$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מה גרם לאלפים להגיע לצפות במשחק 1 על 1?

הדרייב אין התמלא במעריצים. הסיפור מאחורי משחק כוכבי הרשת שיצר תקדים

יואב מודעי
יואב מודעי   28.07.22 - 16:17
Getting your Trinity Audio player ready...

שני כוכבי רשת צעירים, שלא משחקים כדורסל באופן מקצועני, סגרו אמש (רביעי) את היכל קבוצת שלמה למשחק אחד על אחד, והביאו אליו למעלה מ-3000 ילדים שסיפקו אווירה שברמת הדמיון נעה בין הפסטיגל לדרבי תל אביבי גועש. תראו בעצמכם:

זו הייתה סצנת הסיום של האירוע. סצנה שנראתה באולם הזה רק פעם אחת בעבר - בינואר 2022, כשהפועל תל אביב ניצחה 77:78 את מכבי תל אביב ומאות אוהדים באדום פרצו לפרקט בשמחה יוצאת דופן. ובחזרה לאתמול: עם סיום האחד על אחד אלפי המעריצים שנכחו ביציעים נהרו למגרש לצלילי "We are the champions" ושני המשתתפים, שלא חלמו על כזה 'פינאלה', פונו מההמון על ידי כוחות אבטחה כבדים.

אם אתם שוחים ברשתות ושמעתם על ה'הייפ' סביב האירוע או שהייתם במשחק עצמו (כרטיס עלה בין 70 ל-170 שקלים), כל מה שקראתם כאן עד עכשיו נראה לכם הגיוני לחלוטין, אבל אם לא - יש להניח שאתם מרגישים שהזדקנתם תוך כדי הקריאה. אז כדי ליישר קו בין כולם - אנחנו כאן כדי לחשוף עולם שלם שקורה מתחת לפני הקרקע, ברשתות, שמטריף את דור העתיד של ישראל.

הרקע לטירוף
אם עדיין לא עשיתם זאת, זה הזמן להיכנס לראש של הצעירים. רוב כוכבי הרשת הישראלים מכירים אחד את השני ולפני כמה שבועות עמית פורטל בן ה-21 אתגר את "דה כהן" (עידן, בן 18) למשחק אחד על אחד בספורטק תל אביב. בעקבות זאת נוצרה יריבות ספורטיבית בין השניים ברשתות, העוקבים המושבעים החלו להתחלק ל"טים פורטל" ו"טים דה כהן" והשניים קבעו לערוך משחק לעיני קהל ללא עלות.

פורטל וכהן הגיעו לספורטק, אך חיכו להם למעלה מ-5000 ילדים שקפצו על הרכבים שלהם ולא נתנו להם לצאת. המשחק מיד בוטל כמובן, ניידות משטרה הגיעו למקום ורק אז למעשה הם הבינו כמה כוח יש להם בידיים - כזה שבטוח לא מאפשר משחק סטנדרטי בפארק. הצעד הבא היה ההחלטה לשכור אולם, וכך, אחד על אחד פשוט בירקון הפך לאירוע ענק בהיכל קבוצת שלמה בו הושקעו מאות אלפי שקלים. במשחק עצמו, אגב, פורטל ניצח בקלות בהפרש דו ספרתי.

קצת מספרים שימחישו את גודל ההתלהבות סביב הצמד. לפורטל 11.9 מיליון לייקים ו-167 אלף עוקבים בטיקטוק, כאשר כמעט כל סרטון שהוא מעלה מגיע למאות אלפי צפיות. לכהן 5.2 מיליון לייקים ו-140 אלף עוקבים בטיקטוק (למעלה מ-250 אלף ביוטיוב), וגם במקרה שלו כמעט כל סרטון מושך מאות אלפי צופים ומעלה. השניים משתפים סרטונים קלילים מחייהם שמכוונים לבני נוער ומתעסקים בשלל תחומים (בין היתר ספורט, כושר, כדורסל וגיימינג).

@amit.portal אמאלהההה #teamportal ♬ I Ain't Worried - OneRepublic
@idanofficial_ היה לי כל כך כיף.🤍 #דה_כהן🤝🏀 ♬ original sound - Idanofficial

מה הלך שם?
לפי כמות הילדים שהלכו ביחד על המדרכה לפני האירוע, ניתן היה לחשוב שמדובר בקייטנה שזכתה ליום כיף בלונה פארק הסמוך, אך אותה שיירה פנתה ימינה לאולמה הביתי של הפועל ת"א שבקרוב יהיה גם הבית של נבחרת ישראל בהכנה שלה לאליפות אירופה.

