רכבי טרום ייצור של סקודה סופרב החדשה, תחת הסוואה חלקית, כבר משוטטים להם בכבישי אירופה במסגרת מבחן מתמשך, לפני השקת הדגם בשנה הבאה. הדור הבא, הרביעי במספר מאז הוצגה המכונית בשנת 2001 לא עתיד לשנות את הדרך שבה אנחנו מכירים את הכרכרה הצ'כית באופן קיצוני. במקום זאת, סקודה בונה את החידושים על נגיעות קטנות - בחוץ, בפנים, קצת במנועים ואולי גם בגרסאות המחושמלות שלה, מיקרו היברידיות ופלאג-אין (PHEV).
הדור הנוכחי, קוד דגם 3V, מיוצר מאז שנת 2015 במפעל המרכזי של סקודה בקוואסיני, וזכה למתית פנים ב-2020 במסגרתה סקודה החליטו לגשר על הפערים ולהציג דגמים עם חשמול קטן בצנרת. אבל עם חילוף הדורות, כפי שהיה ידוע לפני שנתיים, הסופרב גם עוברת לכתובת חדשה; החל משנת 2023 היא תיוצר בבירת סלובקיה, ברטיסלבה יחד עם פולקסווגן פאסאט הבאה. אולם בניגוד לאחרונה, שתמכר רק במרכב סטיישן, הסופרב תמשיך עם מרכב סדאן ומרכב קומבי לאור הביקושים הגדולים להם היא זוכה.
שמרנות היא מילה נרדפת לדגמים המבוססים של סקודה, ולכן רצפת המכונית תמשיך להיות MQB, עם שינויים מבדילים רק בפן הקוסמטי, אם אלה כרוכים באזור השבכה, הפגושים וכניסות האוויר, וכן יהיו לה חישוקים חדשים וגם צמיגים בגדלים חדשים. השוני המשמעותי, ככל הנראה טמון בתא הנוסעים, איכות הגימור וסביבת העבודה של הנהג; המערכות יעברו שדרוג משמעותי בנראות, הממשקים, ולראשונה תצויד הסופרב בחיבור אלחוטי לאפל ואנדרויד, סיוע קולי משוכלל וחידוד מסוים בתגובות מערכות הבטיחות.
בצד המנועים אין הרבה הפתעות; הבסיס של הסופרב ימשיך להיות מנוע 1.5 ל' טורבו בהספק שנע בין 150 ל-190 כ"ס תרומת מנוע 2.0 ל', תיבות DSG7, הנעה קדמית או הנעה כפולה בדגם ה-2.0 ל' טורבו 280 כ"ס 4-מושן המסורתי. גרסת הפלאג-אין היא היחידה שביצועיה יתוגברו בכוח ובשימושיות, אם כי כאן מדברים בעיקר על הגדלת טווח הנסיעה של הסוללה מ-55 קילומטרים מוצהרים לגזרת ה-80 קילומטרים עד התרוקנות. התפוקה המרבית עשויה לעלות מ-220 כ"ס ל-240 כ"ס.
בשורה התחתונה, הסופרב תשמר את הערכים שהפכו אותה לסיפור הצלחה באירופה וגם בישראל על כל דורותיה וגווניה הרבים. היא תהיה האחרונה מסוגה עם מנועי בערה רגילים והדור החמישי, שעתיד להופיע כרכב קונספט אולי בשנת 2028, יהפוך לרכב חשמלי 100% - ויקבור סופית את הסופרב הקונבציונלית.
עכשיו בארץ: סקודה אוקטביה פלאג-אין וסופרב פלאג-אין