$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורד פוקוס תצא לגמלאות

היצרן האמריקני ייפרד מהמשפחתית החשובה ביותר שלו בעשרים השנים האחרונות

ניר בן טובים   23.06.22 - 08:56

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

פורד נערכת לנעול את ייצור פורד פוקוס בשנת 2025. זאת, על פי מקורבים ליצרן האמריקני בשל ההחלטה למכור את המפעל הגרמני בסרלואי (חבל הסאר) שם היא מיוצרת אחרי שהוסכם שלא לשדרג אותו עוד. בכך תגיע לסיומה שושלת של ארבעה דורות פוקוס שתחילתה בשנת 1998, אחרי שנכנסה לנעליה הגדולות (אבל הגוססות) של פורד אסקורט המיתולוגית.  

סטיוארט ראולי, נשיא פורד אירופה אמר לכלי התקשורת: "אין לנו עוד דגמים בקנה שייעלו לייצור במפעל סרלואי. ולכן, אנחנו בוחנים הזדמנויות חדשות - אחת מהן היא למכור אותו בשלמותו ליצרן רכב אחר", כך הוא סבור. ראולי מוסיף כי ישנן כמובן השלכות לסגירתו, בין היתר בשל פיטורי 4600 עובדים, אם כי נראה שפורד תנסה להעביר חלק גדול מהם למפעל בקלן, שם יחלו בשנה הבאה לייצר קרוסאובר חשמלי על רצפת ה-MEB של פולקסווגן (במסגרת הידוק שיתוף הפעולה בין הצדדים).

המפעל המרכזי של חטיבת פורד על היבשת המערבית יהיה בוולנסיה, ספרד שזכה לעבור רפורמה טכנולוגית כדי להתאימו למכוניות חשמליות, ובכך מעשית כאמור נחרץ גורלו של המפעל הגרמני. יחד עם זאת, בפורד לא לגמרי משוכנעים שהשם "פוקוס" ייקבר יחד עם המכונית. "כולם משיקים היום רכב חשמלי וכך נמשיך לעשות בעתיד. אנחנו בוחנים הכול, ולא פוסלים שימוש בשם פוקוס עבר קרוסאובר מחושמל". 

הפוקוס המקורית זכתה להצלחה גדולה בדור הראשון שלה, קצת פחות בשני ועם השנים משהו מהקסם הדינמי שלה הלך והתמוסס, כמו גם תעודת האמינות אחרי התחלואות של הגיר הרובוטי (פאוורשיפט) הנודע לשמצה. לאורך השנים היו בסדרת הפוקוס הבלחות חמימות עם דגמי ST וגם הרפתקאות נועזות כמו דגמי ה-RS (שמעולם לא נחתו בארץ) והיא הפכה למבוקשת בגרסתה הבסיסית בקרב ציי הרכב. שנת השיא של הדגם הייתה ב-2001 אז מסרה פורד למעלה מחצי מיליון יחידות שלה, אולם בשנה החולפת הגיעה אל נקודת השפל עם פחות מ-101 אלף מכירות.

הפוקוס שנמכרת כיום בישראל הושקה במאי האחרון. זוהי הגרסה המחודשת, עם מנוע 1.0 ל' טורבו מיקרו היברידי (שהחליף מנוע 1.5 ל' טורבו) המפיק 155 כוחות סוס בחיבור אל תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית. היא מאיצה ל-100 קמ"ש בסביבות 9 שניות ומשווקת בארץ בגרסאות אקטיב טורר, ST ליין ו-אקטיב X. המחירים כיום עומדים על 132 אלף שקל לגרסאות הבסיס.

לעת עתה פורד ממשיכה ללא שינוי בייצור הפוקוס בשלוש השנים הקרובות. ייתכן שבפרק הזמן שהוקצב לה תעבור מתיחת פנים נוספת, טכנולוגית ברובה עם קצת קוסמטיקה, שלא יסגירו את הקמטים.