יבואנית רכבי רנו לישראל קרסו מוטורס הציגה היום (ד') באולם המרכזי בראשון לציון את הרכב ההיברידי הראשון של המותג הצרפתי במחוזותינו, ה-רנו ארקנה SUV. הקרוסאובר המעוצב מצטרף לקוליאוס ולקפצ'ר כדי לחזק את משפחת רכבי הכביש שטח המשפחתית כשהוא מצויד בשלוש רמות אבזור שונות ובמחירים שיחלו ב-150 אלף שקל.
הארקנה (מקור המילה בלטינית, משמעותה "מסתורי"), שהוצג לפני שלוש שנים מבוסס על רצפת CMF-B אותה חולק עם ג'יפונים ודגמים קומפקטיים מגוונים בתוך קבוצת רנו-ניסאן. הוא מתחרה בתוך סגמנט המשפחתיות המרכזי עם אורך כולל של 4.54 מ', בסיס גלגלים של 2.72 מ', רוחב של 1.82 מ' וגובה של 1.57 מ'. מרווח הגחון כ-20 ס"מ ונפח תא המטען 480 ל'.
בפנים סידור הושבה לחמישה אנשים, אם כי סיומת התקרה המונמכת מצופפת את המרחב לראשים במעט. הוא ישווק בכמה מפרטים, כאשר בציוד התקני שלו (דגם 'איקוניק') תמצאו חישוקי 17 אינץ', מערכת מדיה 7 אינץ', לוח מחוונים עם מחשב דרך 7 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד ועוד. גרסת אדישן מגדילה חישוקים ל-18 אינץ' ומגיעה ארוזה בקיט כרום חיצוני ומיגונים גחון וכן חלונות אחוריים כהים. בצד החוויתי מערכת המדיה מורחבת ל-9.3 אינץ' עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא וריפודי בר משולבי עור מלאכותי.
דגמים מעט יותר יוקרתיים כוללים גם גג פנורמי חשמלי ומראה מרכזית ללא מסגרת. הדגמים הבסיסיים מצויידים ברוב מערכות הבטיחות האקטיביות כאשר חבילות אדישן משודרגות עם בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים והתרעה על שטח נסתר במראות הצד.
הארקנה חמוש במנוע היברידי, המשלב בין יחידת בנזין בנפח 1.6 ל', זוג מנועים חשמליים וסוללה קומפקטית (1.2 קווטש) שמאפשרת להתגלגל למרחק קצר על הנעה חשמלית (נטענת על ידי בקרה רגרנטיבית). ההספק המרבי של המערכת הוא 143 כ"ס על בסיס הנעה קדמית בחיבור אל תיבת הילוכים לה שש מהירויות עם מספר מצבי נהיגה לחסכון בדלק או לחילופין למקסום הביצועים. את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים ב-10.8 שניות, וצריכת הדלק המוצהרת היא 20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
המחירים מתחילים כאמור ב-150 אלף שקל ומאמירים עד 165 אלף שקלים לגרסת אדישן מורחבת.
VIDEO