משפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן באירופה מורכבת כיום מ-ID3, ID4, ID5 ו-ID Buzz (שהייצור שלו נתקע לפני כמה ימים בשל מחסור ברכיבים). למרות שכל משפחת ה-ID מתחילה להתגבש בצורה מהירה יחסית, חסרה מכונית סדאן חשמלית בעלת ארבע דלתות שתוכל לפתוח דלת לאפיקים נוספים. פולקסווגן מציגה כעת את ה-ID Aero, דגם אב טיפוס של מכונית סדאן חשמלית שתושק באירופה ב-2023 ותהווה גם נכס אסטרטגי בשוק הסיני, חובב מרכבי הסדאן.
גרסת הייצור הסופית של ID Aero, כמו רוב בני הבית של גרסאות ה-ID, משתמשת בפלטפורמת ה-MEB המודולרית המוקדשת כולה למכוניות חשמליות. ה-ID Aero מבטיחה, כך הם אומירם להיות סדאן מהוקצעת וזה כמובן נותן דחיפה מורלית לכל האסטרטגיה החשמלית של הקונצרן. פולקסווגן מדברת על מקדם גרר נמוך מאוד של 0.23 וטווח חשמלי של עד 620 קילומטרים לגרסה היעילה ביותר, עם סוללה של 77 קוט"ש. לשם השוואה: ה-ID3 עם סוללה של 77 קילוואט-שעה מוגבלת עד 553 קילומטרים על פי מחזור WLTP.
פולקסווגן נותנת לשוק הסיני עדיפות מסוימת על רקע חשיפת גרסת הייצור של ה-ID Aero. עם זאת, אין להם שום כוונה, על אף הנסיגה במכירות רכבי סדאן, להשליך את השוק האירופי לשוליים. בשנת 2023 תחל פולקסווגן בייצור של הגרסה האירופית של המכונית הזו, שאיתה המותג רוצה למרר את חיי להיטי המכירות כמו טסלה מודל 3 ומי שכנראה מסתמנת כמוצר מתחרה ראוי בקבוצה הזו, יונדאי איוניק 6.
מי שהתוודע אל ID Space Vizzion שהוצגה ב-2019, ללא ספק יראה קווי דמיון עיצוביים-טכניים ל-ID Aero. הסדאן החשמלית תהיה בעלת חרטום פולקסווגן טיפוסי, עם פס לד המחבר בין הפנסים וללא גימיקים מיותרים או קישוטים מוגזמים. באותה נשימה, הפגוש הקדמי של ה-ID Aero מקבל מראה יותר קונבציונלי ביחס למכונית הראווה כדי לשדר את השמרנות אותה שוחרים נאמני חטיבת הפרטיות של פולקסווגן. בצד הדמיון שנשמר, ל-ID Aero יש את אותו קו כתפיים גלי כמו ל-Space Vizzion ועיצוב האורות האחוריים של שתי המכוניות כמעט זהה. ייתכן גם שתהיינה לה ידיות חשמליות נסתרות המופעלות בנגיעה (או דרך אפליקציה, הכוללת פתיחה ונעילה מהסלולרי ופונקציות שליטה נוספות).
עוד פרטים על המכונית הזו לקראת סוף השנה הנוכחית. דגמי ה-ID טרם החלו את שיווקם הסדיר בארץ.