האלפים שהגיעו אתמול לדרייב אין אמנם לא ראו את דני אבדיה או ים מדר, אבל לפי ההתלהבות שלהם נדמה לפרקים שאפילו לברון ג'יימס לא היה מעניין אותם באותו רגע כמו עמית פורטל ו"דה כהן". שני המחנות העמידו דוכני מרצ'נדייז שכללו מכירה של חולצות, גופיות, כובעים, פוסטרים וצמידים, והמעריצים דאגו לייצג את הכוכב שלהם עם הלבוש ההולם.

"נגעת בפורטל? נגעת ב'דה כהן'?", שאלו כמה ילדים ביציע את האנשים שעברו על הפרקט. ואם שמעו את התשובה "כן", הם מיהרו לגעת בעצמם באותו בן אדם. הקהל החל להתיישב באולם ובשעה 16:00 האורות נכבו, הפנסים הודלקו והחגיגה יצאה לדרך כשכוכב הנוער בן זיני הופיע על הפרקט.

עוד לפני האחד על אחד, נערך משחק שלוש על שלוש, תחרות שלשות ותחרות הטבעות. האירוע הועבר בשידור ישיר ביוטיוב ומספר הצופים שראו אותו הגיע ל-300 אלף ומעלה. "הבן שלי בכלל לא אוהב כדורסל", סיפר אחד ההורים שנכח ביציע. "הוא לא משחק או אוהד איזושהי קבוצה בארץ, אבל הוא מעריץ את החבר'ה האלה והכריח אותי ואת אשתי לקנות לו כרטיס".

האירוע, אגב, לא בדיוק הסתיים עם הפריצה לפרקט. כמות משוגעת של ילדים חיכו מחוץ לדרייב אין כדי להצטלם עם כהן ופורטל, כאשר האחרון התלווה לרכבו באבטחה צמודה. "זה הרגיש כאילו מייקל ג'ורדן יצא מהיכל קבוצת שלמה", נאמר במקום. "זאת הערצה שקשה להסביר במילים. אין הרבה סלבס בארץ שזוכים לכזו הערצה".

"אירוע חסר תקדים"
מי שניצח בפועל על כל הקרנבל היה המפיק גדי ויטמן, שמסר: "מעולם לא ראיתי אירוע כזה בישראל, בוודאי שלא בכמויות האלה ובאולם כזה. זה היה אירוע חסר תקדים. עידן יצר איתי קשר לגבי האירוע ותוך 5 דקות הסכמתי לקחת אותו על עצמי. תוך כדי שדיברנו נכנסתי לטיקטוק ולאינסטגרם, ראיתי כמה עוקבים יש להם והבנתי את ה'וייב' שהולך להיות, במיוחד בחופש הגדול".

"הייתי בשוק מהפריצה של הילדים בסוף", שיתף עמית פורטל בסיום. "בחיים לא דמיינתי שמשהו כזה יקרה. מה הלאה? תמיד צריך לשאוף גבוה יותר. המטרה הבאה היא למלא את היכל מנורה ומשם לפארק הירקון. תוך כמה שנים נביא למעלה מ-11 אלף צופים למנורה". ויטמן התייחס לאמירה הזו ואמר: "זה לגמרי ריאלי שהם ימלאו גם את יד אליהו. אני הייתי עושה אפילו יותר מזה, אבל שלב שלב". אביו, אייל פורטל, הודה: "בחיים לא האמנתי שזה יגיע לעוצמות האלו".

"האדרנלין היה בשמיים", הוסיף עידן "דה כהן". "זה כיף, אי אפשר לתאר חוויה כזאת, פשוט טירוף. אף אחד לא שכר ככה את הדרייב אין, עשינו היסטוריה בישראל. שיחקתי בעבר כדורסל בקבוצה אבל זה כבר הפך לתחביב ולמרות זאת כולם חיכו לראות את האחד על אחד שלי, זה היה מדהים. לא האמנתי שכולם יפרצו למגרש, לא הצלחנו לחלק את הגביע בכלל. אני לא חושב שיש בי משהו מיוחד, אני פשוט אוהב ליצור תוכן, להיות פעיל תמיד ולתת יחס לקהל".

