יותר ויותר חברות שעוסקות בהשכרת רכב מוסיפות לציי הרכב דגמים חשמליים לחלוטין, אך עדיין לא בהיקפים גדולים כפי שאולי חזו חלק מיצרני הרכב בשנתיים האחרונות. בדיקה של חברת Starcar, מקבוצת Europa שפועלת בענף זה מ-1965, מציינת כי נעשים מאמצים גדולים לשווק את הרכב החשמלי כחלופה למנועי הבערה, אך גם מציינת את האתגרים שעומדים מולם הסוכנים בשטח.
Starcar הוסיפה את המכוניות החשמליות הראשונות לצי שלה ב-2011 ונחשבת כמעט לחלוצה בתחום זה. "אלה היו, כמובן, דגמים בודדים, שפעלו אצלנו כמעט כמו במחקר-שוק, ולא ניתנים להשוואה למה שאנחנו חווים ב-2022 במכונית חשמלית. אבל כבר אז, זיהינו שאנחנו צריכים להתמודד עם הנושא הזה בזמן הקרוב כי העולם משתנה. למרות הכול, הרכב החשמלי הצליח לצמוח באופן אורגני בתוך החברה. וזה תקף הן למספר היחידות והן להבנת הצרכים של הטכנולוגיה", אומר סטפן טולנר, האחראי על חטיבת הניידות החשמלית בחברה.
לראשונה, ובקנה מידה גדול יותר, Starcar העמידה בשורותיה מכוניות חשמליות בשנת 2021. באוגוסט בשנה שעברה, חברת השכרת הרכב המבוססת בהמבורג הוסיפה לצי שלה 130 קרוסאוברים מסוג Aiways U5. "עם אלה והדגמים החשמליים הקיימים, השגנו לראשונה דריסת רגל משמעותית יותר - גלגלנו החוצה השכרת רכב חשמלי בטווח הדו ספרתי", אומר טולנר. בינואר 2022, נוספו מכוניות הסדאן בגודל בינוני טסלה מודל 3 ו-Polestar 2 היוקרתית וכן רכב הכביש שטח טסלה מודל Y עבור פלח הפרימיום. דגמי טסלה במיוחד "מבוקשים מאוד", מדווח טולנר.
בסטארקאר אומרים שלקוחות היו רוצים לנהוג ברכב חשמלי אבל חוששים בשל חוסר היכרות עם הטכנולוגיה. "אנחנו שומעים הרבה שאלות על תהליך הטעינה ובעיקר על הטווח, אומר טולנר. "אנחנו משתדלים לספק ייעוץ נרחב על הרכב, מדובר בסוג של נסיעת מבחן בתשלום, שלא רק מפרקת את ההסתייגויות לגבי אלטרנטיבה חשמלית, אלא גם עושה חוויות חיוביות חדשות", הוא מעיר. "במיוחד, זה נכון מבחינת טווח; הנהגים מבינים שלא צריך לפחד - הטכנולוגיה אוספת יותר ויותר נקודות לזכותה ועם כלי הרכב החדשים, זה מתאים לרוב הצרכים של הלקוחות".
איוויס U5
מבחינת החברה, תהליך "שיווק" הרכב הוא עדיין מאוד מורכב ולא רק בגלל חוסר בשלות של הלקוחות אלא גם בשל השיבושים בעולם. "אחת הבעיות הגדולות ביותר כרגע היא בעצם הרכש. כמויות גדולות של מכוניות חשמליות אינן זמינות בגלל שרשראות האספקה שהופרעו על ידי נגיף הקורונה - והמלחמה באירופה מחמירה עוד יותר את המצב", מסביר טולנר. "יש גם פערים שצריכים להדביק בכל הכרוך בקצב הטעינה. תשתית הטעינה צריכה להיות בהתאמה אישית ולא רק לכסות את האזורים העירוניים, אלא מעל הכל גם את האזורים הכפריים, במיוחד עבור מי שמתכנן טיולי כוכב".
טכנולוגיית טעינה מהירה היא נקודת מפתח אומר טולנר. "במידה רבה, יש משימות גדולות לפנינו, אבל גם מעורבות של פוליטיקה וחברה, כלומר רגולציות, שעלינו להתמודד מולן. למרות זאת, אני מאוד אופטימי; לא בכדי אנחנו כיום חברת השכרת הרכב עם דרגת החשמול הגבוהה ביותר. עמדה שאנחנו באופן טבעי רוצים לשמור על ידי הרחבת המגוון שלנו באופן עקבי. העתיד טמון ברכב החשמלי ועל אף כל הבעיות, המהפכה הזו מתחילה כבר עכשיו".