קבוצת המכוניות Stellantis, שצמחה ב-2021 ממיזוג פיאט קרייזלר ו-PSA (כולל סיטרואן, אופל, פיג'ו), רוצה להפוך ליצרנית המכוניות החשמליות המובילה באירופה - לפני פולקסווגן וטסלה. "אנחנו נאבקים על המקום הראשון במכירות BEV (רכב חשמלי סוללה) בשוק האירופי", אמר מנכ"ל Stellantis, קרלוס טבארס, לאנליסטים בכינוס ראשי החטיבות הכלכליות לאחרונה.
במחצית הראשונה של השנה מכרה קבוצת סטלנטיס 105,413 מכוניות חשמליות באירופה, כך לפי נתונים של חברת Dataforce. ערכים אלה מציבים את החברה צמוד אל קבוצת פולקסווגן עם 116,307 מכירות הרבה לפני חברת טסלה, שרשמה 78,277 מכירות. הנתונים כוללים רישומים במדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, שוויץ, איסלנד ונורבגיה. נתונים מפורטוגל, שוודיה ופינלנד לא היו זמינים אמנם.
המכירות העולמיות של Stellantis בהתבסס על דגמי חשמל בלבד, עלו בכמעט 50% משנה לשנה ל-136,000 יחידות במחצית הראשונה. פיאט 500 החדשה, תאמינו או לא, היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בגרמניה ובאיטליה ופיג'ו e-208 היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בצרפת, כך דיווחה סטלנטיס השבוע בדוחות הרשמיים שלה. החברה מציעה כעת 20 דגמים חשמליים מלאים, כאשר עוד 28 יושקו עד 2024.
סטלנטיס מאגדת תחת כנפיה 14 מותגים שונים ומובחנים, ביניהם אלפא רומיאו, סיטרואן, פיאט, ג'יפ, לנצ'יה, מזראטי, אופל ופיג'ו. עד סוף העשור, המכירות באירופה אמורות להיות מורכבות כולן מכלי רכב חשמליים ומחצית מהמכירות יגיעו מארה"ב. עד 2030, כך מעריכים בענף יותר מ-75 כלי רכב חשמליים טהורים אמורים לצאת לשוק, והמכירות ברחבי העולם של סוג זה של הינע יטפסו לחמישה מיליון כלי רכב בשנה.
הבסיס למתקפה של המכוניות החשמליות של סטלנטיס מקורן בטכנולוגיות חדישות, כולל ארבע פלטפורמות מודרניות עם המוקדשות לכלי רכב חשמליים (אך מותאמות למנועי בערה מסויימים). בעתיד, סטלנטיס תייצר גם תאי סוללה משלה, עבורם היא משתפת פעולה במיזם משותף עם מרצדס וכן עם חברת saft' חברה בת של TotalEnergies. בענף הרכב בגרמניה מעריכים שנתונים אלה בהחלט מעניקים לסטלנטיס את היכולת להפוך לשחקן הגדול ביותר בשוק הרכב בעוד מספר שנים.