$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יש מה לשפר: השינויים שישדרגו את פיפ"א 2023

מצב הקריירה המקוון, המומנטום, נתוני השחקנים ועוד. מסכימים?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט   27.04.22 - 17:10
Getting your Trinity Audio player ready...

עונת 21-22 מתקרבת לקיצה אחרי עוד שנה מנצחת ל-EA ופיפ"א 22. כמובן נציין שקונאמי השנה לא נתנה שום פייט בתחום הכדורגל, ובזמן שאכן צצו להן מספר אולפני פיתוח של משחקי כדורגל חדשים, ככל הנראה ייקחו עוד כמה שנים עד שכותרים אלו יוכלו להתחרות עם EA ברמה מסוימת. אז נכון פיפ"א ניצח, אבל תמיד יש מה לשפר לא?, הרי כמו ברוב המשחקים שיוצאים על בסיס שנתי, השיפורים עצמם יחסים קלים ולא מסיבים לעומת הכותר שיצא בשנה לפני.

ועדיין יש עוד כחצי שנה עד ש-FIFA 23 יצא לעולם...או איך ש-EA תחליט לקרוא למשחק אם היא אכן תיפרד מארגון פיפ"א בחצי השנה הקרובה. הדלפה אחת כבר נחשפה, פירטנו בעבר במאמר אחר, אחרי שכבר נחשף שפיפ"א 23 יציע אפשרות לקרוס פליי בין המחשב ולקונוסולות. ובכן מה עוד היינו רוצים לראות בפיפ"א 23?

1. להעיף מומנטום מהמשחק

מומנטום קיים בפיפ"א כולנו כבר יודעים את זה ומי שלא לא מאמין בזה, אז שידע שגם במשחקי פרו יש והיה את זה. יש את זה גם ב-NBA 2K ובעוד משחקים, ולפי דעת רבים זהו אחד מהפיצ'רים הנוראיים ביותר שיש.

ה"פיצ'ר" הזה קיים כדי להפוך את המשחק למרתק יותר באופן מלאכותי ולעזור גיימרים פחות טובים, כדי שלא יאבדו את הרצון לשחק כל כך מהר ולהפסיק. מומנטום הוא נושא מעצבן כבר יותר מדי זמן במשחקי ספורט. הטענה היחידה בעד להשאיר פיצ'ר זה היא רק שמשחקים נגד המחשב, אך במשחק של אחד על אחד נגד חבר קרוב? מומנטום הורס את החוויה.

2. אם אתם עוזבים את פיפ"א, תמשכו להחזיק בזכויות הקבוצות והשחקנים

כידוע, EA בוחנת כעת מחדש את החוזה שלה עם פיפ"א. ל-EA יש את רוב הזכויות לרוב הקבוצות והתחרויות בעולם, מינוס כמה קבוצות בליגה האיטלקית. אחת התלונות נגד משחקי פרו לאורך השנים הייתה שלקונאמי אין שמות אמתיים לקבוצות ובמשחקי העבר, גם לשחקנים היו שמות מזויפים.

היו כאלה שזה הציק להם, אחרים הורידו עדכונים מקהילות המשחק כדי לשנות את השמות וכו'. אין יותר מדי בעיות לשחק ככה שרוב הזמן משחקים עם חברים, אך ל-EA יש את האולטימייט טים, היא לא יכולה לזייף, גיימרים פחות יתחברו לקלפים עם שמות ופרצופים מזויפים. אם EA רוצה להמשיך להרוויח מיליארדים מ-FUT, כדאי לה להילחם על הזכויות.

3. לשפץ את נתוני השחקנים, כוכבי העל הם לא אלים

אם אתם קופצים לחברים בשביל ערב פיפ"א, כמה פעמים יוצא לכם לשחק עם קבוצות שהן לא מהטופ 8 באירופה. ברוב המוחלט של המשחקים, הקבוצות שיבחרו הן: ריאל מדריד, ברצלונה, פ.ס.ז', באיירן מינכן, סיטי וליברפול.

מדי פעם מישהו מפתיע עם מילאן או דורטמונד, אך ברוב במקרים אתם יודעים בדיוק איך ולמה בוחרים את אותן קבוצות. ההבדלים בין נתוני השחקנים פשוט גדולים מדי. השחקנים הטובים ביותר בעולם כן ניתנים לעצירה, אמפבה עם PACE של 97, והוא אכן שחקן גדול, אבל גם הוא לא עובר כל שחקן כל הזמן כל פעם רק בגלל המהירות שלו.

נכון שככל שהגיימר יותר טוב, הוא ידע להוציא יותר מהקבוצה שאיתה הוא משחק, אך כל צורת המשחק הזאת מחזירה אותי לתחילת העשור הקודם בו הכדור היה דבוק למסי לרגל ועם כריסטיאנו רונאלדו היה אפשר פשוט לרוץ ספרינט ורוב הסיכויים שאף שחקן הגנה אחר לא היה מצליח לדחוף אותו או לקחת את הכדור, ולא לשכוח איזה מפלצות הם היו עם המצב הגופני שלהם היה מושלם. לא כוחות, לא כיף.

4. למצוא את האיזון בין מציאות למשחק וידאו.

הגרפיקה בפיפ"א השנה באמת מרשימה, במיוחד גרפיקת ה-NEXT GEN שנמצאת על הדור החדש של הקונוסולות (אך לא על המחשב האישי). גם אפשר לומר שזו מטרת EA, לגרום למשחק להראות כמה שיותר אותנטי ומציאותי, אך בסופו של דבר יש גבול.

אנחנו גיימרים, לא שחקני כדורגל, אנחנו רוצים להעביר את חווית המשחק שלנו דרך שני האגודלים שלנו. לא כיף לשחק משחקים באור יום כי קשה להבדיל בין שתי הקבוצות, EA בכוונה פיתחה את זה המשחק בצורה כזו שיהיה קשה להבחין במשחק שעוברים בין אור יום לצל היציעים באצטדיון.

בנוסף זו לא רק הגרפיקה, אלא גם כל האפקטים והשוטים הסינמטיים כל פעם שיש חילוף מהיר, גם ככה כל גיימר לא מפסיק ללחוץ על אקס או כפתור הסטארט כדי להעביר את הסצנה כמה שיותר מהר, אנחנו רוצים לשחק.

5. מצב קריירה אונליין

במשך שנים, מעריצי המשחקים ביקשו והתחננו למצב קריירה אונליין. במשחקי EA אחרים כמו Madden NFL זה אפשרי היום. שחקנים יכולים להתקדם בסיפור שלהם ביחד, בדומה לשמירה מקוונת של פוטבול מנג'ר. במאדן, הסימולציה נמשכת לאחר כל שבוע משחקים. בשבוע המשחק הזה אתה צריך להתאים דברים כמו אימונים, העברות, הרכבים ועוד, אז למה לא בפיפ"א?


ובכן מה אתם הייתם רוצים לראות בפיפ"א 23? כתבו לנו את הרעיונות היצירתיים שלכם שיכולים לשנות את המשחק, ושתפו את הדעות שלכם!