פורטל המשיך: "כשהתחילו להצטלם איתי ברחוב נפל לי האסימון שיש לי כוח, וזה נותן את הכוח להמשיך. בהתחלה לא הכרתי את עולם ההפקות ודווקא בזכות העובדה שיצאתי מאיזור הנוחות שלי הפכתי לבן אדם הרבה יותר טוב שלומד להסתגל לדברים חדשים. זה המסר שלי לדור הצעיר ואני מדגיש אותו בסרטונים שלי".

בן זיני, שחי ונושם את העולם הזה, ניסה להסביר את הטירוף: "אני חושב שעידן ועמית עלו על איזשהו 'שטנץ' בטיקטוק בתקופה מאוד ויראלית והם הכו בברזל בעודו חם. הם הבולטים ביותר בתחום הזה, לצד עוד כמה כוכבי רשת, שלוקחים את התחום הזה של הספורט לעולם התוכן שלו. מה שהם עשו בדרייב אין לא נעשה מעולם כך שמגיע להם כל הכבוד. אני חושב שכל הדור החדש מאוד אוהב את המהירות והזמינות של התוכן ברשתות, צריכים להבין שאנחנו חיים בעולם כל כך מהיר בו יש שתי אופציות: להתאים את עצמנו אליו או להישאר מאחור".

האם ספורטאים מקצוענים צריכים להיפתח יותר לדור הצעיר?
כבר הבנתם לאן העולם הולך, מה מעניין את בני הנוער של היום וכמה פוטנציאל קיים ברשתות החברתיות. ולכן - עולה השאלה האם גם הספורטאים המקצוענים צריכים להיות עוד יותר פעילים ברשתות, כמו בטיקטוק למשל, על מנת להיפתח לדור הצעיר ולהגדיל את החשיפה שלהם.

הגארד תמיר סבן, ששיתף פעולה עם הפורוורד ג'יי פי טוקוטו בעירוני נס ציונה, סיפר: "לאחרונה דיברתי הרבה עם טוקוטו על כל הנושא הזה וקבענו שנעלה הרבה תוכן לרשתות כשהוא יחזור לארץ לקראת העונה שלו עם הפועל תל אביב. דיברנו על כמה שזה חשוב להפוך את השם שלך למותג ברשת, גם אם אתה כבר כדורסלן מקצוען. מתי טוקוטו הבין את זה? כשהוא העלה סטורי עם לונזו בול ברקע, לונזו שיתף אותו וטוקוטו קיבל כמתנה אריזה עם מלא שתייה מאותה חסות שהופיעה שם בסרטון". סבן בעצמו החליט לקדם את שמו ברשתות, ולו 4.3 מיליון לייקים בטיקטוק ו-191 אלף עוקבים ("סת' סבן").

דייויד מוסינדי, שמשחק בליגה הלאומית במדי הפועל רמת גן גבעתיים והשתתף ב-3X3 באירוע, אמר: "הייתי במשחקים עם קהל אבל לא חוויתי כזאת עוצמה בחיי. אנחנו בדור אחר, מדהים איך שני חבר'ה צעירים הגיעו למצב שיש להם כל כך הרבה מעריצים. אני באופן אישי גם בטיקטוק, לקהל הצעיר יש כל כך הרבה כוח שלפי לדעתי אנחנו צריכים ללכת לעולם בו כדורסלנים מקצוענים פונים יותר לדור הזה ברשתות. כולם שם".

מי שסיפק את ה-מהלך של האירוע, היה שחקן נבחרת ישראל בכדורעף חופים יואב אגסי (18, 1.83 מ'), שריחף לדאנק מעל חברו שמתנשא לגובה 2.05 מ'. לאחר שהתאושש מההטבעה שבין רגע הפכה אותו לכוכב בדרייב אין, אגסי תיאר גם הוא את הכוח של הרשת: "אני עוד לא חזק בטיקטוק, אבל אחרי היום אהיה. אף פעם לא קיבלתי כזו אהבה מקהל, זה היה באמת מטורף. המסקנה שלי היא שספורטאים צריכים לכוון לדור הצעיר, תראו מה קורה פה".

אחד האנשים שנכחו באולם, עומר נתנזון, סיכם עם משפט שמספר את כל הסיפור: "בעידן של היום כבר לא צריך להיות ספורטאי ענק כדי למכור כרטיסים לאירוע ספורט וליהנות מכמות מטורפת של מעריצים. שני צעירים שלא משחקים בקבוצת כדורסל מכרו יותר כרטיסים משתי קבוצות במשחק רגיל בליגת העל".

ברוכים הבאים לעתיד.