$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ציון דרך בתולדות דאצ'יה

המותג הרומני סוגר 10 מיליון יחידות שירדו מפס ההרכבה מאז הוקמה בשנות ה-60 המאוחרות

ניר בן טובים   08.05.22 - 13:35

תגיות: דאצ'יה

Getting your Trinity Audio player ready...

דאצ'יה חוגגת בימים אלה את ייצור הרכב ה-10 מיליון שלה, מאז שהמותג נולד בשנת 1968. האירוע צוין ביום רביעי האחרון במפעל הרומני מיוואני עם ירידת דגם ה-Dacia Duster Extreme SE, בצבע אפור 'אורבן' מפסי ההרכבה של הסדרה. הדאסטר, כיום הוא אחד מרכבי ה-4X4 המבוקשים ביותר בקרב עכברי השטח מוגבלי התקציב, והוא אחראי כמעט בלעדי לתנופה המחודשת של דאצ'יה ברחבי אירופה, וגם כאן בישראל, עם כמה פעימות, כולל תחת מותג דלתא ולוגאן בימים עברו. 

שורשים. דאצ'יה החלה להרכיב מכוניות בסוף שנות ה-60, כאשר הציגה את דאצ'יה 1100, באוגוסט 1968. בשנה שלאחר מכן, הוצג דגם דאצ'יה 1300 האייקוני שהיווה השראה למשפחה שלמה של מרכבים שימושיים כגון סדאן, סטיישן, קופה ספורטיבית ו-LCV, סטיישן פרקטי יותר, גם אם מחוספס מאוד. דגם ה-1300 נשאר בייצור במשך 35 שנים, והפך ממש לחלק מהנוף הסביבתי של רומניה.  

לאחר שנים של עליות וירידות, גם בהיבט המליצי, דאצ'יה זכו לעשות אתחול משמעותי בעקבות רכישת החברה על ידי קבוצת רנו ב-1999. עם השקת לוגאן ב-2004, הפכה דאצ'יה ליצרנית רכב בשיעור קומה עולמי, וקצב המכירות הואץ בצורה דרמטית. בשנת 2005 פתחה דאצ'יה גם קו ייצור מחוץ לרומניה, במפעל סומקה בקזבלנקה (מרוקו). הרחבת היצע הדגמים, כולל סנדרו ודאסטר שהצליחו מעבר לכל התחזיות, גרמו להעמקת כושר הייצור עוד יותר במהלך השנים והגדלת הנכסים. בין השאר חנכו דאצ'יה-רנו מפעל חדש לגמרי בעיר הנמל טנג'יר, מרוקו (2012), פתיחת קו ייצור באוראן, בלעדי לשוק האלג'יראי (2016) וייצור הרכב החשמלי דאצ'יה ספרינג, החל במפעל שיאן, בסין (2020). 

רכבי דאצ'יה נמכרים כיום ב-44 מדינות, בעיקר באירופה ובאגן הים התיכון, אך אין ספק שהחדירה שלהם למזרח המרוחק מאוד (סין) מהווה עבורם את אחד ההישגים האסטרטגיים החשובים ביותר בשנים האחרונות, לאור גודלו של השוק והפוטנציאל שטמון בו, וזאת על אף התחרות האדירה שמתחוללת שם בין מותגים מקומיים למותגים זרים.  בישראל החל לפעול מותג דאצ'יה המחודש בשנת 2015 על רקע תחילת שיווק דאסטר. מתחילת 2022 מסרו דאצ'יה בישראל 710 כלי רכב, ירידה של 15% ביחס לשנה הקודמת. 


מספר ציוני דרך בתולדות החברה, כפי שפורסמו לכלי התקשורת:  

2.6 מיליון דאצ'יה סנדרו וסנדרו סטפווי, הרכב הנמכר ביותר ללקוחות פרטיים באירופה מאז 2017
2.1 מיליון דאצ'יה דאסטר, רכב השטח הנמכר ביותר ללקוחות פרטיים באירופה מאז 2018
1.95 מיליון Dacia Logan ו-Logan MCV
2.3 מיליון Dacia 1300 על כל מרכביו השונים.

דניס לה ווט, מנכ"ל דאצ'יה אמר: "אנו גאים מאוד שעברנו את ציון הדרך הסמלי של 10 מיליון כלי רכב שיוצרו. תוצאה זו מתגמלת חזון פרגמטי של הרכב, המתמקד במה שחיוני ללקוחותינו. בהתבסס על הניסיון שלה, דאצ'יה תמשיך לצמוח ולהציע רכבים אטרקטיביים המותאמים לאורח החיים של לקוחותינו".