טויוטה מעדכנת את הקרוסאובר ההיברידי היילנדר בעל ה-7 מושבים במה שמוגדר על ידם Model year update, או מעין חצי מייקאובר עם קצת התאמות בחלל הנוסעים. יש לכך חשיבות מקומית, שכן בניגוד לשנים קודמות בהן שוטט על כבישי הארץ דרך אפיקי הייבוא המקביל/אישי, הוא הושק רשמית באירופה בשנה הקודמת ומיד לאחר מכן עשה עלייה ארצה.
ההיילנדר, שמדורג בהררכיה של טויוטה מעל ה-RAV4 כאמור, לא נראה שונה מהדגם שלפני מתיחת הפנים. הליטושים של טויוטה מוקדשים לגוון חדש בשם סייפרס גרין מטאליק (ירוק-זית עמוק) וכן לשילובם של חישוקי 20 אינץ' חדשים, ובפנים הוסיפו מושבים בגוון בז' או חימר, אופציונליים.
בתא הנוסעים, פרט להעשרת החבילות הקוסמטיות, טויוטה מעדכנת את המערכות המרכזיות עם בקרות סמארט קונקט ו-סמארט קונקט פלוס; המשמעות היא החלפת המוניטור הקודם בצג מגע חדיש בגודל 12.3 אינץ' עם תמיכת משירותי ענן ובקרת קולית עם פונקציות שונות עבור ניווט ופעולות שונות בקבינה. בטויוטה טוענים
המערכת גם מותאמת לעבוד עם אפל ואנדרויד (סמארט פלוס) ומאפשרת הפעלה מרחוק באמצעות הסלולרי, לרבות פתיחה וסגירה של הדלתות והפעלה של אורות החירום, למקרה שהצלחתם לאבד את הלוויתן היפני בחניון מפותל וחשוך. עוד שינוי בולט מאוד מצוי בלוח המחוונים, שנוטש את החוגות הארכאיות ומחשב הדרך הצנוע לטובת צג דיגיטלי מלא עם אפקט תלת ממדי ותתי תפריטים אינפורמטיביים ונגישים.
מה בקנה?
בחרטום נחלקות הבשורות לפי המיקום הגאוגרפי; ההיילנדר ממשיך עם יחידת ה-2.5 ל' 250 כ"ס היברידית במערב אירופה ללא שינויים. בצד המזרחי של היבשת, כפי שהוכרז במאי האחרון, מוחלף מנוע ה-V6 המסורתי במנוע 2.4 ל' טורבו בנזין ארבעה צילינדרים עם 270 כ"ס שיגלח את צריכת הדלק בכמה אחוזים שמנים, ובמקביל לכך יפחית את פליטת המזהמים. מנוע זה מוצמד אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית (להבדיל מהתיבה הרציפה של הדגם ההיברידי).
ההילנדר המחודש יצא למכירות ראשונות ברבעון האחרון של השנה. ייתכן שנראה אותו בארץ בתחילת 2023. ההיילנדר נמכר כיום בישראל במחירים שמתחילים ב-295 אלף שקל.
תא הנוסעים (יצרן)