יונדאי איוניק 6 היא גרסת הייצור הבשלה של ה-Prophecy Concept שהוצגה כזכור במרץ 2020. למרות שלא אומרים את זה ביונדאי באופן גלוי, ועל אף שהם מקדישים הרבה מחשבה לסגנונות מקוריים, קשה לחלוק על העובדה שהיא אוספת השראות מהצללית של מרצדס בנץ CLS, עם קצת דמיון מכלי רכב קלאסיים מימים עברו וגם מפורשה 911. כמו רוב המכוניות החשמליות המודרניות, יש לה בחזית גריל דמה, שלדברי המעצב הראשי סיימון לואסבי, מסתיר אמירה טכנולוגית: "חיישנים הם הגריל של העתיד", הוא אומר ומציין את הפאנל מתחת למסגרת לוחית הרישוי, שמאחוריו מותקנת במקובץ כל חומרת מערכת ההגנה של האיוניק-6.
יוצאות דופן, בעיצובן הן המצלמות שמאלכסות את מקומן של מראות חיצוניות מסורתיות - תופעה שנויה במחלוקת שראינו בדגמי אאודי ויצרה פילוג מסוים בקרב חלק מהיצרנים - שטוענים שמדובר בהיסח דעת מיותר. "למי שלא רוצה לחכות לזה, ה-Ioniq 6 מגיעה גם עם מראות חיצוניות קונבנציונליות" אומרים בחברה. מה עוד? ידיות הדלת שקועות בגוף, והירכתיים הנמוכים כוללים ספויילר עם זנב "ברווז" וקורת תאורה רחבה שמתוכננת לדבריו בתבנית 'פיקסלים פרמטריים'. המוטיב האחרון חוזר על עצמו במקומות שונים והוא אופייני לאיוניק 6. "אם אי פעם תראה את זה על מכונית אחרת הם גנבו את זה מאיתנו", מציין אבל לא שוכח לחלק קרדיט למי שבאמת מגיע לו: "הרעיון מגיע ממיינקראפט".
ביונדאי שומרים על קשר עם האיוניק-5 אבל נראה שהוא קצת רופף, לפחות בהיבט העיצובי; "זה הופך למשחק שחמט. כל כלי נראה שונה מאוד - אבל אתה עדיין יכול לראות שהם מאותה המשפחה", מציין סיימון. "וכן, אנחנו גם תוהים איזו יצירה היא ה-6 מבחינת האישיות שלה; איוניק 5 הוא המגדל שלנו והאיוניק 7, רכב כביש שטח שיגיע ב-2024, יהיה הדגם הבכיר ביותר שלנו עם בסיס גלגלים של 3.1 מ'. האיוניק 6 החדשה, תתייצב על הכביש בשנה הבאה עם בסיס גלגלים של 2.95 מ' ואורך של 4.84 מ' (בקירוב), רוחב של 1.88 מ', גובה 1.48 מ', ומקדם גרר סופר יעיל של 0.21 כך שבהחלט מדובר במכונית מרווחת לנוסעים מאחור וגם מלפנים. מרווח הראש, לעומת זאת, עשוי להיות מוגבל בגלל סיומת דמוית קופה.
חלל הפנים משוכלל ומקורי. רוב הפקודות מבוצעות כמובן דרך המסך המרכזי, שילוב של שני צגי 12 אינץ', ובעזרת כפתורים על ההגה. למרבה הפלא, לוגו של יונדאי לא תמצאו על גלגל ההגה. במקום זאת, ל-Ioniq 6 יש ארבעה פיקסלים פרמטריים מופרדים במרווחים קטנים ביניהם. אלו מעבירים מסרים באמצעות אפקטים של אור וצבע ונותר לראות איך העסק הזה יפעל במציאות (הצבעים משתנים בהתאם למצבי הנהיגה בין השאר). מערכות הבטיחות כוללות שימוש בשבע מצלמות, בין היתר וכמובן כל העזרים המוכרים עם מרכוז נתיב, בקרות סטיה אקטיביות ומערכת חמיקה ממכשול.
בהתאם לטרנדים הסביביתיים, יונדאי מגייסת חומרים נכונים מבחינה אקולוגית עבור סביבת המחיה בקבינה. הצבעים הם תרוכובת ביו ידידותיות לעולם, השטיחים עשויים רשת דייגים בחיים קודמים, והפיגמנטים השחורים מבחוץ הם צמיגי רכב ממוחזרים. אבל מה לגבי הליבה של המכונית? למרבה הצער, יונדאי שומרת את הפרטים הטכנולוגיים המלאים לאירוע החשיפה הרשמי שמתוכנן ל-14 ביולי.
יחד עם זאת, לתאגיד יונדאי-קיה לא מעט פתרונות הנעה, וברף מחירים משתנה; ייתכן שהיא תאמץ את סוללת ה-58 ו-77 קווטש עם טווח נסיעה שיכול לנוע בין 600 ל-650 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP. ביצועים צריכים להיות די דומים לאיוניק-5 או קיה EV-6 (עימה היא חולקת כמובן גם הרצפה, ה-E-GMP). המשמעות היא הנעה אחורית, או הנעה כפולה, בהספקים שינועו בין 230 ל-585 כ"ס בדגם הבכיר ביותר עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, כולל מערכת מתח 800 וולט לטעינה מהירה מאוד (חמש דקות טעינה מזינות 100 קילומטרים לסוללה, למשל).
סימן השאלה הוא לגבי המחיר. ביונדאי מכוונים, כמו כל התעשייה אל טסלה מודל 3, אולם סביר שהיא תהיה זולה ממנה בשיעור מסוים. בארה"ב מעריכים שהיא תתומחר החל ב-40 אלף דולר ועד 50 אלף דולר. כל המידע יוכרז רשמית ב-14 ביולי. בישראל נראה אותה במהלך 2023, ככל הנראה ברבעון השני, על פי הודעת היבואנית המקומית כלמוביל.