדרת המכוניות החשמליות שלה Enyaq iV במפעל הראשי שלה במלאדה בולסלב (Mladá Boleslav). לפי חברת הבת החשובה של פולקסווגן, כ-1,000 יחידות בשבוע תצאנה תחילה מפס הייצור כפעימה ראשונה, ולפי בכירים במותג התכנית היא להגדיל את הקיבולת בשיעור חד על פני תקופה של חודשיים כדי לעמוד בביקושים וצבר ההזמנות.
הסיבה להפסקת הייצור, כידוע, הייתה היווצרות של "צווארי בקבוק" באספקה של רתמות כבלים מאוקראינה, אחרי שאלה נחסמו לייצוא בשל הלחימה. הצ'כים הסבירו כי אספקת הרכיבים המתאימים אובטחה, והייצור התחדש בצורה סדירה, באופן משביע רצון. בטווח הארוך, המטרה העיקרית היא לשמור על כושר ייצור מלא אך עם זאת, הדבר תלוי בהיצע של חלקים בודדים, לא רק רתמות - לגביהם לא ניתן לבצע תחזיות בנקודת זמן זו, כך הם מוסרים.
המפעל במלאדה בולסלב אמור לייצר את Enyaq iV ו-Enyaq Coupé iV בקצב של 370 מכוניות ביום. שני הדגמים מבוססים על רצפה מודולרית (MEB) של קבוצת פולקסווגן, ואלה הם רכבי MEB היחידים באירופה שיוצרו מחוץ לגרמניה בתקופה האחרונה.
אנייק נמכר במספר גרסאות שונות לאחר שהושק ב-2020 ובשנה הקודמת גם נחת בישראל, אך סקודה מגלגלת כרגע החוצה רק את גרסת ה-80, עם הספק של 150 קילוואט (204 כ"ס) וטווח נסיעה של כמעט 530 קילומטרים. החברה לא מסרה מתי הדגמים האחרים יהיו זמינים שוב, לרבות ה-Enyaq Coupé iV שזמין כעת רק בגרסת ההנעה הספורטיבית RS עם 220 קילוואט (299 כ"ס) ו-505 ק"מ טווח נסיעה.
VIDEO
יש להניח, שעם הגדלת קצב הייצור, והחזרה לנרמול מלא בקווי ההרכבה של כל הדגמים ואולי בהמשך עם הרגעות תותחי המלחמה, כך נראה השפעה חיובית יותר על אספקת המכוניות בישראל וחזרה לשגרת ייצור מסוימת. האנייק נמכר בארץ במחיר התחלתי של 190 אלף שקלים. פרטים מלאים בוולוג המצורף.