חברת הגיימינג Epic פרסמה היום כי היא תאפשר למפתחים על פלטפורמת הבית שלה, תאפשר לגיימרים ב-Epic וב-Steam לשחק אחד עם השני. על פי פוסט בבלוג באתר Epic Games, המפתחת והמפיצה השיקה "כלי קרוס פליי חדש למפתחי משחקים", והוסיף כי זה ייתן לאולפנים "כל מה שהם צריכים כדי לחבר את המשחק והקהילה שלהם בין פלטפורמות וחנויות שונות".
למרות שעולם המחשב האישי ידוע כתחום "פתוח" יותר לגיימרים. בשנים האחרונות החלו להיכנס טרנדים לא בהכרח חיובים לאותו מדיום. לכל פלטפורמה יש את כלי הפיתוח שלה, אשר עובדים על שרתים של אותה חברה, מה שפוגע ביכולת של אולפני הפיתוח, לפתח משחקים שיעבדו על כל הפלטפרומות בצורה חלקה. בעוד ששירותים כמו GOG Galaxy כבר מזמן הוסיפו תאימות קרוס פליי עם השירותים של אפיק וסטים, שתי החנויות הגדולות ביותר למחשב האישי (סטים מחזיקה ב-75% מהשוק), אשר מתקשות לעתים קרובות להתקיים במקביל, מה שגורם לכאב ראש לגיימרים ברחבי העולם.
למרות שחברת וואלב תמיד הייתה פתוחה לתאימות עם שירותים אחרים, אפיק כמתחרה ויחסית כאנדרדוג, העדיפה לא לקשר את עצמה לסטים, חוץ מלנסות לקחת לחנות לקוחות, בדרכים לא דרכים. הכלים הראשוניים יאפשרו למפתחים, למזג בין רשימות חברים, קישור בין חשבונות, הזמנת חברים למשחקים דרך שתי הפלטרפומות ועוד. על פי אפיק: הכלים נועדו "לתת למפתחים את כל מה שהם צריכים כדי לחבר את המשחק שלהם קהילה על פני פלטפורמות וחנויות."
המנהל הבכיר לשירותים מקוונים של אפיק, סיימון אלאיס, הסביר. "אנחנו בעמדה ברת המזל להניע את השינוי בתעשייה עם זמינות קרוס פליי לכל המפתחים ואנו מאמינים שחיבור חברים וקהילות ייקחו את תעשיית המשחקים לפרץ הצמיחה הגדול הבא שלה ולמיליארד השחקנים הבאים שלה."
אפיק תמיד הייתה נחרצת בכל הנגוע לרעיון של קרוס פליי, ומסיבה טובה, חברות הגיימינג הגדולות מכניסות כמויות גדולות של כסף. קרוס פליי מעודד שחקנים לשחק אחד עם השני ונגד, זה ללא קשר לפלטפורמה, וכתוצאה מכך בסיס שחקנים גדל בהרבה. ההכנסות וכמות השחקנים במשחקים הבאטל רויאל Warzone, ואפקס לג'נדס, היא דוגמא מצוינת לטענה זו.
למרות שאפיק אכן בעד אפשרות זו, החברה העדיפה לא לקשר בינה לבין כל דבר שיכול להיות קשור לסטים. מאז השקת פלטפורמת Epic, החברה השתמשה במגוון דרכים להשיג משתמשים, גם בדרכים שיש אלו שיטענו שהפסידו לחברה משתמשים עקב הפעולות "האנטי צרכניות" של החברה כגון, נעילת משחקי מחשב של חברות שונות "כבלעדיים" על הפלטפורמה שלה. לחברה משחקים כמו פורטנייט, רוקט ליג, כמו גם Fall Guys, כולם כותרים מובילים שבבעלות אפיק, כבר מושכים מיליוני דולרים בהכנסות שנתיות. המספר הזה יגדל רק אם האינטגרציה בין משחקים תהפוך חלקה יותר בחלונות ראווה ופלטפורמות דיגיטליות. אך מספר זה יגדל אף יותר, אם החברה תתנהג בצורה פחות דורסנית, ויותר בצורה חיובית. הרי אם יש משהו שסטים ווואלב לימד
קרוס פליי בין סטים לאפיק - NBA2K22